Sari direct la conținut

Val de sesizări la Poștă: Noua înșelăciune prin SMS prin care infractorii pot obține acces la conturile și datele clienților

HotNews.ro
Phishing prin sms, Foto: Prudencio Alvarez / Dreamstime.com
Phishing prin sms, Foto: Prudencio Alvarez / Dreamstime.com

Poșta Română a atenționat vineri că se confruntă cu un val de sesizări din partea cetățenilor aflați în pericolul de a cădea victime ale infractorilor cibernetici.

  • „În ultima perioadă s-au intensificat acțiunile de phishing în care este folosit numele companiei. Prin intermediul SMS-urilor ori pe e-mail, infractorii cibernetici atentează la conturile și la datele personale ale utilizatorilor de internet.”, spune Poșta Română.

Cum funcționează înșelăciunea prin SMS

Compania descrie una dintre metodele folosite în ultima perioadă de hakeri:

  • „De pe un număr de telefon de România infractorii cibernetici trimit un SMS prin care destinatarului i se aduce la cunoștință faptul că trebuie să primească un colet, dar adresa este incorectă.
  • Apoi, este indicat un link care are în componență cuvintele ”posta”/”post” și/sau ”romana”. După accesarea link-ului respectiv se solicită date personale (adresă poștală, adresă de e-mail, număr de telefon) și se generează o interfață de plată asemănătoare oricărui alt portal, specific plaților pe internet. Prin intermediul acesteia este solicitată o sumă simbolică.
  • După completarea datelor cerute de interfață (număr card, data expirării, titular card, codul de siguranță), destinatarul primește un cod bancar. Sub această interfață se ascund, de fapt, hackerii, care introduc datele cardului în aplicația specifică, sustrăgând, astfel, banii.
  • Din acest moment, hoții cibernetici vor putea să facă plăți online la terminale POS sau să scoată bani de la ATM-uri, fără a avea nevoie de PIN-ul destinatarului.
  • Sunt folosite, chiar, expresii de siguranță proprii băncilor, precum: ”nu comunica nimănui…”.
  • În momentul în care este introdus codul transmis de bancă, banii de pe card dispar.”, atenționează Poșta.

Compania îi sfătuiește pe cei care primesc astfel de mesaje să nu deschidă respectivele mesaje, să le marcheze ca spam și mai ales să nu acceseze linkul din mesajul primit.

Poșta subliniază că nu solicită clienţilor să furnizeze date cu caracter personal, informaţii bancare confidenţiale referitoare la conturile personale, numere de card sau coduri PIN şi nici realizarea de plăţi online ale unor taxe vamale.

Sursa foto: Prudencio Alvarez / Dreamstime.com

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro