Termenul de depunere a ofertelor pentru autostrazile Comarnic-Brasov si Centura Sud Bucuresti, amanat cu o luna
Termenul de depunere a ofertelor pentru contractele in concesiune privind proiectarea si constructia a autostrazilor Comarnic-Brasov (58 km, 5,3 mld lei) si Autostrada de Centura Sud Bucuresti (48 km, 9 mld. lei) a fost amanat cu o luna, pana pe 27, respectiv 28 februarie, potrivit informatiilor publicate de CNADNR in sistemul electronic de licitatii publice.
CNADNR a decis sa amane termenul de depunere a ofertelor pentru concesionarea contractului de proiectare si constructie a autostrazii Comarnic – Brasov pana pe 27 februarie, dupa ce anterior mai amanase o data termenul de pe 29 ianuarie pe 11 februarie.
Compania de Autostrazi a decis amanarea termenului de depunere a ofertelor „deoarece nu are posibilitatea de a transmite raspunsurile la solicitarile de clarificari in termenul limita stabilit. Data limita de depunere a candidaturilor se decaleaza cu o perioada suficienta, astfel incat orice operator economic interest sa dispuna de un timp util rezonabil necesar pentru obtinerea informatiilor complete si relevante pentru elaborarea ofertei”.
Procedura de atribuire a contractului in concesiune pentru autostrada Comarnic – Brasov a fost in mijlocul unui scandal la inceputul lunii ianuarie, dupa ce premierul Victor Ponta a atacat puternic conducerea Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) pentru ca ar fi suspendat procedura in urma unei contestatii depuse de o firma din China – China Communications Construction Company Limited.
In replica, CNSC a sustinut ca nu a „blocat” nici o procedura, ca a rezolvat contestatia in cazul licitatiei de constructie a autostrazii Comarnic-Brasov in trei zile lucratoare, chiar inaintea de sedinta de guvern de vineri, si ca afirmatiile prim ministrului au fost facute „ca urmare a unei dezinformari”.
Potrivit informatiilor din anuntul contractului de concesionare, Tronsonul Comarnic – Brasov va avea o lungime de 58 de kilometri, iar statul incearca executia lui printr-un contract de concesiune de circa 30 ani. Valoarea estimativa a acestui contract este de 5,3 miliarde de lei, fara TVA.
In ceea ce priveste contractul de concesiune pentru proiectarea si executia Autostrazii de Centura Sud a Municipiului Bucuresti, impreuna cu operarea si intretinerea autostrazilor A1 Bucuresti – Pitesti si A2 Bucuresti – Constanta , CNADNR a decis amanarea termenului de depunere a ofertelor pentru contractul de concesiune de pe 28 ianuarie pana pe 28 februarie, invocand aceleasi motive.
Autostrada Bucuresti Sud ar urma sa aiba 48 de kilometri lungime. Valoarea totala estimativa a contractului, inclusiv intretinerea A1 si A2, este de putin peste 9 miliarde de lei pe o perioada de 30 de ani.