Sari direct la conținut

Submersibilul Titan a avut un accident grav cu doar câteva zile înainte de implozia care i-a ucis pe toți cei aflați la bordul său

HotNews.ro
Submersibilul Titan operat de compania OceanGate, Foto: La Nacion / Zuma Press / Profimedia
Submersibilul Titan operat de compania OceanGate, Foto: La Nacion / Zuma Press / Profimedia

Submersibilul Titan a suferit un incident grav cu câteva zile înainte de implozia care i-a ucis pe cei cinci pasageri ai săi în iunie 2023, în timpul unei explorări a epavei Titanicului, a declarat joi fostul director ştiinţific al companiei care a operat acest dispozitiv de scufundări marine, OceanGate, informează agenția AFP, citată de Agerpres.

În faţa reprezentanţilor Pazei de Coastă americane, care desfăşoară audieri începând de luni în cadrul investigaţiilor lor privind accidentul mortal, fostul director științific al OceanGate, Steven Ross, a explicat că o scufundare a submersibilului Titan a trebuit să fie „întreruptă” din cauza unei „defecţiuni pe platforma acestuia, care a necesitat mult timp pentru a fi corectată”.

Potrivit acestuia, atunci când submersibilul a ieşit la suprafaţă, s-a înclinat şi „prova sa era îndreptată în sus”, pe verticală.

Prezent alături de alţi patru pasageri în dispozitivul de scufundare, Steven Ross a povestit despre „cutremurul” care a urmat în acele momente, deoarece „înăuntru nu exista nimic de care să te poţi ţine”. Pilotul din acea zi, Stockton Rush, directorul OceanGate, „s-a izbit de peretele din spate, restul pasagerilor s-au prăbuşit pe podea”, iar unul dintre ei s-a trezit „atârnat cu capul în jos”, a declarat Steve Ross.

Nu au existat răniţi, dar incidentul a fost „neplăcut” şi a durat „cel puţin o oră”, a adăugat el.

Potrivit lui Steven Ross, directorul Stockton Rush a fost „supărat” de ceea ce s-a întâmplat.

Investigația Pazei de Coastă a SUA readuce în atenție polemicile legate de implozia submersibilului Titan

Patronul companiei OceanGate a făcut parte din echipajul de cinci persoane care au murit după ultima scufundare a submersibilului, pe 18 iunie 2023, realizată pentru a observa epava Titanicului.

Contactul cu submersibilul a fost pierdut la mai puţin de două ore după începerea scufundării. O amplă operaţiune de căutare a fost lansată pentru a îi salva pe cei cinci pasageri, dar, la scurt timp după scufundare, submersibilul a fost distrus de o „implozie catastrofală”, ucigându-i pe toţi cei cinci oameni pe loc, inclusiv pe cercetătorul francez Pierre-Henri Nargeolet, în vârstă de 77 de ani şi supranumit „Domnul Titanic”.

Mai multe polemici cu privire la posibile neglijenţe au apărut foarte repede după acel accident, în special în ceea ce priveşte hubloul submersibilului, care, din punct de vedere tehnic, nu putea rezista la adâncimi atât de mari.

Familia exploratorului francez a dat în judecată compania OceanGate în Statele Unite, solicitând despăgubiri de 50 de milioane de dolari pentru neglijenţă.

Mai devreme în cursul acestui an regizorul și exploratorul maritim James Cameron a criticat în termeni duri operațiunea de salvare desfășurată de Paza de Coastă americană, afirmând că ea și-a intensificat eforturile de căutare când era deja cunoscut faptul că toți cei de la bordul Titan au murit.

INTERVIURILE HotNews.ro