Alina Gorghiu: Victor Ponta nu este presedintele Romaniei pentru a se erija in mediator intre partidele politice
Victor Ponta nu este presedintele Romaniei pentru a se erija in mediator intre partidele politice, a reactionat luni co-presedintele PNL Alina Gorghiu, care a avertizat ca acel consens „la care face apel dl Ponta, zi de zi, exista doar pe vremea lui Ceausescu, atunci cand Parlamentul si Guvernul erau subordonate secretarului general al PCR”.
Replica sa, exprimata intr-un comunicat, vine dupa ce Victor Ponta a cerut, luni, in Biroul Permanent National al PSD, mandat pentru a-i invita la dialog pe copresedintii PNL, Alina Gorghiu si Vasile Blaga, asupra a cinci teme, precum legislatia financiara, revizuirea Constitutiei, sistemul electoral, masterplanul pe Transport si legile sigurantei.
In opinia liderului PNL, adevaratul motiv pentru care Ponta doreste sa se consulte cu opozitia in privinta autostrazilor „este sa faca PNL complice la jaful care se prefigureaza in cazul autostrazii Comarnic-Brasov, care are unul dintre cele mai mari costuri de constructie per kilometru din intreaga lume”.
Iata mai jos precizarile Alinei Gorghiu:
1. Asa cum am mai declarat, in nenumarate randuri, fara a fi auziti si de presedintele PSD, dl Victor Ponta a gresit inca o data adresantul. Daca dl Victor Ponta este depasit de anumite probleme sau doreste stabilirea unei pozitii unitare, la nivelul intregii clase politice, in legatura cu anumite teme, se poate adresa in acest sens Presedintelui. Dl Ponta nu este Presedintele Romaniei pentru a se erija in mediator, nu poate fi si presedinte de partid si mediator si prim-ministru si deputat. Singura institutie care poate asigura o mediere intre partide, pe diverse teme, este Presedintele Romaniei. Acesta este de altfel si spiritul Constitutiei, la care noi ca oameni politici trebuie sa ne raportam permanent. Dialogul politic trebuie sa aiba si finalitate, altfel este doar o pierdere de timp pentru a spala imaginea unui politician sau altul.
2. Dl Victor Ponta incearca sa se substituie nu doar Presedintelui Romaniei, ci si Parlamentului. Exista o Comisie de cod electoral care functioneaza. Dl Ponta doreste o supralegiferare la nivel de partid. Ar fi util ca dl Ponta sa ne comunice daca doreste desfiintarea acestei Comisii sau chiar desfiintarea Parlamentului. De asemenea, legile sigurantei nationale isi urmeaza parcursul firesc in aceeasi institutie, Parlamentul Romaniei, o institutie care pentru domnul Ponta se pare ca nu exista.
3. Constatam ca dl Ponta vrea sa fie si Presedinte si supralegiuitor, dar nu poate fi premier, singura functie pe care o ocupa, in acest moment. Constructia autostrazilor este un atribut al Executivului. Adevaratul motiv pentru care dl Ponta doreste sa se consulte cu opozitia, in privinta autostrazilor, este sa faca PNL complice la jaful care se prefigureaza in cazul autostrazii Comarnic-Brasov, care are unul dintre cele mai mari costuri de constructie per kilometru din intreaga lume. A spune ca Guvernul nu mai construieste autostrazi, daca opozitia nu gireaza un astfel de pret, este inca un argument pentru care acest Guvern trebuie sa plece cat mai repede. PNL doreste construirea de autostrazi ieftin, repede si fara conditionalitati politice. Guvernul nu poate conditiona adoptarea unor masuri, in functie de realizarea unei situatii politice sau alta. E ca si cum dl Ponta ar spune ca nu va mai da alocatiile copiilor, daca PNL doreste ca institutiile sa functioneze, conform Constitutiei.
4. Realizarea Pactului pentru armata, semnat inclusiv de dl Ponta, precum si convocarea unei sesiuni extraordinare a Parlamentului pentru a vota legea insolventei personale, initiativa cu care domnul Ponta se declara de acord, confirma soliditatea punctului nostru de vedere conform caruia fiecare institutie a statului trebuie sa functioneze, conform atributiilor constitutionale. Presedintele sa medieze intre partide, iar partidele sa legifereze in cadrul Parlamentului. Mai ramane doar ca Guvernul sa reintre in activitate.
5. Problemele interne ale PSD nu trebuie exportate la nivelul societatii. Daca dl Ponta nu mai gaseste suport in interiorul partidului pentru a lua decizii, calea corecta este inaintarea demisiei, nu asumarea unor noi atributii constitutionale, pe care, repetam, nu le detine.
6. Ne-am fi dorit de exemplu mai mult dialog atunci cand dl Ponta a legiferat prin Ordonanta de urgenta traseismul politic, atunci cand a ingradit dreptul la vot al diasporei sau cand da ordonante de urgenta in interes propriu, de grup ori de partid.
7. Aparenta deschidere catre dialog si consens arata, de fapt, inca o data, cat de nedemocratic gandeste dl Victor Ponta. Sub pretextul dialogului se ascunde, de fapt, dorinta de a ocoli Constitutia si de a suprima rolul institutiilor in stat. Consensul la care face apel dl Ponta, zi de zi, exista doar pe vremea lui Ceausescu, atunci cand Parlamentul si Guvernul erau subordonate secretarului general al PCR. Dialogul este bun si dorim sa-l realizam, sub autoritatea Presedintelui, dar Parlamentul trebuie sa functioneze in continuare. La randul sau, Guvernul trebuie sa ia decizii, nu sa astepte dezbaterile politice intre partide. Executivul condus de dl Victor Ponta trebuie sa organizeze, de exemplu, alegerile partiale, acolo unde au fost vacantate functii publice si comunitatile nu mai au reprezentanti. Ponta este surd, insa, atunci cand este vorba de aplicarea legii. Ii solicitam, inca o data, sa intre in legalitate si sa organizeze, de urgenta, alegeri partiale. Pentru a aplica legea nu este nevoie de consultari politice.