Sari direct la conținut

Snack Attack: Produsele noastre nu contin organisme modificate genetic. Greenpeace se inseala

HotNews.ro

Snack Attack a anuntat marti, ca nici unul dintre produsele sale nu contine organisme modificate genetic si ca toate certificatele venite de la furnizori demonstreaza acest lucru. Producatorul sustine ca acuzele Greenpeace sunt nefondate, in timp ce “verzii” din Romania ii sfatuiesc pe cei de la Snack Attack sa-si revizuiasca lista de furnizori.

Intre timp, inspectorii ANPC preleva probe din faina de soia folosita in produsele Snack Attack. Oficialii ANSVSA nu au miscat nimic si mai asteapta inca, o sesizare oficiala din partea Greenpeace.

Snack Attack: folosim doar ingrediente OMG free

Dupa protestul inceput inca de duminica de Greenpeace, care sustine ca are dovezi de prezenta in produsele Snack Attack a organismelor modificate genetic si de etichetarea necorespunzatoare a produselor companiei, Snack Attack a venit marti cu lamuriri. Oficialii companiei au declarat pentru HotNews.ro ca s-au asigurat intotdeauna ca folosesc doar ingrdiente “OMG free”.

Furnizorii Snack Attack sunt companiile Puratos si Cargill, iar certificatele de analiza ale acestora asigura ca materia prima nu contine organisme modificate genetic.

“Nici unul din produsele Snack Attack nu contine organisme modificate genetic, fapt sustinut de documente puse la dispozitie de furnizorii nostri. Painea este produsa in brutaria proprie, folosind ingrediente sanatoase de la cei mai mari producatori mondiali de materie prima pentru panificatie: Puratos si Cargill.

La fiecare livrare, primim de la producatori buletine de analiza calitativa si documente care atesta conformitatea cu legislatia europeana in vigoare”, a declarat marti, pentru HotNews.ro, Florin Balu, managing director Snack Attack.

Rezultatul final – dupa reexpertiza facuta de autoritatile statului

Oficialii Snack Attack conlucreaza in prezent cu ANPC si ANSVSA pentru o reexpertiza care sa clarifice toata acesta situatie.

“Am trimis probe la ANPC si ANSV pentru reexaminare. De asemenea, vom discuta cu Greenpeace pentru a intelege mai bine ce s-a intamplat cu acea proba examinata la Viena. Felicitam initiativa lor si suntem pe deplin de acord ca organismele modificate genetic nu au ce cauta intr-un produs sanatos, de aceea si refuzam ideea ca furnizorii nostri ar putea sa foloseasca asa ceva.

Snack Attack saluta initiativa Greenpeace de a lupta impotriva alimentelor nesanatoase, fiind in linie cu valorile companiei noastre: crazy about healthy food, insa in acest caz acuzatiile sunt nefondate”, a explicat Balu.

Greenpeace: sa isi revizuiasca lista de furnizori

De cealalta parte, Gabriel Paun, coordonator programe Greenpeace, elimina orice urma de indoiala cu privire la rezultatele obtinute la Viena.

“Nu incape nici o indoiala cu privire la rezultate. Painea este MG, iar autoritatile pentru protectia consumatorului trebuie sa aplice legislatia, iar Snack Attack sa arate ca ii pasa de consumatori si sa inceteze imediat sa mai vanda alimente cu OMG.

Probabil ca este necesar sa isi revizuiasca lista de furnizori pentru a putea garanta in cel mai scurt timp eliminarea produselor MG din rafturi”, a precizat pentru HotNews.ro, Gabriel Paun.

Directorul ANSVSA: Asteptam inca sesizarea oficiala din partea Greenpeace

Contactat de HotNews.ro, directorul general al Autoritatii Nationale Sanitar-Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor (ANSVSA), Liviu Rusu, si-a aratat nemultumirea de faptul ca nu a primit de la Greenpeace rezultatele analizelor, inainte de organizarea protestului si materialele aparute in presa.

„Noi nu ne putem autosesiza si pana acum nu am fost sesizati oficial de catre Greenpeace. Asteptam sesizarea, in care sa avem atasat si raportul cu rezultatele analizelor obtinute de ei la Viena”, a declarat Liviu Rusu.

Reexpertiza demarata in prezent de autoritati va clarifica in mod cert situatia. Durata acesteia – o saptamana. Oficialii ANPC spun insa ca „data fiind situatia, rezultatele analizei vor fi gata mai repede”.

Snack Attack: Sub presiunea presei si a Greenpeace, Carrefour a luat decizia cea mai sigura: retragerea produselor

Cat despre decizia retailerului francez de a retrage de la raft toate produsele companiei, desi in prima faza anuntasera ca asteapta rezultatele de la autoritati, directorul Snack Attack spune ca acestia au ales solutia cea mai sigura.

“A existat o intarziere in comunicarea dintre noi si Carrefour. In momentul in care am auzit despre initiativa Greenpeace, primul lucru pe care l-am facut a fost sa ne contactam furnizorii, pentru a primi confirmarea scrisa si clara ca nu poate fi vorba despre OMG.

Sub presiunea presei si a Greenpeace si in lipsa unei comunicari rapide din partea noastra, Carrefour a luat decizia cea mai sigura: sa retraga produsele pana cand se clarifica situatia. In momentul in care am primit documentatia, am contactat reprezentantii Carrefour, iar lucrurile s-au clarificat inca de ieri”, explica Florin Balu, managing director Snack Attack.

Carrefour: Duminica, nu aveam rezultatele analizelor de la Greenpeace

Andreea Mihai, marketing manager Carrefour, recunoaste faptul ca duminica, in ziua cand a anuntat ca produsele Snack Atack nu vor fi retrase decat dupa rezultatele venite de la autoritati, nu aveau inca buletinul Greenpeace.

“Duminica nu primisem nici un buletin de analize de la Green Peace. Luni cand l-am primit pe mail, am retras toata gama Snack Attack din motive de precautie. Asteptam avizul autoritatilor”, a mentionat pentru HotNews.ro, Andreea Mihai.

Snack Attack nu crede ca incidentul va afecta politica de extindere a companiei

Anul trecut, Snack Attack a avut o cifra de afaceri de 3,8 milioane euro, iar pentru acest an conducerea companiei estimeaza atingerea unei cifre de afaceri de 6,7 milioane euro. Compania are in prezent 15 magazine deschise. Pentru acest an, Snack Attack vrea sa mai deschida inca sase magazine in Bucuresti si inca doua in tara.

Florin Balu a declarat pentru HotNews.ro ca “in cursul lunii noiembrie se vor deschide Victoria Park, pe DN1 si Dr Felix, langa Piata Victoriei. Snack Attack este prezent astazi in capitala si in alte 12 judete din tara. In acest moment se afla in constructie o noua brutarie ce dispune de o capacitate de productie de peste 1000 paini/ora, beneficiind de o investitie de doua milioane euro.

Intregul proiect este supervizat de consultantul nostru olandez Projecttechniek. In acelasi timp se lucreaza la un proiect pentru o noua fabrica de sandwichuri cu o capaciate de 150 000 sandwichuri/zi, beneficiind de o investitie de 4.5 milioane euro”.

Oficialul Snack Attack nu crede ca acest incident va afecta in mod serios compania.

“Nu cred ca incidentul va afecta planurile de extindere ale companiei. Sunt sigur ca lucrurile se vor clarifica in cel mai scurt timp. Compania Snack Attack a fost recunoscuta in nenumarate randuri pe plan international pentru calitatea produselor sale.

Clientii nostri au incredere in noi, iar noi credem cu pasiune in valorile noastre: crazy about healthy food!”, a incheiat Florin Balu.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro