UPDATE Încă o companie a Primăriei Sectorului 3 cere intrarea în insolvență/ A acumulat datorii de peste 12 milioane lei
Încă o companie a Primăriei Sectorului 3 cere intrarea în insolvență. Este vorba despre Smart City Invest S3, înființată în 2017. Societatea a acumulat datorii de peste 12 milioane lei și nu a mai plătit salariile angajaților din luna octombrie. Aceasta este a treia companie a Primăriei Sectorului 3 care intră în insolvență.
- UPDATE Cererea de intrare în insolvență a fost aprobată de Consiliul Local Sector 3.
Potrivit raportului de specialitate aferent proiectului de hotărâre, compania are datorii de 12.252.345 lei, structurate astfel: circa 1,3 milioane lei la furnizori, circa 390.000 lei la personal, 1,45 milioane lei la stat, 9 milioane lei un împrumut. Cifra de afaceri este de 556.326 lei, anul acesta are venituri de 587.919 lei și cheltuieli de 4,4 milioane lei.
”Societatea Smart City Invest S3 S.R.L. a transmis că ”situația datoriilor acumulate anterior de societate şi pierderea eşalonării acordate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală Direcţia Generală Regională a Finanțelor Publice București, determină imprevizibilitatea continuării susţinerii acestor contracte”. Totodată, societatea menționează că la data prezenței nu a achitat drepturile salariale pentru angajați începând din luna octombrie și nici facturile către furnizorii pentru activitățile externalizate, fapt care poate să ducă la pierderea angajaților și imposibilitatea desfășurării activității, deși societatea are contracte de lucrări de construcții în desfășurare”, se arată în raportul de specialitate.
Totodată, pe rolul instanțelor de judecată există două dosare pentru recuperarea datoriilor, una chiar de la o altă companie a Primăriei Sectorului 3:
- Dosar nr. 13934/2022 cu societatea Top Wood – prin care se solicită plata sumei de 30.000 Lei care reprezintă contravaloare facturi neachitate și penalități în valoare de 18.796 lei.
- Dosar nr. 28711/3/2022 cu societatea Algorithm Rezidential – prin care societatea solicită plata sumei de 454.169,44 lei care reprezintă contravaloare facturi neachitate şi suma de 39.728,09 Lei, reprezentând penalități de întârziere pentru neplata facturilor.
Acum, societatea are în derulare două contracte cu Primăria Sectorului 3:
- Amenajarea sălii de scrimă de la Școala 195 (Lucrări de construcții în baza contractului nr. 109501/18.05.2022, încheiat între societate şi Sectorul 3 al Municipiului Bucureşti, având ca obiect execuția de lucrări şi furnizare de echipamente şi dotări pentru obiectivul de investiții ”Revitalizarea spaţiilor sportive prin amenajarea unei Săli de scrimă la Scoala Gimnazială nr. 195”, atribuit prin Hotărârea Consiliului Local Sector 3 nr. 152/12.05.2022;
- Lucrări de amenajare, reabilitare, modernizare, întreţinere şi reparare infrastructură edilitară conform contractului subsecvent nr. 283152 din data de 29.11.2022, din cadrul acordului cadru nr. 282994/29.11.2022 încheiat între societate și Sectorul 3 al Municipiului Bucureşti.
De la înființare, societatea a făcut mai multe lucrări pentru Primărie:
- Contractul de lucrări de creşterea eficienței energetice şi modernizare corp C4 -Creșa Greierașul- nr. 622667/10.09.2019 între societate şi Sectorul 3 al Municipiului Bucureşti;
- Contractul de lucrări de proiect tehnic și lucrări de reparații la imobilul din Lucrețiu Pătrășcanu, nr. 461421/26.06.2019 între societate şi Sectorul 3 al Municipiului Bucureşti;
- Contractul de lucrări de demolare şi construire Creşa Trapezului, nr. 182763/06.09.2018, cesionat prin contract nr. 385276/19.04.2019 între societate și Algorithm Residential S3 S.R.L./Sectorul 3 al Municipiului Bucureşti;
- Lucrări de amenajare şi modernizare a locurilor de joacă și a spatiilor verzi adiacente la: Creşa Potcoava, Creşa Ghiocelul, Creșa Cerceluş şi Creşa Titan IV, din Sectorul 3″, atribuirea directă fiind aprobată de către Consiliul Local Sector 3 prin HCLS3 nr. 696/28.12.2018.
Societatea a fost înființată în 2017, inițial se numea Investiții Spații verzi S3, iar în 2019 numele a fost schimbat în Smart City Invest S3. Acționar majoritar este Sectorul 3 al Municipiului Bucureşti prin Consiliul Local Sector 3 şi asociat minoritar societatea SD3 – Salubritate şi Deszăpezire S3 S.R.L
Alte două companii ale Primăriei Sectorului 3 sunt în insolvență:
- AS3- administrare Străzi S3
- OPS3 – Ordine şi Protecţie S3 SRL
Insolvența OPS 3 a fost cerută de consilierii USR PLUS şi PNL în mai 2021. În 2020, compania a avut o scădere cu 32% a cifrei de afaceri, o pierdere de 2,7 milioane lei şi o diminuare a capitalurilor proprii de la 4,3 milioane la 1,1 milioane lei.
Cererea de intrare în insolvență a AS3- Administrare Străzi S3 a fost aprobată de Consiliul Local Sector 3 în decembrie 2021.
În 2020, societatea a înregistrat o cifră de afaceri de 67,3 milioane de lei şi o diminuare a capitalurilor proprii de la 2,2 milioane lei la 2 milioane de lei.
„Solicitarea de intrare în insolvență este motivată de situaţia financiară precară a societăţii, aceasta înregistrând în semestrul I al anului 2021 o pierdere în valoare de 4.394,16 mii lei, în creştere cu 32,06% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, pierdere ce indică un nivel negativ al capitalurilor proprii. De asemenea, la data de 30.06.2021, societatea înregistrează datorii către furnizori de materiale electrice, utilităţi, parteneri comerciali în sumă totală de 15.763.020,29 lei”, se arată în anexele hotărârii de Consiliu Local prin care a fost aprobată demararea procedurii de intrare în insolvență.