Ancheta Academiei Catavencu: Directorul Stefan Mladin, un risc mai mare decit o bomba pentru Aeroportul Baneasa
Fratilor, bucurati-va! Pe linga cel mai mare brad de sirma impletita din Europa, mai avem o minune unica: cel mai nesecurizat aeroport din lume. Am dovedit-o saptamina trecuta, cind am reusit sa intram pe platforma Aeroportului Baneasa spunind un simplu „salut“ paznicului de la intrare, am pus bombite de jucarie la subratul unui Boeing si am giugiulit pe la bot un avion militar Hercules.
Si nu e tot.
Mai presus de toate, avem un giuvaier de director de aeroport, de o competenta sclipitoare. Ce-l face unic in Univers pe directorul Stefan Mladin, veti descoperi mai jos. Va rugam sa va puneti centurile de siguranta, ca sa nu sariti in sus de nervi sau sa cadeti pe jos de ris.
Iata reactia de profesionist responsabil, pe care a avut-o directorul Aeroportului Baneasa imediat dupa ce s-a facut public incidentul.
A zis ca e o „farsa“ ce am facut noi acolo, printre avioane, deci e de ris, deci nu-i nimic grav. Ca am intrat de fapt pe la Romaero, vecinii sai, si ca paznicii vecinilor sint de vina. (N.r. – voua, daca va intra hotii in casa, nu-i dati in cap vecinului?) Ca cica nici nu am ajuns pe Aeroportul Baneasa, ci doar la Romaero.
Stefan Mladin a tras aceasta concluzie fara sa ne invite sa-i aratam pe unde am intrat si pe unde ne-am facut promenada terorista, lucru care ar putea intra in Cartea Recordurilor.
Nu exista conducator de aeroport care, in fata unui astfel de articol, sa nu ii cheme de urgenta pe jurnalistii care i-au penetrat virginalul sistem de securitate, pentru a vedea unde a fost vulnerabila paza. Asta fiindca altor directori de aeroport, din lumea intreaga, chiar le pasa de pasagerii lor.
Daca ne-ar fi chemat, i-am fi dovedit: ca am intrat pe poarta pazita de firma de securitate a Aeroportului Baneasa; ca nu am fost controlati neam, nici noi, nici masina in care puteam avea o colectie universala de arme; ca am patruns in zona zero de securitate a aeroportului, platforma aeriana numita tehnic „SRA“; ca am traversat pista de rulare, adica locul prin care intra sau ies avioanele in/din aeroport; ca am pus bombe de jucarie la avioane garate fix pe platforma aeroportului.
Romaero are partea ei de vina. Si acolo am intrat, fara probleme, la avionul Hercules (apropo, Ministerul Apararii n-a avut nici o reactie, li s-o fi parut si lor o gluma, una asa, de cazarma). Dar nu Romaero trebuie sa pazeasca aeroportul.
Iata cum minte, la trei zile dupa incident, domnul director Mladin.
Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, i-a pus in vedere sa schimbe urgent responsabilii acestui regretabil caz, adica firma privata Shelter Security, care pazeste, adica nu pazeste aeroportul, si pe directorul de securitate.
Orban a mai spus ca, daca nu face asta in trei zile, il demite pe Mladin. Directorul a luat imediat masuri. Adica a intrat brusc in concediu de odihna si l-a anuntat pe Paul Fulger, directorul tehnic, ca e numit director general pina revine el. Desi era in concediu de odihna, Mladin a anuntat public ca l-a demis pe directorul de securitate si ca a reziliat contractul cu firma de paza Shelter.
Sintem in masura sa-l informam pe ministrul Orban ca Mladin a mintit grosolan.
Nu l-a demis pe Sorin Ciobanu, director de securitate, si nici n-a reziliat contractul cu Shelter. Nici nu putea s-o faca, pentru ca, o data, el nu mai era director general, ci Paul Fulger, si, doi, Sorin Ciobanu era plecat si el in concediu. Paul Fulger ne-a confirmat ca n-a demis pe nimeni si n-a re¬ziliat contractul. La rindul lui, Sorin Ciobanu ne-a declarat ca nici el nu a fost anuntat ca e demis, ca nici nu se putea, fiind in concediu.
Si pentru ca… dar aici incepem alt capitol.
Iata cit de iresponsabil
e Mladin. Directorul de securitate Ciobanu a inceput sa rida cind a auzit de la noi ca el e demis. „Pai cum, pe mine sa ma demita, care am facut nu stiu cite rapoarte in care aratam exact faptul ca zona dinspre Romaero nu e bine securizata si riscam astfel de incidente? He-he-he, Mladin nu a dat curs rapoartelor noastre si tot eu sint vinovat? I-am cerut sa suplimenteze paza si nu a facut-o.
“ Pe linga aceste rapoarte, Ministerul Transporturilor a facut in toamna asta un audit de securitate din care rezulta fix ca aeroportul e foarte prost pazit. De ce Mladin nu a luat masuri urgent? De ce nu a schimbat firma de paza? De ce nu a suplimentat numarul de paznici? Apropo, contractul cu firma de paza era tinut la secret de Mladin, desi, obligatoriu, trebuia sa stie si directorul de securitate ce prevede acesta.
Ciobanu ne-a declarat ca lui nu i s-a dat niciodata contractul, desi un exemplar trebuia sa fie la el. O-paaa! Apare alta intrebare: de ce tinea Mladin ascuns contractul?
Iata un posibil raspuns:
Firma de paza, Shelter Security, este angajata pentru paza perimetrului si a obiectivelor din aeroport. Asta cel putin pe hirtie. (…)