Sari direct la conținut

Cand vom avea Autostrada Nokia?

Clujeanul

Pe data de 29 iunie, in ziua in care targul de joburi Nokia era in plina desfasurare, la Bucuresti a avut loc licitatia pentru desemnarea firmei care va realiza asa-zisa autostrada urbana Nokia.

Autostrada ar urma sa aiba o lungime de 35 km si va asigura legatura intre autostrada Brasov-Bors si zona in care Nokia realizeaza o fabrica de telefoane mobile. Costurile estimate ale investitiei se ridica la suma de 120 de milioane de euro.

„Pe data de 29 iunie, s-au depus ofertele pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru autostrada Nokia. Dupa realizarea studiului de fezabilitate, cam cinci luni de zile, se va scoate la licitatie proiectarea si executarea lucrarii”, a declarat pentru Clujeanul.ro directorul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, Mihai Grecu.

In ceea ce priveste realizarea efectiva a autostrazii, Grecu este transant: „Daca toate merg bine si exista vointa politica, autostrada Nokia ar putea fi realizata in doi ani. Daca lucrurile merg asa cum au mers pana acum, s-ar putea sa dureze 10 ani”.

Negocieri pentru cel mai bun traseu

Arhitectul-sef al judetului, Radu Spanu, care a fost prezent martea trecuta la Ministerul Transporturilor pentru consultari in legatura cu viitorul tronson al autostrazii Nokia, este pesimist in legatura cu termenul de realizare. „Din ce am inteles eu, din discutiile de la Bucuresti se pare ca va dura vreo 10 ani pana la realizarea acestei autostrazi”, a precizat Spanu.

Traseul autostrazii urbane trebuie corelat cu autostrada Transilvania, centura ocolitoare sudica a Primariei si centura Bulevadrul Muncii- Apahida.

Varianta de traseu propusa de Bucuresti, Gilau – Luna – sudul Florestiului-Apahida, aduce atingere, conform lui Spanu, mai multor obiective: Spitalul de Urgenta, mai multe proiecte imobiliare autorizate, statia de epurare a Companiei de Apa Somes si alte investitii.

„Propunerea noastra, cu care pana la urma au fost de acord cei de la Bucuresti, a fost sa venim pe malul stang al Somesului Mic, sa studiem o intrare in nodul N, mergem pe varianta asta in corelare cu inelul Clujului, a lui Boc, si de aici iarasi lasam sa se studieze”, a precizat Spanu.

Arhitectul-sef al judetului considera ca prioritate in momentul de fata este autostrada Transilvania si numai dupa finalizarea acesteia sa se treaca la investitia in autostrada Nokia. „Autostrada urbana a fost lansata de prezenta Nokia, care insa se bazeaza in principal pe terminalul cargo al Aeroportului International Cluj-Napoca. Autostrada uurbana ar reprezenta pasul urmator”, a sustinut Spanu.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro