Viceprimarul Capitalei, Cornel Pieptea, cere primarului Oprescu sa deblocheze proiectul privind implementarea de benzi unice pentru transportul public
Viceprimarul capitalei, Cornel Pieptea, cere primarului Oprescu sa deblocheze proiectul privind implementarea de benzi unice pentru transportul public si sa puna proiectul de Hotarare privind benzile unice dedicate transportului in comun pe ordinea de zi a urmatoarei sedinte a Consiliului General al Municipiului Bucuresti. Potrivit documentului ar urma sa se amenajeze benzi unice pe 37 bulevarde principale printre care: Sos. Bucuresti-Ploiesti, Sos. Kiseleff, bd. Magheru, bd. Lascar Catargiu, Aerogarii, Colentina. Calea mosilor, Iancului, Pantelimon, Nicolae Grigorescu, Dimitrie Cantemir, Decebal, Baba Novac, etc.
„Nu e nevoie de studii sociologice complexe ca sa afli ca principala problema a locuitorilor Capitalei este traficul
documente
(4 Aug 2015) PDF, 35KB
infernal, care transforma orice deplasare a bucurestenilor intr-un cosmar zilnic. Desi aceasta situatie incomoda este binecunoscuta de primarul Sorin Oprescu, in cei 7 ani de mandat nu a venit cu o solutie reala la aceasta problema, promitand la schimb autostrazi si metrouri suspendate, imposibil de realizat pe termen scurt si mediu. Nepasarea lui Sorin Oprescu fata de problemele reale ale bucurestenilor este cu atat mai evidenta cu cat acesta are pe masa, inca din luna decembrie a anului trecut, o solutie ieftina si eficienta pentru un trafic decent in Capitala. Este vorba despre un Proiect de Hotarare privind instituirea de benzi de circulatie dedicate mijloacelor de transport public de persoane pe unele artere de circulatie din Municipiul Bucuresti, o initiativa a consilierilor generali ai PNL. Proiectul prevede infiintarea de benzi unice dedicate mijloacelor de transport RATB pe 37 de artere din Capitala, totalizand aproape 60 de km”, spune Cornel Pieptea.
Acesta este de parere ca beneficiile implementarii benzilor unice pentru transportul public sunt multiple, de la reducerea costurilor RATB prin cresterea vitezei de deplasare a mijloacelor de transport in comun, la cresterea numarului de bucuresteni care folosesc vehiculele RATB.
„Aceasta solutie, care este folosita cu succes in toate orasele europene importante, este aplicata si in Bucuresti pe cateva artere, dar proiectul de extindere a fost abandonat de Sorin Oprescu, din motive necunoscute, desi in campania electorala acesta promitea un sistem extins de benzi unice pentru RATB. Nu este insa nici prima nici ultima promisiune electorala uitata de Sorin Oprescu. Fluidizarea traficului in Capitala prin implementarea benzilor unice pentru mijloacele de transport in comun, reprezinta o modalitate de crestere a capacitatii de transport, avand in vedere reducerea constanta a parcului auto in cei 7 ani de mandat ai lui Sorin Oprescu. Bucurestenii trebuie sa mearga cu placere atat in vehiculele RATB, cat si in traficul din Capitala”, spune Pieptea.
Si Primaria Capitalei are in lucru un studiu pentru implementarea unei retele de benzi unice, dar acesta inca nu a fost dat publicitatii. Citeste aici mai mult.