Sari direct la conținut

We Are Here – prima campanie de crowdfunding dedicata festivalurilor culturale

HotNews.ro
We Are Here, Foto: Afis
We Are Here, Foto: Afis

In contextul in care organizatorii festivalurilor culturale independente se confrunta cu subfinantarea si reducerea bugetelor, MyKey initiaza prima campanie majora de crowdfunding de pe piata romaneasca, prin lansarea platformei www.we-are-here.ro.

Potrivit initiatorilor, We Are Here este prima campanie de activare a fiecarui fost, actual sau viitor spectator. Publicul poate sustine concret proiectele pe care le-a urmarit si aplaudat, finantand editiile din acest an ale festivalurilor participante. We Are Here este o gala de fundraising virtuala: festivalurile ies la scena deschisa, pentru prima data, in fata publicului, intr-o actiune menita sa creeze un precedent puternic. Rezultatele vor fi unele palpabile, si anume editiile din 2013 ale evenimentelor, iar sustinatorii vor fi recunoscuti public.

Actiunea de crowdfunding este una cu potential viral, bazata pe idea ca fiecare dintre noi poate participa la un proiect in care crede si nicio contributie financiara nu este prea mica pentru un mare succes. In Romania, acest gen de actiune este una in afara hartii, inca, publicul nefiind obisnuit sa obtina rezultate reale prin donatii.

Toate cele 8 evenimente care vor deschide drumul acestui tip de finantare sunt repere pentru cultura urbana si educatia alternativa prin arta in Romania.

Anim’est – Festivalul international de film de animatie, editia 8

NexT – Festivalul international de film, editia 7

Ideo Ideis – Festivalul national de teatru tanar, editia 8

SoNoRo – Festivalul international de muzica de camera, editia 8

KINOdiseea – Festivalul international de film pentru copii, editia 5

Green Hours International Jazz – Festivalul international de jazz, editia 5

Street Delivery – Convertirea peisajului urban in peisaj cultural, editia 8

Temps D’images – Festivalul de teatru, dans si imagine foto/video, editia 6

Proiectele propuse vin cu cifre impresionante, care dau o viziune de ansamblu asupra impactului pe care acestea il au in peisajul cultural romanesc: peste 500.000 de spectatori care i-au aplaudat, peste 9.500 de proiectii de film, 200 de spectacolo de teatru, 200 de concerte, peste 500 de invitati straini. Fiecare dintre aceste proiecte este unic si vine cu o abordare curajoasa si inedita in aria sa de interes, inspira an de an si aduna o adevarata comunitate in jurul sau.

“MyKey este un serviciu tanar si neconventional: livram chei de rezerva de la casa, masina sau birou. Suntem urbani, venim cu solutii noi, pentru oameni moderni si activi. In acest spirit, ne-am hotarat sa ne implicam activ in industria creativa, lansand platforma We Are Here. Energia publicului este generatoare de idei, iar forta cu care acesta contribuie la succesul unui proiect poate fi cuantificata acum si financiar. Suntem aici, cu totii, pregatiti sa ii aplaudam din nou. Anul acesta, aplauzele sunt si pentru tine”, a declarat Delia Marcu, PR Manager MyKey.

Campania de crowdfunding We Are Here pentru festivaluri culturale se va desfasura pe o perioada de 3 saptamani, in care implicarea publicului sa nu se dilueze. Impactul pe care aceasta miscare il va avea asupra domeniului cultural romanesc speram sa fie unul major, iar contributia publicului in finantarea acestor evenimente sa devina de acum inainte un gest firesc.

Pe platforma We Are Here, fiecare spectator poate dona o suma care incepe de la 5 euro, sau poate achizitiona afisul campaniei prin SMS, pentru o suma de 6,2 euro. Fondurile obtinute prin donatie sau prin cumpararea afiselor intra direct in contul organizatorilor festivalurilor listate. Sustinatorii vor fi nominalizati in cadrul evenimentelor si vor primi afisul campaniei, personalizat cu numele lor, se arata in comunicatul remis Hotnews.ro.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro