Sari direct la conținut

Taxă de 540 de lei pentru cetățenii din Sectorul 4 care au mașină dar nu au loc de parcare: Consiliul Local decide joi dacă adoptă proiectul. Teniță: „O taxă profund ilegală”

Taxă de 540 de lei pentru cetățenii din Sectorul 4 care au mașină dar nu au loc de parcare: Consiliul Local decide joi dacă adoptă proiectul. Teniță: „O taxă profund ilegală”
Masini second-hand (foto Stocksolutions, Dreamstime.com)

Într-o ședință a Consiliului Local din Sectorul 4 care este programată joi, 12 decembrie, de la ora 13:00, consilierii locali vor trebui să decidă dacă aprobă sau nu un proiect care introduce, începând din ianuarie 2025, o taxă de 540 de lei pentru cetățenii care au mașină dar nu au un loc de parcare, atrage atenția Cătălin Teniță, fost candidat REPER la Primăria Sector 4. Proiectul a fost pus în dezbatere publică de luna trecută, dar valoarea taxei a fost stabilită ulterior.

„Domnul Băluță, primarul PSD al sectorului 4, va trece mâine (12 decembrie) prin Consiliul Local o taxă de dezvoltare urbană de 540 de lei aplicabilă tuturor deținătorilor de autovehicule din sector, indiferent dacă au sau nu loc de parcare de la primărie sau dacă parchează pe locul propriu”, a scris, pe Facebook, Cătălin Teniță, de la REPER, partid care are doi reprezentanți în Consiliul Local Sector 4. 

Potrivit proiectului de hotărâre, „taxa se aplică de la 1 ianuarie 2025 pe o perioadă de 10 ani, tuturor persoanelor fizice sau juridice care au în proprietetate un autovehicul aflat în evidențelele Direcției Generale de Impozite și Taxe Localse Sector 4, sau în folosință, și care nu dețin în proprietate sau în folosință un spațiu având destinația de parcaj.”

Despre acest proiect de hotărâre HotNews.ro a mai scris încă din luna noiembrie, când proiectul a fost pus în dezbatere publică. Atunci, nu era stabilită valoarea taxei pe care primăria condusă de Daniel Băluță urma să o ceară. 

„Este o taxă profund ilegală pentru că contravine principiilor din Codul Fiscal (care definește clar ce fel de taxe locale pot exista), dublând în plus un impozit local deja existent – cel pe vehicule. Acest proiect a fost anunțat azi noapte, într-o oră va trece prin comisii iar la ora 13 va fi votat în consiliul local al S4”, a scris, tot pe Facebook, Teniță. 

El a spus și că dacă proiectul va trece de Consiliul Local REPER București va iniția „procedurile legale” pentru anularea taxei, „cu implicarea răspunderii civile a celor vinovați de promovare unui act care aduce atingeri unor zeci de mii de cetățeni din sector”. 

De ce vrea primarul Daniel Băluță să introducă această taxă

Potrivit referatului de aprobare, taxarea celor care au mașină dar nu au locuri de parcare are ca scop:

  • Scăderea poluării: ca urmare a instituirii aceste taxe, serviciul public pentru amenajarea de parcări și optimizarea mobilității urbane va putea deține fonduri pentru a putea pune în aplicare proiectele vizând decongestionarea traficului, cu efect evident în reducerea poluării. 
  • Descurajarea achiziționării de autovehicule de către persoanele care nu dețin un loc de parcare: prin impunerea acestei taxe se urmărește încurajarea locuitorilor de a utiliza îndeosebi mijloacele de transport alternative. 

„Potrivit ultimelor situații analizate, în Sectorul 4 s-a constatat existenţa unui număr de aproximativ 182.000 autovehicule înmatriculate şi 67.303 locuri de parcare (dintre care circa 9.500 parcări publice). Această împrejurare relevă faptul că mai bine de 100.000 de locuitori nu deţin un loc de parcare, fiind nevoiţi să staționeze pe trotuar, spații verzi sau carosabil”, se arată în documentele publicate în momentul punerii proiectului în dezbatere publică.

INTERVIURILE HotNews.ro