TikTok, în pragul de a fi închisă în SUA. Influencerii fac apel la urmăritori
Creatorii americani de conţinut de pe TikTok le-au cerut urmăritorilor să se aboneze la canalele lor de pe platforme rivale precum Istagram, deţinută de Meta, şi YouTube, platforma grupului Alphabet, după ce o instanţă federală de apel a decis că aplicaţia de social media ar putea fi interzisă dacă nu este vândută unei companii din SUA până pe 19 ianuarie, transmite Reuters.
TikTok a devenit o forţă digitală majoră din SUA, deoarece a crescut la 170 de milioane de utilizatori din SUA, în special tinerii atraşi de videoclipurile sale scurte.
Platforma a absorbit agenţii de publicitate de la unii dintre cei mai mari jucători din SUA şi a adăugat platforma comercială TikTok Shop, care a devenit o piaţă pentru firmele mici.
Congresul SUA, temându-se că proprietarii chinezi ai TikTok adună informaţii despre consumatorii americani, a adoptat o lege prin care proprietarul său, ByteDance, susţinut de chinezi, să cedeze TikTok în SUA sau să fie interzisă.
Vineri, o curte federală de apel a menţinut legea. Ameninţările politicienilor şi ale altora la adresa TikTok s-au dezvoltat timp de ani de zile, ceea ce i-a determinat pe unii utilizatori să elimine ameninţările recente.
Acest lucru a părut să se schimbe vineri, cu perspectiva unei interdicţii în doar şase săptămâni. Un recurs la Curtea Supremă este încă posibil.
Creatorii de conținut sunt îngrijorați
„Pentru prima dată îmi dau seama că o mare parte din ceea ce am lucrat ar putea dispărea”, a declarat Chris Mowrey, un influenser al reţelelor sociale cu 470.000 de urmăritori pe TikTok, pentru Reuters.
„Nu cred că s-a vorbit suficient despre cât de dăunător va fi din punct de vedere economic pentru firmele mici şi creatori”.
În aplicaţie, urmăritorii şi creatorii de conţinut şi-au exprimat îngrijorarea şi confuzia, mulţi spunând că se îndoiesc că platforma va supravieţui şi că sunt pregătiţi pentru ce e mai rău.
Chris Burkett, un creator de conţinut pe TikTok, cu 1,3 milioane de oameni care urmăresc videoclipurile despre stilul de viaţă al bărbaţilor, a spus că nu crede că platforma va dura.
„Nu cred că această aplicaţie are longevitate în Statele Unite”, a spus el într-o postare video, cerând publicului său să-l urmărească pe alte platforme de socializare, cum ar fi Instagram, YouTube, X şi Threads.
„Am alocat atâţia ani şi atât de mult timp în construirea comunităţii noastre aici”, a spus creatorul de conţinut pentru călătorii culinare SnipingForDom, care are 898.000 de urmăritori în aplicaţie. Deşi nu credea că sfârşitul este aproape pentru TikTok, le-a spus totuşi urmăritorilor să-l contacteze pe pagina sa de Instagram. Alţii aşteptau şi ei mai multe informaţii.
Sarah Jannetti, un consultant TikTok Shop, a spus că clienţii săi nu sunt îngrijoraţi de o potenţială interdicţie TikTok şi nu îşi vor schimba afacerile „până când nu vor vedea ceva mai concret”.
sursă foto: Dreamstime