Turbulențele din zborul Londra – Singapore: Compania aeriană a anunțat despăgubirile pentru pasagerii răniți în incident
Compania aeriană Singapore Airlines a anunţat marţi că va oferi despăgubiri în valoare de 10.000 de dolari (9.287 de euro) pasagerilor care au suferit răni uşoare în timpul zborului de luna trecută, care a fost afectat de „turbulenţe puternice”, adăugând că va discuta sume mai mari cu pasagerii care au fost grav răniţi, informează AFP, preluată de Agerpres.
La data de 21 mai, un britanic în vârstă de 73 de ani a murit şi alte 71 de persoane, dintre care şase grav rănite, au fost preluate pentru îngrijiri medicale după ce un avion al Singapore Airlines a fost afectat de „turbulenţe puternice” în timpul unui zbor pe ruta Londra – Singapore şi a trebuit să fie redirecţionat spre Bangkok.
„Cei care au suferit răni mai grave de pe urma incidentului au fost invitaţi să discute o despăgubire mai adecvată cu situaţia lor concretă atunci când vor fi pregătiţi să facă asta”, a informat compania aeriană într-un comunicat de presă.
Avionul de tip Boeing 777-300ER transporta 211 pasageri şi 18 membri ai echipajului.
„Pasagerii care au suferit răni grave, care necesită îngrijiri medicale pe termen lung şi un ajutor financiar vor primi, în avans, 25.000 de dolari (23.217 euro) pentru a răspunde la nevoile lor imediate. Această sumă va face parte din indemnizaţia finală pe care aceşti pasageri o vor primi”, a precizat Singapore Airlines.
De asemenea, compania aeriană va rambursa preţul biletelor de avion pentru toţi pasagerii acestui zbor traumatizant, inclusiv cei care nu au fost răniţi. „Toţi pasagerii vor primi de asemenea o despăgubire pentru întârziere, în conformitate cu reglementările din Uniunea Europeană sau Marea Britanie”, a precizat transportatorul.
- Citește și:
- Incidentul de la zborul Londra-Singapore, provocat de turbulențe în aer limpede / Ce sunt acestea și de ce sunt cele mai periculoase
- VIDEO Zborul Londra-Singapore. Mărturia dramatică a unui pasager după turbulențele care au ucis un om și au rănit alți zeci / Cum arată avionul după tragedie
Conform convenţiei de la Montreal, companiile aeriene sunt responsabile de pagubele provocate de rănile sau de decesul pasagerilor aflaţi la bordul unui avion.
Singapore Airlines a oferit deja 1.000 de dolari singaporezi (686 de euro) fiecărui pasager al avionului care a plecat din Bangkok după incident, pentru a-şi acoperi nevoile imediate. De asemenea, compania a suportat cheltuielile medicale ale pasagerilor răniţi şi s-a ocupat de transportul rudelor apropiate la Bangkok, pentru cei care au cerut asta.
Zborul SQ321 al Singapore Airlines a fost afectat de „turbulenţe extreme bruşte” la 11.000 de metri altitudine deasupra Myanmarului, la zece ore după decolare, ridicându-se brusc şi plonjând în gol de mai multe ori. Conform unui pasager, unii dintre cei aflaţi la bord au fost proiectaţi în cabină atât de violent încât au lovit plafonul, zeci de persoane suferind răni grave la cap.