„Sunt atât de mulți morți, prea mulți". Principala ipoteză luată în calcul după accidentul cumplit din Veneția în care au murit pe loc 21 de persoane, inclusiv un bebeluș
Principala ipoteză luată în calcul de anchetatori în cazul accidentului din Veneția, Italia, în care 21 de persoane au murit, între care și trei copii, iar alți 18 au fost răniți, după ce un autocar cu turiști străini s-a prăbușit de pe o pasarelă peste o cale ferată în apropiere de Veneția, este că șoferului i s-a făcut rău, potrivit agenției de știri ANSA.
UPDATE Toate cele 21 de victime ale masacrului au fost identificate, potrivit ANSA.
Potrivit datelor de la prefectura de la Veneția, este vorba de nouă cetățeni ucraineni, 4 români, 3 germani, doi portughezi, un croat, un sud-african și singurul italian, șoferul de autobuz, un bărbat de 40 de ani din Treviso. În ceea ce privește răniții, în acest moment au fost identificate 13 din cele 15 persoane internate: cinci cetățeni ucraineni, patru germani, doi spanioli, unul croat și unul francez. Ultimii doi răniți, asupra cărora se mai fac investigații, ar fi un cetățean ucrainean și german.
Seara, Regiunea Veneto a lansat buletinul actualizat la sfârșitul după-amiezii: din cei 15 internați, 12 sunt adulți și 3 minori. Zece sunt la terapie intensivă.
Autocarul transporta turişti, printre care ucraineni, francezi şi germani, a căzut de pe un pod şi a luat foc, potrivit autorităţilor acestui oraş din nord-estul Italiei, notează AFP.
În cursul nopții nu s-au înregistrat noi decese în rândul răniților, care au fost transportați la spitale din regiune. Patru dintre ei, aflați la terapie intensivă, nu au fost încă identificați.
Cei patru răniți grav au vârste cuprinse între 20 și 30 de ani.
Dintre cei 21 de morți, printre care se numără și un bebeluș, șapte au fost identificați. Miercuri dimineață, purtătorul de cuvânt al Ministerului ucrainean de Externe, Oleg Nikolenko, a confirmat că cinci ucraineni au fost uciși și trei răniți în accident.
MAE a anunțat și miercuri că până în prezent nu există informaţii despre existenţa unor cetăţeni români printre victimele accidentului din Italia.
Șoferul avea experiență
Șoferul, Alberto Rizzoto, era italian, avea 40 de ani și a murit, notează Corriere del Veneto. Anchetatorii iau în calcul că i s-a făcut rău la volan.
Alberto Rizzoto era un șofer bun și lucra de 7 ani la firma La Linea, care opera autocarul electric, acest fiind „nou”, susține compania.
„Șoferul era o persoană cu experiență, foarte bună. Făcea periodic vizitele necesare. Lucra cu noi din 2014, din câte am văzut, apoi avusese o pauză și apoi se întorsese din nou la noi de 7 ani”, a declarat Massimo Fiorese , CEO al companiei La Linea.
Șoferul intrase în tură cu o oră și jumătate înainte de producerea teribilului accident.
Șeful companiei care a operat autobuzul a declarat că a văzut imagini video din momentele dinaintea accidentului.
Aceasta arată cum vehiculul încetinește și pare „aproape staționar” când se izbește de parapetul de protecție și cade, a spus el.
„Cred că șoferul a avut o boală, pentru că altfel nu-mi pot explica”, a spus Fiorese.
Imaginile de la locul accidentului au arătat că pasajul suprateran era echipat cu parapete metalice vechi și relativ subțiri, în locul unor versiuni mai noi și mai rezistente din beton.
„Din primele cercetări, nu există semne de frânare”, a declarat comandantul poliției municipale din Veneția, Marco Agostini, care a precizat că se ia în considerare o problemă medicală a șoferului.
Autocarul, care era închiriat de campingul unde erau cazați turiștii, a ieșit de pe carosabil pe pasajul suprateran de la Vempa, a rupt parapetele de protecție și a ajuns pe calea ferată, după un zbor de aproximativ zece metri.
„Sunt atât de mulți morți, prea mulți”
Oamenii aflați în autocar aproape că n-au avut nicio șansă după ce vehiculul a luat foc la impact, notează ANSA.
„Sunt atât de mulți morți, prea mulți”. Acestea au fost primele cuvinte ale unui pompier care a intervenit la locul accidentului.
Comandantul pompierilor, Mauro Luongo, a explicat că „extragerea persoanelor a fost complicată”.
„Printre dificultăți s-a numărat faptul că autocarul era electric”, a subliniat el, „deci avea baterii. Din păcate, acestea au luat foc la impact. Bateriile sunt critice atunci când sunt fierbinți. De aceea, operațiunile au durat ceva mai mult timp pentru a scoate vehiculul” de pe cale ferată, operațiune încheiată miercuri dimineață.
Primarul orașului Luigi Brugnaro a decretat doliu după tragedia de marți seară.
Cel mai grav accident de acest gen din Italia până în prezent a avut loc pe 28 iulie 2013. Un autocar care transporta aproximativ cincizeci de pasageri, toţi din provincia Napoli şi care se întorceau dintr-o excursie de trei zile, a căzut de pe un viaduct înalt de peste treizeci de metri lângă Avellino, la aproximativ 50 de kilometri est de Napoli, potrivit AFP. 38 de persoane au murit pe loc, două au decedat din cauza rănilor suferite.