Sari direct la conținut

Ambasada Rusiei la Washington, enervată că șefa Russia Today este numită ”chipul propagandei Kremlinului"

HotNews.ro
Margarita Simonian, Foto: RT / WillWest News / Profimedia
Margarita Simonian, Foto: RT / WillWest News / Profimedia

Ambasada Rusiei la Washington a cerut autoritățile americane să respecte dreptul la opinie și să înceteze să se mai implice în campanii de propagandă împotriva mass-media rusești, relatează TASS, după ce Departamentul de Stat al SUA a numit-o pe Margarita Simonian în fruntea propagandei ruse, fiind plătită de-a lungul timpului foarte bine pentru activitatea jurnalistică pro-Kremlin.

Diplomații ruși au fost deranjați de faptul că pe site-ul Departamentului de Stat al SUA că numele redactorul-șef al RT, Margarita Simonian, este în centrul unui articol denumit „Chipurile propagandei Kremlinului”, care este disponibil și în limba rusă, în care este descrisă viața jurnalistei și care de-a lungul carierei sale a promovat agenda Kremlinului prin răspândirea dezinformării și propagandei, potrivit Departamentului de Stat al SUA.

„Acest material este încă un exemplu al încercărilor feroce de denigrare a jurnaliștilor noștri pentru acoperirea veridică a evenimentelor internaționale. Faptul că Departamentul de Stat s-a angajat în această acțiune este o manifestare a geloziei greu de ascuns asupra simpatiei și încrederii publicului străin în activitatea presei ruse”, a menționat ambasada rusă într-un mesaj pe canalul de Telegram.

Departamentul de Stat al SUA citează o anchetă din 2020 a disidentul rus Alexei Navalnîi care a scos la iveală faptul că propaganda se face în familie, deoarece și soțul jurnalistei, Tigran Keosayan, a făcut o emiune TV pe care o vinde statului la un preț umflat, încasând două milioane de dolari pe an pentru programul de televiziune, în care îl sprijină pe președintele rus Vladimir Putin.

O altă investigație a scos la iveală și alte surse de venit ale lui Simonian și Keosaian, după ce în 2018 au scris și regizat filmul ”Podul Crimeii”, care a fost făcută în cinstea așa-numitului „pod al lui Putin”, care leagă Peninsula Crimeea de Rusia.

Pentru această producție, care a fost un eșec în box-office și aspru criticată de specialiști, cei doi au încasat aproape 170.000 de dolari de la stat, jumătate din această sumă mergând în buzunarele lor și ale unor membri de familie.

Urmărește ultimele evoluții din a 191-a zi a războiului din Ucraina LIVETEXT pe HOTNEWS.RO.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro