Sari direct la conținut

Cum se inmatriculeaza o masina noua in Bucuresti. Studiu de caz al unei batai de joc

unbtc.ro
Aglomeratie la inmatriculari, Foto: unbtc.ro
Aglomeratie la inmatriculari, Foto: unbtc.ro

Pe relativ proaspata cladire de pe Soseaua Pipera 49 (net-ul vestea deschiderea ei candva prin 2008), drumul care uneste Bucurestiul de cartierul Pipera al orasului Voluntari, troneaza 6 litere: DRPCIV. Adicatelea, Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare. Care Directie, conform site-ului oficial, tine de Ministerul Afacerilor Interne.

La interior, multiple panouri ne vorbesc despre Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Permiselor, entitate subordonata Institutiei Prefectului Municipiului Bucuresti si despre Serviciul Public Comunitar pentru Eliberarea si Evidenta Pasapoartelor Simple Ilfov, parte din Ministerul Afacerilor Interne.

Sa nu complicam lucrurile. Ce e important e ca orice cetatean al Bucurestiului are treaba, de orice fel, cu un automobil, fie ca doreste sa-l conduca, sa-l inmatriculeze, sa-l radieze, sa-l cumpere la mana a doua, e obligat sa treaca prin cladirea de mai sus. Care cladire se gaseste la aproximativ 10 minute de mers pe jos de statia de metrou Aurel Vlaicu. Mersul pe jos se poate desfasura legal, pe trotuar, pana la gardul institutiei. Apoi, dupa cum se poate vedea si mai jos, gardul intrerupe trotuarul si cetatenii sunt obligati sa mearga pe carosabil.

Odata intrati in institutie, cetatenii privesc panourile de admirat in figura de mai jos. Daca le urmeaza, ii asteapta multiple ghisee, in fata carora sunt cozi semnificative. Ce rol are fiecare ghiseu, cetatenii pot afla doar intrebandu-i pe cei de la coada.

„Degeaba imi vorbiti mie ca va acosteaza persoane dubioase in curte. Eu am treaba doar cu interiorul cladirii, afara, in curte, nu e treaba mea”, mi-a marturisit politistul de serviciu intr-una din zilele acestei saptamani, cand i-am vorbit de multiplii cetateni cu iz interlop care acosteaza nestingheriti cetateni derutati, oferindu-se sa-i ajute contra-cost sa capete informatii sau sa rezolve probleme pe care sunt platiti sa le rezolve cei din cladirea DRPCIV.

Sa zicem ca, totusi, trecem de neajunsurile semnalate mai sus si incercam sa ne rezolvam problema pentru care ne aflam in vizita in locul sus-descris. Pentru una bucata inmatriculare automobil nou, cumparat in iunie 2016, a trebuit ca, in iulie 2016, sa:

  •     Stau la coada 2 ore si 50 de minute pentru a depune actele in vederea inmatricularii si a plati, doar cash, taxa de 85 de lei numere preferentiale (cele doua operatiuni se fac la acelasi ghiseu)
  •     Revin a doua zi si Stau la coada 1 ora si 10 minute pentru a primi placutele de inmatriculare si certificatul de inmatriculare ale masinii. Aceasta coada, un lung sharpe ce ocoleste stalpi formand o dantela cu aer baroc, se impleteste cu cea de la depunere acte pentru Pasapoarte Ilfov

Operatiuni banale, care intereseaza imensa majoritate a populatiei, se transforma intr-un calvar ce nu are corespondent in realitatea romaneasca a momentului. De ce? Din vina, nesimtirea, incompetenta, coruperea cui? Institutuia Prefectului Municipiului Bucuresti? Ministerul Afacerilor Interne? Ambele? Alte entitati?

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro