Sari direct la conținut

UPDATE O comisie a Ministerului Dezvoltarii aproba mutarea Halei Matache pentru a face loc diametralei Buzesti-Berzei-Uranus. Sorin Oprescu – O mutam cu fix 37 de metri si 20 de centimetri mai incolo

HotNews.ro
Diametrala Buzesti Berzei Uranus_tronsonul cu Hala Matache, Foto: Hotnews
Diametrala Buzesti Berzei Uranus_tronsonul cu Hala Matache, Foto: Hotnews

O comisie a Ministerului Dezvoltarii a aprobat joi mutarea Halei Matache pentru a face loc diametralei Buzesti-Berzei-Uranus.Hala va fi mutata in spatele locatiei actuale cu aproximativ 40 de metri, a declarat pentru HotNews.ro unul dintre membrii comisiei, care a preferat sa-si pastreze anonimatul.

Pentru a realiza acest proiect, Primaria mai are nevoie si de o aprobare de la Minsterul Culturii, in conditiile in care cladirea este monument istoric.

Sorin Oprescu – O mutam cu fix 37 de metri si 20 de centimetri mai incolo

Primarul Capitalei Sorin Oprescu a declarat, joi, ca trebuie lamurita situatia cu Hala Matache, pentru ca in proiectul magistralei rutiere Buzesti – Berzei sunt cheltuieli fantastice, precizand ca hala va fi mutata „exact cu 37 de metri si 20 de centimetri mai incolo”.

„Sa lamurim o data cu Hala Matache. Nu pot sa o tin, domne, pe loc, sunt niste cheltuieli fantastice, si atunci o sa o mut exact cu 37 de metri si 20 de centimetri mai incolo. Nu fac pe nebunul, chiar asta e distanta. A fost ideea si doi ani ani si jumatate am tot stat in discutii sterile. Am respectat si societatea civila, am prezentat si planurile, daca se poate face. Linia de tramvai avea un circuit, dar nu asta ne impiedica, ci infrastructura. Exista totusi o zona gravitationala de unde curg dejectiile, chiar sub hala este o coloana de drenaj care este facuta undeva din anii 1932-1933. Nu a mai umblat nimeni acolo”, a spus primarul general al Capitalei, citat de agentia Mediafax.

In cadrul sedintei de joi a Comisiei Nationala de Dezvoltare Teritoriala de pe langa Ministerul Dezvoltarii au fost discutate si cele doua pasaje subterane de la Piata Charles de Gaule si Piata Presei Libere.

Comisia de la Ministerul Dezvoltarii a respins insa cele doua proiecte insa acestea vor putea fi reintroduse pe ordinea de zi la urmatoarele sedinte.

Membrii Comisiei au respins realizarea acestor pasaje deoarece ar afecta imaginea bulevardelor, aceasta fiind principala poarta de intrare in oras. In plus, s-a considerat ca pentru realizarea pasajului din Piata Charles de Gaulle s-ar defrisa multi copaci.

In cursul diminetii, fostul candidat la primaria Capitalei Nicusor Dan afirmase ca „pasajele subterane de la Piata Charles de Gaulle si Piata Presei ar transforma principalele doua bulevarde istorice ale Bucurestiului, Bulevardul Aviatorilor si Soseaua Kiseleff in sosele de mare viteza care ar muta blocajul in trafic la Piata Victoriei, unde nu exista solutii de rezolvare. In plus, s-ar defrisa cateva sute de copaci de pe cele doua bulevarde”.

Tot acesta preciza ca, in urma negocierilor dintre Primaria Municipiului Bucuresti, Ministerul Dezvoltarii si ONG-uri din iulie 2011, s-a convenit ca primaria sa continue lucrarile blocate pe axa nord – sud a proiectului Berzei – Buzesti, cu conditia pastrarii pe loc a Halei Matache.

In vara anului trecut, Primaria Capitalei a anuntat ca renunta la mutarea sau demolarea Halei Matache, in urma protestelor societatii civile.

Constructia, monument istoric trebuia demolata sau relocata pentru a face loc Diametralei Buzesti-Berzei Uranus.

„In vederea consolidarii consensului aparut in urma dezbaterii publice din 15 iulie, referitor la diametrala Berzei-Buzesti, reprezentantii Municipalitatii si cei ai Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului au hotarat implementarea unor solutii pentru protectia monumentelor istorice si valorilor de patrimoniu construit si pentru demararea unui proces de abordare integrata a aspectelor sociale, economice, de circulatie, mediu natural si construit”, se arata in comunicatul Primariei Capitalei, publicat in august 2011.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro