După Germania, și Franța taie subvențiile pe care le acordă pentru cumpărarea de mașini electrice
Franţa va reduce semnificativ subvenţiile pentru achiziţia de maşini electrice în cadrul măsurilor de reducere a cheltuielilor publice şi a deficitului bugetar, a declarat o sursă guvernamentală pentru agenția Reuters, citată de News.ro.
Noua schemă de subvenţii va oferi între 2.000 şi 4.000 de euro, în funcţie de venituri, faţă de intervalul anterior de 4.000-7.000 de euro. Franța a introdus schema respectivă în 2012, guvernul socialist de la momentul respectiv promițând că ea va duce la o „renaștere” a industriei auto autohtone.
Reducerea subvențiilor, care urmează să fie implementată în următoarele zile, face parte dintr-un efort mai larg de a reduce cheltuielile publice şi de a acoperi deficitul bugetar.
Oficialii au precizat că guvernul rămâne angajat în electrificarea parcului auto național, dar că limitările bugetare sunt semnificative.
Pentru 2025, totalul sprijinului public pentru electrificarea vehiculelor este planificat la aproximativ 1 miliard de euro, în scădere de la peste 1,5 miliarde de euro în acest an.
Din această sumă, aproximativ 70% va fi alocat subvenţiilor pentru achiziţii, restul fiind direcţionat către vehiculele comerciale şi un program de leasing social destinat gospodăriilor cu venituri mici.
Germania a tăiat de tot subvențiile pentru cumpărarea de autoturisme electrice
Măsura asumată de guvernul francez vine după ce în luna decembrie a anului trecut cel german a decis oprirea completă a subvențiilor acordate pentru achiziția de mașini electrice, de asemenea din cauza constrângerilor bugetare.
Planurile de cheltuieli ale Berlinului au fost date peste cap de o decizie a Curţii Constituţionale, care a împiedicat executivul german să transfere spre inițiative verzi fonduri necheltuite în valoare de 60 miliarde de euro dedicate combaterii pandemiei.
Oprirea schemei de subvenții a dus la o scădere puternică a înmatriculărilor de autoturisme electrice în Germania. De exemplu, în luna iulie numărul de noi înmatriculări a scăzut cu 36,8% față de iulie 2023.
Guvernul condus de cancelarul Olaf Scholz a anunțat în septembrie un plan separat de facilități fiscale destinat companiilor care doresc să își electrifice parcul auto, însă nu e clar dacă acesta va mai fi adoptat după destrămarea coaliției de guvernare de la Berlin.
Germania urmează să organizeze alegeri anticipate în februarie anul viitor.