Sari direct la conținut

Soluția simplă și ieftină pentru drumurile naționale, pentru a evita tragediile pe șosele. Asociația Pro Infrastructură cere explicații Companiei de Drumuri

HotNews.ro
DN 2, Foto: Asociatia Pro Infrastructura
DN 2, Foto: Asociatia Pro Infrastructura

Opt din cele 24 de victime ale accidentelor rutiere din acest weekend și-au pierdut viața în ciocnirea frontală de pe DN2, în județul Bacău, la Răcăciuni. Asociaţia Pro Infrastructură spune că există o soluţie simplă şi ieftină de a separa sensurile şi a evita astfel de carnagii, respectiv separatoarele de sens. ”De ce nu este generalizată soluţia? Un posibil răspuns: scade viteza bizonilor (şi a celor cu girofar)”, afirmă reprezentanții Pro Infrastructură.

Ei spun că au atras atenția în repetate rânduri că pentru DN2 și pe alte drumuri de 13 metri lățime există o soluție simpla și ieftină de a separa sensurile și a evita astfel de carnagii: 2+1 alternativ. Măsura a fost implementata parțial pe cei 10 km dintre Sinești și Movilița, cu rezultate excelente: zero decese în mai bine de doi ani.

  • „De ce nu este generalizată această soluție pe DN2?! Un posibil răspuns: scade viteza bizonilor (și a celor cu girofar), deși viteza medie în ansamblu crește!
  • Solicităm CNAIR să spună cu nume și prenume cine a pus presiune pentru oprirea generalizării sistemului #2plus1alternativ pe DN2 și DN28. Cerem doamnei director Mariana Ioniță să ne spună care este prioritatea CNAIR: viteza celor puternici sau siguranța celor mulți?
  • Intrarea voluntară sau involuntară pe contrasens este o cauză principală a accidentelor grave din afara localităților. Cerem imperativ, pentru a suta oară, aplicarea sistemului 2+1 alternativ cu separarea sensurilor folosind parapet ușor (cablu elastic) pe toate drumurile de 13m lățime”, a transmis, miercuri, Asociaţia Pro Infrastructură.

Asociația cere „o analiză serioasă” a rețelei de drumuri naționale pentru identificarea zonelor unde se pot separa sensurile fără costuri majore, cu segmente pentru depășire fără a intra pe contrasens.

  • „Dacă vrem ca România să nu mai fie ultima din Europa la siguranță rutieră, trebuie să ajustăm infrastructura EXISTENTĂ. Autostrăzile nu vor putea înlocui toate drumurile naționale.
  • Nu în ultimul rând avem un mesaj pentru pasagerii microbuzelor. Poate că ați observat că aproape fiecare accident de microbuz devine un carnagiu. Folosiți centura de siguranță și cereți și celorlalți călători să-și pună centura!”, adaugă sursa citată.

În paralel cu DN2, Compania de Drumuri are în plan realizarea unei autostrăzi cu indicativul A7 pe ruta Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani – Siret, arteră care pe viitor va decongestiona DN2 și va prelua marea majoritate a traficului care tranzitează Moldova pe axa Nord-Sud. Proiectul este momentan în faza licitației pe tronsonul Ploiești – Buzău, și în etapele finale ale proiectării de la Buzău până la Pașcani. De la Pașcani la Suceava și Siret, proiectul A7 este încă în faza studiului de fezabilitate.

CITEȘTE ȘI:

Weekend plin de accidente rutiere pe drumurile din țară

Weekendul care a trecut a fost unul dintre cele mai sângeroase de pe șoselele din România în acest an. Nu mai puțin de 24 de persoane și-au pierdut viața în accidente rutiere.

Cel mai grav accident s-a petrecut pe DN2 (E85), în județul Bacău, la Răcăciuni – cinci adulți și doi minori și-au pierdut viața după ce un microbuz s-a ciocnit frontal cu un Mercedes cu volan pe dreapta înmatriculat în Marea Britanie.

Cele mai mari valori ale traficului din Moldova în prezent se desfășoară pe DN2/E85, un drum național cu câte o bandă pe sens și un acostament puțin mai lat folosit adesea neregulamentar de către șoferi drept încă o bandă de circulație – unul din drumurile naționale cele mai periculoase după numărul de accidente.

Astfel s-a ajuns ca DN2/E85 să fie, din punct de vedere al accidentelor, cel mai periculos drum național din România.

CITEȘTE ȘI:

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro