Sari direct la conținut

Ministrul Mediului despre Radarul Padurilor: Din 25.000 de apeluri care raportau transporturi suspecte de lemn, 4.500 s-au dovedit ilegale

HotNews.ro
Defrisare Alba, Foto: Ministerul Mediului
Defrisare Alba, Foto: Ministerul Mediului

De la lansarea Radarului Padurilor si pana in prezent au fost inregistrate peste 25.000 de apeluri la 112 care raportau transporturi suspecte de masa lemnoasa, a declarat ministrul Mediului, Cristiana Pasca-Palmer, int-o discutie online cu cititorii HotNews.ro. Dintre acestea, circa 4.500 s-au dovedit a fi transporturi ilegale, s-au confiscat 140.000 mc de material lemnos si s-au aplicat sanctiuni de aproape 19 milioane de lei. In plus, se doreste crearea unei aplicatii unde cetatenii sa poata vedea ce s-a intamplat cu sesizarea lor.

„Radarul Padurilor si-a dovedit deja utilitatea. Datele noastre pe primele trei trimestre ale anului 2015 indica urmatoarele: s-au confiscat 140.000 mc de material lemnos, s-au aplicat sanctiuni de aproape 19 milioane de lei. Va mai pot spune ca, de la punerea sa in functiune (09.10.2014) si pana in prezent, au fost inregistrate peste 25.000 de apeluri la 112 care raportau transporturi suspecte de masa lemnoasa. Dintre acestea, circa 4.500 s-au dovedit a fi transporturi ilegale. Cu toate acestea, consider ca programul poate si trebuie sa fie mult imbunatatit. De aceea, lucram acum la Ministerul Mediului pentru dezvoltarea programului Radarul padurilor, cu accent special pe cresterea transparentei. Astfel, fiecare cetatean care va sesiza un transport potential ilegal va fi informat cu privire la felul in care a fost solutionata acea sesizare, lucru care nu se intampla in prezent”, a declarat Ministrul Mediului.

Ce este Radarul Padurilor

Radarul Padurilor este un sistem de control pentru prevenirea taierilor ilegale. Inainte sa plece din padure, fiecare transport de lemne trebuie inscris in sistemul informatic cu ajutorul unui telefon inteligent. Se specifica de unde pleaca, unde se duce, cantitatea de lemn etc. Sistemul emite un cod unic, iar apoi traseul lemnelor poate fi urmarit prin GPS. Daca un transport de lemn nu are aceste date, nu poate fi primit in depozit. Orice om caruia i se pare ceva ciudat despre un transport de lemn vazut pe strada, poate apela 112, indicand numarul masinii de transport, si cere verificarea transportului.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro