Sari direct la conținut

Un fost lider al partidului lui Dan Diaconescu, actual membru UNPR, e noul sef al RATB

HotNews.ro
Un fost lider al partidului lui Dan Diaconescu, actual membru UNPR, e noul sef al RATB

Directorul general al RATB, Vincentiu Antonescu, a fost demis miercuri de Consiliul de Administratie al Regiei, a declarat pentru HotNews.ro Cornel Pieptea, viceprimarul Capitalei. Potrivit acestuia, motivul demiterii a fost proasta gestionare a RATB si felul cum a fost gestionata criza cu ANAF. Interimatul, pana la organizarea unui concurs, va fi asigurat de Radu Orzata, membru al Consiliului de Administratie si consilier general din partea UNPR. Acesta a fost presedinte al PPDD Bucuresti.

UPDATE „Decizia Consiliului de Administratie al ‪RATB‬ de a schimba directorul general este binevenită, în contextul în care regia s-a confruntat în ultima perioadă cu probleme grave, de la blocarea conturilor de către ANAF la amenzi uriașe pentru nerespectarea drepturilor călătorilor. E nevoie de o conducere fermă la nivelul RATB, care să vină cu soluții și cu o strategie care să readucă transportul public din București în limitele decenței și normalității”, a scris Cornel Pieptea pe Facebook.

Vincentiu Daniel Antonescu ocupa functia de director general al RATB din iunie 2014. Actualul Consiliu de Administratie al RATB a fost numit in luna februarie 2015 de Consiliul General al Municipiului Bucuresti (CGMB). Acestia sunt teoretic interimari deoarece nu s-a facut concurs pentru numirea lor. Acum urmeaza sa fie numit un alt Consiliu de Administratie, dupa organizarea unui concurs. In ultimii ani, Consiliile de Administratie al RATB si RADET au fost schimbate dupa cum s-a schimbat majoritatea politica din Consiliul General, neexistand o continuitate in administrarea regiilor.

Demiterea directorului general al RATB vine dupa ce in luna iulie ANAF a pus poprire pe conturile RATB deoarece aceasta nu a platit TVA-ul aferent gratuitatilor oferite pensionarilor si elevilor la transportul public.

Potrivit unui comunicat dat de RATB la vremea respectiva spun ca Regia are o datorie de 272 milioane lei catre ANAF.

„Regia Autonoma de Transport Bucuresti a luat la cunostinta despre documentul emis de ANAF, prin care s-a luat masura indisponibilizarii sumelor existente in conturile bancare ale RATB, precum si a sumelor care urmeaza a fi obtinute din incasarile zilnice. La data de 20.07.2015, RATB se inregistra cu datoria de 272.431.800 lei. Aceasta suma provine din taxa pe valoarea adaugata care include si subventia acordata beneficiarilor de gratuitati si reduceri (pensionari, elevi, studenti etc), in conformitate cu H.C.G.M.B. nr 139/2006, pentru perioada septembrie 2007- martie 2013. In prezent, acest debit calculat de ANAF este contestat in instanta de catre RATB, aflandu-se in faza de recurs”, se arata in comunicatul RATB.

In plus, recent, RATB a fost amendata cu 150.000 lei de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor fiindca mijloacele de transport in comun sunt murdare, nu au aer conditionat si nu sunt sigure.

Principalele abateri constatate de ANPC au fost:

– Conditii de transport improprii, neigienice;

– Sparturi ale placilor de melamina din interiorul vagonului in dreptul scaunelor, care pot pune in pericol viata si siguranta consumatorilor;

– Pavimente patate, pline de grasimi si praf;

– Podele exfoliate cu risc mare de accidentare a consumatorilor;

– Tapiserii neigienizate si rupte, pline de grasimi si resturi de mancare;

– Lipsa aerului conditionat sau aerul conditionat era nefunctional;

– Protectiile barelor de sustinere deteriorate;

– Geamuri murdare si pline de calcar;

– Lipsa neoanelor pentru iluminat interior;

– Anvelope uzate sub limita admisa de 4 mm;

– Lipsa ciocanelor de spart geamuri in caz de pericol;

– Lipsa verificarii periodice a extictoarelor cu care sunt echipate mijloacele de transport;

– Lipsa unui regulament de aplicare a normelor de igiena pentru transportul de persoane;

– Neefectuarea dezinsectiilor si dezinfectarea elementelor cu care intra in contact direct consumatorul.

Situatia in care se afla RATB este una dezastruoasa, mijloacele de transport in comun arata din ce in ce mai rau, nu sunt bani pentru piese de schimb si regia are datorii de sute de milioane lei. Pentru modernizarea flotei, doar in urmatorii 4 ani, RATB ar avea nevoie de peste 300 milioane de euro.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro