Sari direct la conținut

Va începe modernizarea căii ferate Timișoara – Arad, contract de 2,18 miliarde lei

HotNews.ro
Lucrari feroviare, Foto: CFR Infrastructura
Lucrari feroviare, Foto: CFR Infrastructura

Ministerul Transporturilor a anunțat că a emis autorizația de construire pentru lucrări de modernizare pe 48 de km de cale ferată dintre Arad și Timișoara, și pe alți 6 km din zona Aradului. Din cauza restricțiilor de viteză, cel mai rapid tren face 75 de minute între Timișoara și Arad (57 km), iar cel mai lent, două ore și 8 minute.

În 1995, când vitezele erau net superioare decât cele din prezent, cele mai rapide trenuri făceau 47 de minute între Timișoara și Arad, timpii din prezent fiind cu 60% mai slabi.

După modernizare, trenurile vor putea merge și cu viteză maximă de 160 km/h, în loc de 100 km/h.

A fost emisă autorizația de construire pentru lucrările pe cei 48,08 km, între Ronaț Triaj și Arad, dar și pe cei 6,17 km de cale ferată dintre Aradu Nou și Glogovăț, a anunțat Ministerul Transporturilor.

Tronsonul Ronaț Triaj – Arad este pe linia 310 și vor fi modernizați 48 km dintre cei 57 km dintre Timișoara și Arad.

Pe traseul acestui tronson de cale ferată, care tranzitează județele Timiș și Arad, se va lucra la:

– suprastructură și terasamente

– 3 poduri, 53 podețe și 7 pasaje

– consolidări

– arhitectură și rezistență

– relocarea și protejarea utilităților.

Contractul (finanțat prin PNRR) are o valoare de 2,18 miliarde de lei (fără TVA) şi prevede o perioadă de execuție a lucrărilor de 36 de luni.

Se vor executa lucrări civile în stațiile Sânandrei, Băile Calacea, Orțișoara, Vinga, Sag și Aradu Nou și vor fi construite șase pasarele pietonale în stațiile Sânandrei, Băile Calacea, Orțișoara, Vinga, Sag și Aradu Nou, plus o pasarelă edilitară în Aradu Nou.

Vor fi realizate și patru pasaje superioare în stațiile Sânandrei (DJ692A), Orțișoara (DJ693), Carani (DJ692), Vladimirescu (DN7), dar și 11 pasaje inferioare, dintre care 9 în Aradu Nou, 1 în stația Orțișoara, respectiv 1 pasaj în stația Sag.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro