Autostrada de Centură (A0) Nord: O asociere italo-română, desemnată din nou câștigătoare pe lotul A1 – DN1, la o licitație pornită încă din 2019
CNAIR a re-desemnat o asociere italo-română drept constructor câștigător pentru proiectarea și execuția unui tronson de pe Autostrada de Centură A0 Nord. Pentru Lotul 1 (17,5 km – DJ601 – Corbeanca/DN1) licitația a fost lansată încă din 2019, iar până acum procedura a fost una extrem de tergiversată: patru desemnări de câștigători, contestații depuse și admise, reevaluări de oferte.
„Marți, 29.11.2022, după finalizarea procesului de reevaluare a ofertelor, CNAIR a comunicat rezultatul procedurii de atribuire a contractului pentru „Proiectare și Execuție Autostrada de Centură București km 0+000-km 100+900, Sector Centura Nord km 0+000-km 52+770, Lot 1: km 2+500-km 20+000″”, anunță CNAIR.
Ofertantul desemnat câstigător este Asocierea Impresa Pizzarotti& C SpA Italia S.p.A. – RETTER Projectmanagement, cu preţul de 815.075.249,74 lei fără TVA.
Un tronson de autostradă licitat încă din 2019, aflat la a patra desemnare a constructorului
Este cea de-a două desemnare drept câștigătoare a asocierii italo-române, după ce contractul le-a mai fost atribuit o dată în octombrie 2021. Decizia de atunci a fost atacată prin contestații, iar acele contestații au fost admise, obligând CNAIR să reevalueze ofertele.
În 2020 și în primăvara 2021 CNAIR atribuise contractul de două ori către turcii NUROL INSAAT VE TICARET A.S. (ofertă de 747 mil lei). Ambele atribuiri către firma turcească au fost întoarse după depunerea contestațiilor.
A0 Nord – Lotul 1 – 12 luni proiectare și 22 execuție pentru lotul de 17,5 km
Durata contractului pentru Lotul 1 din A0 Nord este de 34 de luni, din care 12 luni perioada de proiectare și 22 luni perioada de execuție a lucrărilor, iar perioada de garanție a lucrărilor este de 10 ani.
În cadrul contractului pentru lotul de 17,5km sunt prevăzute 10 structuri dintre care 2 pasaje de o complexitate tehnică ridicată, având o lungime de 733 m (pasaj pe Autostrada de Centură peste CF101 București – Pitești DN7) și respectiv 650 m (pasaj pe Autostrada de Centură peste râul Colentina, CF 300 București – Ploiești și CF Mogoșoaia – Buftea).
Traseul Autostrăzii de Centură Bucureşti Nord – Lotul 1 se desfășoară pe teritoriul județului Ilfov între DJ 601A (Dragomirești Vale – Bâcu) și DN 1 în dreptul localității Corbeanca.
„Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea contestaților/ plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire”, mai informează CNAIR.
A0 Nord – Lot 1 (DJ601 – Corbeanca/DN1)
Lungime: 17,5 km, 2 noduri rutiere – DN1A și DN7
Stadiu: Atribuit (a doua oară) către Impresa Pizzarotti – Retter (primele două atribuiri au fost către Nurol din Turcia)
Valoare: 815 mil lei
Licitație începută în 2019
Termen: 12 luni proiectare + 22 de luni execuție
Finalizare posibilă: 2025-2026
Constructor din China desemnat recent și pe Lotul 3
Atribuirea pe Lotul 1 vine la doar câteva zile după ce CNAIR a reușit în sfârșit să atribuie contractul de proiectare și execuție și pe Lotul 4 din A0 Nord.
După trei ani de la lansarea licitațiilor în 2019, China Civil Engineering Construction Corporation a fost declarată câștigătoare pentru proiectarea și execuția Lotului 3.
China Civil Engineering Construction Corporation va proiecta și executa cei 8,6 km ai A0 contra sumei 397.996.117,63 lei fără TVA și ar urma să fie gata în 30 de luni de la semnarea contractului, din care 12 luni sunt destinate perioadei de proiectare și 18 perioadei de execuție a lucrărilor, după ordinul de începere.
Și acolo semnarea contractului depinde dacă vor fi sau nu contestații.
Și pentru acea licitație CNAIR a trecut deja prin mai multe desemnări de câștigători, dar deciziile au fost întoarse după admiterea contestațiilor.
CNAIR anunța încă din 2021 drept câștigător firma turcească Ictas Insaat Ve Ticaret cu o ofertă de 413 mil. lei, însă acest rezultat a fost contestat, iar CNSC și Curtea de Apel au întors „dosarul” la CNAIR să reevalueze ofertele.
Anterior, pe același tronson, CNAIR declarase câștigătoare compania turcească NUROL INSAAT VE TICARET A.S., însă și acel rezultat a fost inițial contestat, iar CNAIR a trebuit să reevalueze ofertele.