Subiecte Evaluarea Nationala de la finalul clasei a IV-a: Testele de la evaluarea la Limba romana
Subiectele la Limba romana pe care le-au avut de rezolvat astazi elevii de clasa a IV-a au 15 cerinte, formulate pe baza unui fragment de text. Copiii au avut la dispozitie 60 de minute, pentru a raspunde intrebarilor de test. Aceasta este prima proba din cadrul Evaluarii Nationale de la finalul clasei a IV-a si vizeaza evaluarea competentelor de intelegere a textului scris in limba romana. Subiectele au fost concepute pe 2 numere, pentru ca cei care stau in aceeasi banca sa aiba cerinte diferite.
Elevii de clasa a IV-a au sustinut astazi, 26 mai 2015, prima proba din cadrul Evaluarilor Nationale de la finalul clasei: testarea la Limba romana. Miercuri vor da proba la Matematica, iar joi pe cea la Limba materna. Testele fac parte din seria de probe Evaluarile Nationale de la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a, introduse prin legea educatiei inca din 2011, dar aplicate la nivel national abia anul trecut.
Subiectele la Limba romana, clasa a IV-a:
Evaluarea Nationala Limba Romana, Clasa 4 – Test 1
Evaluarea Nationala Limba Romana Clasa 4 Test 2
Compara cu subiectele din 2014:
Rezultatele individuale NU vor fi afisate, NU vor fi comunicate public si nici NU vor fi trecute in catalog. Marian Banu, purtatorul de cuvant al Inspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti, a declarat saptamana trecuta pentru HotNews.ro, la inceputul evaluarilor, ca “centrul de greutate este la nivelul scolii si al clasei, unde se doreste o evaluare fireasca, in aceeasi clasa in care invata copiii, cu aceeasi atmosfera, in asa fel incat copiii sa nu fie stresati. Se doreste o normalitate si le transmitem parintilor ca evaluarea este in interesul copiilor, al lor si al scolii (…). Dupa aceasta evaluare, se discuta la nivel de scoala, de clasa si de parinte – discutiile sunt confidentiale si personale cu parintii si dorim sa avem o discutie pozitiva si folositoare pentru elevi. Nu dorim sa ii transmitem copilului sentimentul de superioritate sau de inferioritate, cu aceasta evaluare. La aceasta varsta, sunt mari posibilitati de indreptare a unor lacune, pentru ca o luam din timp„.
“Logica acestor evaluari este evidenta: avem nevoie sa stim cat mai devreme ce performante scolare au elevii, raportat la media nationala, pentru a lua din timp masuri de remediere a ramanerilor in urma. Altfel, ramanem intepeniti in situatia actuala, cand abia in clasa a VIII-a avem o evaluare nationala, rezultatele sunt dezastruoase, dar ridicam neputinciosi din umeri, pentru ca este prea tarziu sa mai facem ceva”, a explicat Mircea Miclea, psiholog si fost ministru al Educatiei, in cadrul unei analize a rezultatelor de anul trecut.
Pe baza rezultatelor, invatatoarele sunt obligate sa faca planuri individualizate de invatare pentru ca elevii care au aratat ca au anumite probleme, pentru a recupera. Atat rezultatele, cat si planurile individualizate de invatare ale elevilor trebuie sa le fie comunicate parintilor, „in conditii de confidentialitate”.
Calendarul Evaluarii Nationale de la finalul clasei a IV-a 2015
- 26 mai 2015: Limba romana – testarea vizeaza evaluarea competentelor de intelegere a textului scris in limba romana
- 27 mai 2015: Matematica
- 28 mai 2015: Limba materna
- fiecare evaluare dureaza 60 de minute
Corectarea lucrarilor elevilor este facuta de doi profesori, dintre care unul este invatatorul de la clasa. Metodologia stipuleaza ca profesorii evaluatori pot face mentiuni sau sublinieri pe teste, pentru ca analiza rezultatelor si comunicarea lor catre elevi si parinti sa fie mai usoara. Notarea testelor pentru clasa a IV-a se finalizeaza in termen de cel mult 7 zile de la data sustinerii ultimului test la aceasta clasa, potrivit legislatiei. Ultima evaluare din 2015 a elevilor de clasa a IV-a se desfasoara joi, 28 mai, la Limba materna. (Sursa)
Citeste si: