Victor Ponta: Centura de Sud a Capitalei trebuie data in concesiune pentru ca din fonduri publice e greu s-o facem
„Pentru Centura avem proiectul, iar pe centura sud trebuie concesiune pentru ca altfel, din fonduri publice, o sa fie greu. Dar si aici tot cu primaria trebuie sa lucram. Stiu ca am pierdut vreo zece ani pentru ca se certa Primaria cu Ministerul Transporturilor”, a declarat, luni, premierul Victor Ponta, la vizitarea strapungerii Dna. Ghica – Bd. Chisinau. La inceputul anului s-au pornit lucrarile de largire la 4 benzi a Centurii de Sud, drum ramas nemodernizat timp de 20 de ani, insa Guvernul Ponta, la rectificarea bugetara, a taiat banii alocati cu peste 81%.
Intrebat de jurnalisti cand e gata Centura de Sud a Bucurestiului, premierul Victor Ponta a anuntat ca aceasta va trebui facuta prin concesiune.
„Pentru Centura [n.r. – de Sud] avem proiectul, iar pe centura sud trebuie concesiune pentru ca altfel, din fonduri publice, o sa fie greu. Dar si aici tot cu primaria trebuie sa lucram. Stiu ca am pierdut vreo zece ani pentru ca se certa Primaria cu Ministerul Transporturilor”, a spus Ponta.
Centura de Sud – tronsonul cuprins intre autostrada A1 si A2 – a ramas nemodernizata de peste 20 de ani, iar sansele ca ea sa fie modernizata in timp util sunt mici.
HotNews.ro a realizat in septembrie un Fotoreportaj cu starea lucrarilor la Centura de Sud, lucrare a carei fonduri au fost taiate la rectificarea bugetara.
Gropi, cozi de masini, camioane, praf, treceri la nivel cu linii dezafectate de cale ferata, gunoaie, caini maidanezi si prostituate – cam asa arata pana nu demult centura de sud.
Din 2008 statul s-a chinuit sa porneasca modernizarea ei, la fel cum s-a realizat si in partea de nord, insa abia de la inceputul anului 2012 s-au inceput lucrarile de largire la 4 benzi.
Termenul de finalizare, potrivit panourilor informative amplasate la marginea drumului – aprilie 2013.
Fondurile pentru modernizarea Centurii de Sud – taiate la rectificarea bugetara
Cu toate acestea, la rectificarea bugetara din acest an, fondurile alocate modernizarii Centurii de Sud au fost puternic taiate. Daca initial in buget au fost alocate 39,4 milioane de lei pentru tot anul 2012, dupa rectificare, pentru lucrarile la Centura Sud, au mai ramas 7,4 milioane – adica s-au taiat fondurile cu peste 81%.
Lucrarile la Centura de Sud, intre A1 si Jilava (intersectia cu DN5), au demarat de la inceputul anului, insa in prezent acestea par ca s-au blocat.
Pana la Magurele, venind de la autostrada A1, drumul pe centura este in unele zone recent asfaltat si pregatit pentru extindere la 4 benzi, insa in foarte multe alte locuri drumul este plin de gropi, de praf si zone cu pietris, cu puncte unde se formeaza cozi foarte lungi si este intersectat in multe zone de linii dezafectate de cale ferata.
Pe deasupra, peste tot unde se formeaza cozi, stau pe carosabil fel de fel de persoane care vor sa vanda diverse articole, de la sosete, la pantofi sport si tricouri, iar la marginea soselei, din loc in loc, stau prostituate.
Tot tabloul este completat de zonele unde gunoaiele stau adunate pe camp sau la marginea drumului si de haitele de caini maidanezi care umbla pe langa sosea.