Sari direct la conținut

Un panou publicitar la Berlin stârnește dihonia între Coca-Cola și AfD, care jură să nu mai bea decât Pepsi

HotNews.ro
Un panou publicitar la Berlin stârnește dihonia între Coca-Cola și AfD, care jură să nu mai bea decât Pepsi

Chiar în fața sediului partidului Alternativa pentru Germania (AfD) din Berlin, săptămâna trecută lua ochii un panou. Ai zice că e o reclamă pentru Coca-Cola, însă nu e. Urării de Crăciun „contemplativ“ i se adaugă „Spuneți nu AfD“. Coca-Cola nu își asumă campania publicitară, însă ia lucrurile lejer și nici nu se dezice de mesaj. Nervoși, AfD-iștii iau contramăsuri, spunând „Pentru fiecare băutură, o Alternativă“ și jură să nu mai bea decât Pepsi.

Panoul a fost fotografiat în fața centralei din Lützowplatz, iar fotografia a devenit, de lunea trecută, virală pe net. Mulți se întreabă dacă este normal ca un concern internațional care fabrică răcoritoare să se amestece în așa hal în politica Germaniei, pledând împotriva unui partid politic, chiar dacă acesta e naționalist cu tendințe spre extremism și luat sub lupă de Oficiul pentru Protecția Constituției german.

Până când autorul campaniei n-a fost știut, concernul Cola a primit laude, dar și critici. Ulterior, Coca-Cola a precizat: “Panoul nu este de la noi. Pe fondul unui panou de Crăciun mai vechi al nostru, cineva a fabricat acest mesaj“.

Potrivit Berliner Morgenpost, în spatele campaniei stă o grupare de activiști numită „Modus“. Aceștia anunță că „pe noi ne animă dorința de a ne folosi priceperea în lupta cu actuala alunecare spre Dreapta“, adăugând că nu se supun și nu aderă la vreun partid sau organizație. Pe pagina de facebook AFDentskalender [n.r. joc de cuvinte cu Adventskalender], ei au și alte idei „artistice“, de boicotare a AfD, până în 24 decembrie.

Dacă la AfD a fost clar că nu Coca-Cola stă în spatele acțiunii de denigrare a partidului lor, declarația lui Patrick Kammerer, responsabil PR al Coca Cola în Germania, a pus paie pe foc. Acesta a scris pe Twitter: „Nu orice fake trebuie să fie fals“, mesaj redistribuit masiv și care a stârnit furia AfD-iștilor.

Parlamentarul AfD Frank Pasemann a vorbit despre „o vânătoare politică împotrivă unui partid democratic, legitimat de poporul german“. El a creat și hashtag-ul #CocaColaNeinDanke, spunând că mult timp nu va mai bea această răcoritoare, fiindcă „există #alternative mai gustoase“. Alți simpatizanți ai partidului jură că pe viitor vor bea „numai Pepsi“, iar pe rețelele de socializare circulă contrareclama primului panou, sub logo-ul Pepsi.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro