Sari direct la conținut

Un bug nou al Windows poate încetini semnificativ viteza calculatorului

HotNews.ro
Un bug nou al Windows poate încetini semnificativ viteza calculatorului
Windows 11 instalat pe un laptop (FOTO: Seemanta Dutta / Alamy / Profimedia)

Utilizatorii sistemului de operare Windows 11 au identificat un bug care poate consuma un sfert din memoria RAM a calculatorului dar și din cea a procesorului, Microsoft confirmând problema după ce ea a fost semnalată, arată site-ul de specialitate Neowin.

Problema a fost reperată mai devreme în cursul acestei luni, când utilizatori obișnuiți ai Windows, dar și specialiști, au observat ceva în neregulă cu sistemele lor și au încercat să identifice problema.

Cei care au folosit Task Manager pentru a vedea consumul de resurse al sistemului au descoperit că aplicația Microsoft Cross Device Service poate ajunge să consume în jur de un sfert din memoria RAM, dar și 10% din puterea procesorului (CPU), un volum uriaș pentru o singură aplicație.

Cross Device Service, după cum îi sugerează și numele, este aplicația care permite unui calculator ce folosește sistemul de operare Windows să se conecteze și sincronizeze cu dispozitivele mobile precum smartphone-urile și susține funcționarea Phone Link pe sistemul de operare al Microsoft.

Neowin notează că reclamațiile utilizatorilor nu au fost deloc puține la număr și că utilizatorii afectați s-au plâns de situație atât pe forumul general al Microsoft, cât și cel pentru Windows 11.

O soluție simplă pentru înlăturarea bug-ului ce afectează Windows

În cele din urmă o ingineră responsabilă de asistența tehnică a confirmat existența bug-ului și le-a transmis utilizatorilor de pe forum că Microsoft lucrează la remedierea ei.

„Vă apreciem răbdarea, am identificat cauza și lucrăm la o rezolvare pentru ea”, a transmis aceasta, care folosește porecla „Jennifer G” pe forumul Microsoft.

Neowin notează însă că de la primirea acestui răspuns a trecut o săptămână și că Microsoft nu a lansat deocamdată un update care să remedieze eroarea.

S-ar părea că ea a apărut la începutul lunii iunie, când Microsoft a actualizat Cross Device Service pentru a îmbunătăți Phone Link cu mai multe funcționalități noi.

Utilizatorii care întâmpină bug-ul care duce la consumul mare de resurse pot să îl elimine prin închiderea aplicației Cross Device Service din Task Manager. Însă când doresc să își sincronizeze telefonul cu PC-ul acest lucru nu este posibil cu aplicația închisă.

INTERVIURILE HotNews.ro