Sari direct la conținut

​​HARTA INTERACTIVA Inca 18 km din autostrada Deva-Orastie, deschisi circulatiei. Vezi pe unde trece autostrada care ocoleste orasele Deva, Simeria si Orastie si degreveaza de trafic DN7

HotNews.ro
Autostrada Simeria - Orastie, Foto: Forum Skyscrapercity.com
Autostrada Simeria - Orastie, Foto: Forum Skyscrapercity.com

Joi, in jurul orei 15:00, s-au deschis circulatiei rutiere inca 17,5 km de autostrada intre Simeria si Orastie, parte a autostrazii Deva – Orastie (32,5 km). Noul tronson se leaga de cei 15 km de autostrada inaugurati in decembrie 2012 intre Deva si Simeria, va prelua in special traficul greu de pe DN7 Sibiu – Deva si va functiona ca o centura ocolitoare pentru orasele Deva, Simeria si Orastie.

Cei 17,5 km de autostrada intre Simeria si Orastie aveau termen de finalizare pe 10 mai, conform informatiilor transmise de CNADNR la solicitarea HotNews.ro, insa inaugurarea tronsonului a fost amanata pana azi pentru terminarea tuturor lucrarilor (pe 7 mai stadiul lucrarilor era de 96,85%).

Odata dati in folosinta, cei 17,5 km de autostrada intre Simeria si Orastie, impreuna cu cei 15 km de autostrada care ocoleste municipiul Deva (tronsonul Soimus – Simeria), vor face ca intreg tronsonul de autostrada Deva-Orastie (32,5 km) sa fie o alternativa viabila la DN7, in special pentru traficul greu.

In plus, pe langa degrevarea de trafic a DN7 si a reducerii riscului de accidente pe acest tronson, noua autostrada va functiona si ca o centura ocolitoare a oraselor Deva, Simeria si Orastie.

Mai mult, odata cu deschiderea in acest an a urmatoarelor tronsoane de autostrada catre Sebes si mai departe catre Sibiu, noua cale rutiera va fi extrem de folositoare mai ales pentru traficul greu ce se deplaseaza in acest moment pe DN 7 inspre si dinspre granita de la Nadlac.

Intrarea pe autostrada se va face prin nodurile rutiere de la Soimus (intrarea in Deva), Simeria Veche (intersectia dintre DN7 si DN76) si Gelmar (la intrarea in Orastie).

Tronsonul Simeria – Orastie face parte din autostrada Deva – Orastie si a fost construit de asocierea Strabag – Straco. Costul autostrazii este de circa 200 de milioane de euro.

Autostrada face parte din Coridoul IV Pan-european si a fost realizaa cu fonduri europene nerambursabile in proportie de 85%, diferenta de 15% fiind suportata de la bugetul de stat. Lucrarile la aceasta autostrada (Deva – Orastie) au inceput pe 12 noiembrie 2010.

Pe 21 decembrie 2012, 15 km din autostrada Deva – Orastie, mai exact tronsonul Soimus – Simeria a fost deschis circulatiei.

Harta Interactiva – Tronsoanele autostrazii Deva-Orastie

  • Da click pe harta pe segmentele de autostrada colorate diferit pentru a afla mai multe detalii
  • Da zoom pe harta pentru a vedea traseul mai indeaproape

Vezi Harta Mare pe ArcGIS.com

Harta de baza ©OpenStreetMapcontributors, CC-BY-SA este oferita prin intermediul serviciului de cloud ArcGIS.com, serviciu oferit de ESRI.

  • Fotografiile prezentate mai jos au fost realizate de utilizatorul „alin_simeriaveche” de pe forumurile skyscrapercity.com (pagina dedicata autostrazii A1) si forum.peundemerg.ro. Puteti consulta mai multe fotografii pe adresele celor doua forumuri.

ARHIVĂ COMENTARII
RedGuard • 2013-05-30 11:39:52
Din 9 aprilie 2011 pana in 22 mai 2013 s-au facut 17,5 kilometri de autostrada. Zau ca cineva merita spanzurat pentru insulta asta. Mai putin de 9 kilometri pe an. Nu! Ca autostrada Transilvania a avut o viteza si mai mica. De rasul curcilor tara asta.
3 16
igorashu • 2013-05-30 14:42:37
Din 9 aprilie 2011 s-au facut: a) Cernavoda - Constanta (A2); b) centura Constantei (A4); b) Bucuresti - Ploiesti (A3); c) Arad - Timisoara (A1); d) Deva - Orastie (A1). Iti las tie placerea sa descoperi cine si cum a facut.
1 9
slakeritul • 2013-05-30 13:26:34
Din 9 aprilie 2011 s-a lucrat la ~150km de autostrada. Momentan ~32km sunt si gata. Si din pacate cam atat ne permitem sa facem,,
2 5
vasile78 • 2013-05-31 15:33:43
....ca nu ne permitem. Atat are USL-ul in Parlament. Cei dinainte au decis ca trebuie sa facem mai multe, cam tot ce s-a inaugurat de vreo 3 ani incoace are legatura cu fosta guvernare. Numai ca poporul a zis ca nu mai vrea asa si a votat altceva. Mergem inainte cu viteza cu care majoritatea poporului decide. Daca o luam pe bune ca putere financiara, ne permitem, numai ca ar trebui sa bagam mai multi bani la infrastructura si mai putin in majorari salariale, ajutoare sociale, etc.
1 1
Mirceaq • 2013-05-30 20:59:41
a)Cernavoda Constanta - pdl 90% - usl 10% b)centura constantei pdl 50% - usl 50% c)Bucuresti-Ploiesti pdl 80% - psd +usl 20% d)Arad-Timisoara pdl 95% - usl 5% e)Deva-Orastie pdl 70% - usl 30% Iti las tie placerea sa descoperi adevarul. Daca citesti mai mult si mai des despre autostrazi, o sa vezi ca spun adevarul. usl a construit 30% in raport cu pdl in aceeasi perioda de timp.
1 8
igorashu • 2013-05-30 21:42:43
Reciteste-mi mesajul.
0 6
mirceapop • 2013-05-31 11:08:26
Dar sa nu uiti un lucru mic. A facut si PDL-ul un lucru bun ca au inceput lucrarile la A1 si la A2, dar un lucru si mai bun pe care l-a facut USL-ul este faptul ca nu au oprit lucrarile. Spre deosebire de PDL-isti, USL-istii continua lucrarile si nu renegociaza. (vezi contracte din 2004) Asta e o diferenta majora intre uni si alti. Si in cele din urma, cine taie pangliga este cel mai bun. Nu uita ca si boc a taiat panglici in 2009 pentru autostrazi avand o pondere de executie 75% - 25% (PNL(PSD) /PDL)(autostrada transilvania), 80%-20%(PNL(PSD)/PDL) centura sibiu. In cele din urma conteaza cine taie pangliga. Daca erau meseriasi PDL-isti in 2006 taiau la pangligi cu sutele, dar ei eu renegociat.
1 1
Mihail AD • 2013-05-31 15:13:40
Nu vreau nici sa acuz, nici sa scuz greselile vreuneia din cele doua guvernari. Dar mi se pare ca lucrurile nu stau intocmai precum spuneti. Imi amintesc ca una din primele masuri luate de guvernul USL a fost stoparea investitiilor in infrastructura, sub pretexte ca: "daca sapam peste tot nu mai terminam nicaieri". Daca e sa ne referim la autostrazi, fara a fi fost fan al politizarii dosarului Bechtel, constat ca cei care l-au inchis sunt tocmai urmasii celor care au incheiat contractul. Asta desi d-na Boagiu negociase terminarea a 100 de km; s-a preferat renuntarea si la acestia. Tinand cont de asta, nu vad cum putem spune ca USL negociaza. Mai degraba as zice ca aruncarea esecului in spinarea unei opozitii incapabila de replica e doar un exercitiu de imagine.
0 1
vasile78 • 2013-05-31 15:20:45
Nu prea e loc de discutii. PDL a reusit intr-o perioada de criza economica sa duca spre terminare in mod decisiv vreo 300-350 de km de autostrada si sa inceapa lucrarile pe vreo alti 200km. Restul sunt discutii de doi bani, care nu surprind decat can-can-uri.
1 0
mirceapop • 2013-05-31 16:18:09
Centura sibiu 18 KM AT 54 KM Medgidia - Constanta 26 KM Arad - Timisoara 53KM Acestea s-au inaugurat in vremea lui Boc - aprilie 2012. Daca sumezi crezi ca sunt 300 de KM? Nu uita ca acuma se resaflateaza arad - timisoara.
0 1
Codruta N • 2013-06-02 14:26:06
faza aia cu "Arad - Timisoara" - care trebuie refacuta, inainte chiar sa fie receptionata!!! CURAT "marfa PD" :P
0 0
CatalinBanu • 2013-05-30 22:54:15
Oricum, de la Deva la Arad te omoara. Drum lung si apasator. Daca esti plecat din Bucuresti ai deja cel putin 4-6 ore de condus (cu eventuale opriri). Groaznic.
0 3
Qwertz • 2013-05-31 09:54:00
Si daca nu esti din Bucuresti vei zbura pe portiunea aia nu?
0 2
madriano • 2013-05-31 11:34:54
Iti recomand traseul pe la Craiova - Drobeta- Lugoj - Arad. E cu vreo 30 km mai lung dar nu e foarte aglomerat si majoritatea oraselor mari de pe traseu au centura.
1 2
nash pandelica • 2013-05-31 09:16:43
ca maruntelul menistru al giganticelor pojekte sa taie panglici la fiecare km. asa vor fi evidentiate marile ..realizari. este un govern plin de panglici. succes !
0 2
Mihail AD • 2013-05-31 15:15:43
Despre "pamblicari", politicienii care scot "pamblici" pe nas, se tot scrie de pe la anii 1800
0 1
INTERVIURILE HotNews.ro