Un grup de cetateni va cere anularea planului urbanistic zonal care sta la baza proiectului drumului expres spre autostrada A1
Un grup de cetateni care sustine ca este afectat de drumul expres spre autostrada A1 Bucuresti – Pitesti va cere saptamana viitoare in instanta anularea planului urbanistic zonal care sta la baza acestui proiect.
Saptaama trecuta, un cetatean din zona care ar urma sa fie expropiat pentru construirea durmului – Ovidiu Corduneanu, fost arhitect sef la Sectorul 6 – a obtinut suspendarea planului urbanistic si are acum un termen de doua luni pentru a cere anularea lui.
Cetatenii considera ca drumul este inutil, existand variante mai ieftine si care s-ar putea realiza mult mai rapid.
„Printre solutii se numara realizarea unei strapungeri care sa continue strada Preciziei pana in centura Capitalei, realizarea unei strapungeri pe strada Liniei, unde se afla o cale ferata abandonata si unde nu ar fi nevoie de expropieri pentru realizarea durmului pana la centura. O alta solutie ar fi realizarea unei strapungeri in continuarea bulevardului Timisoara, aceasta ar avea cateva sute de metri pana la centura si s-ar putea realiza foarte rapid. Toate aceste rute alternative ar duce la decongestionarea bulevardului Iuliu Maniu, fara sa fie nevoie de acest proiect megalomanic (drumul expres spre autostrada A1, n.r.)”, a declarat Victor Rausse, unul dintre cetatenii afectati de proiect.
Acesta sustine ca proiectul nu va duce nici la rezolvarea problemelor de trafic, aglomerand centrul Capitalei. „Acest PUZ decongestioneaza intr-adevar bd Iuliu Maniu, dar va conduce tot traficul spre centrul Capitalei, deoarece soferii care vin de pe A1 si de pe soseaua de centura vor trece podul de la Ciurel, vor merge pe Splaiul Independentei si vor trece prin zona Unirii spre autostrada Bucuresti – Constanta. De asemenea, drumul va crea o descarcare majora pe soseaua Virtutii, un drum important care leaga Drumul Taberei de nordul Capitalei”, a mai declarat Rausse.
Cetatenii din zona mai spun ca proiectul drumului expres ridica urmatoarele probleme:
- trece la doar 7 metri de uzina de apa de la Rosu, unde sunt niste bazine imense de apa descoperite pe care smogul facut de masinile de pe drum le vor polua
- proiectul nu are studiu de trafic, singurul studiu in acest sens fiind JICA, un studiu realizat de japonezi in 2000 si care nu recomanda acest proiect drept o solutie viabila
Avocatul unuia dintre cetatenii din zona sustine ca acestia ar fi de acord sa fie expropiati daca proiectul ar fi cu adevarat unul util. „Oamenii de acolo nu si-au facut o casa pe care sa o paraseasca dupa cativa ani, si-au facut-o ca sa o lase mostenire urmasilor. Daca proiectul ar fi unul util pentru Bucuresti, oamenii ar fi de acord cu expropierea”, a declarat Dumitru Dobrev, avocatul lui Ovidiu Corduneanu.
Nicusor Dan, presedintele Asociatiei Salvati Bucurestiul, care i-a sustinut pe cetatenii din zona in procesul cu autoritatile, a declarat ca ceea ce se intampla este absurd, deoarece Primaria, in loc sa le imbunatateasca viata cetatenilor, ii obliga pe acestia sa se organizeze intr-un grup pentru a lupta impotriva institutiei, care nu le-a ascultat punctul de vedere exprimat la dezbaterea publica.
Nicusor Dan sustine ca acesta nu este singurul proiect abandonat sau blocat in instanta, in aceasta situatie mai fiind pasajele de la Mihai Bravu, diametrala Buzesti-Berzei-Uranus si bulvardul Liviu Rebreanu.
Consilierii generali ai Capitalei au aprobat, la sfarsitul lunii august 2012, traseul noului drum expres spre Autostrada Bucuresti-Pitesti (penetratia Splaiul Independentei – Ciurel – Autostrada Bucuresti – Pitesti), artera ce va reprezenta o ruta alternativa la bulevardul Iuliu Maniu pentru iesirea spre vest din Capitala.
Potrivit Planului Urbanistic Zonal aprobat de consilieri drumul expres va porni de la intersectia bd. Virtutii cu Splaiul Independentei, va merge pe langa Lacul Morii pana la intersectia cu bd. Uverturii, dupa care trece pe langa statia de tratare a apei Rosu-Militari si iese din Bucuresti prin comuna Chiajna. Traverseaza Centura Capitalei, trece prin Comuna Dragomiresti-Vale si iese in A1, la km 13, Pod Ciorogarla.
Pe parcursul lucrarii vor fi construite trei pasaje supraterane: la intersectia sos. Virtutii cu Splaiul Independentei (Pod Ciurel), la intersectia Penetratia A1 – Bd. Uverturii si la intersectia cu Soseaua de Centura si in zona Pasajului CFR de la Ciorogarla. In total, drumul express va avea o lungime de circa 8,3 km, trei benzi pe sens si se estimeaza ca va costa 138 milioane de euro. Lucrarea a inceput in 2010, prin demararea lucrarilor la Podul Ciurel, desi Planul Urbanistic Zonal inca nu fusese aprobat de Consiliul General. Lucrarea este realizata de consortiul JV Bogl – Astaldi – Euroconstruct -Tehnologica si Proiect Bucuresti, in calitate de proiectant. Termenul estimat pentru finalizare este de 35 luni, de la inceperea lucrarii, respectiv anul 2014. Pentru realizarea proiectului trebuie expropriatate 40 de hectare de teren, proprietate privata.