„Autostrada” Vestului: O asociere română-ucraineană va construi unul dintre tronsoanele drumului expres Oradea – Arad / Cât va costa și care e termenul de finalizare – HARTĂ INTERACTIVĂ
O asociere de constructori din Ucraina și România va realiza Lotul 3 din Drumul Expres Oradea – Arad, a anunțat luni Compania de Autostrăzi. Realizarea acestui tronson, care va avea în jur de 47 de kilometri, va costa nu mai puțin de 600 de milioane de euro.
„Asocierea AUTOMAGISTRAL PIVDEN SRL (Ucraina) – PRECON TRANSILVANIA SRL (Romania) a fost desemnată câștigătoarea contractului pentru construcția lotului 3 a DrumuluI Expres Oradea – Arad”, a anunțat luni Cristian Pistol, șeful CNAIR.
Contractul are o valoare de 2,97 miliarde de lei (fără TVA) și un termen de 24 de luni pentru finalizarea lucrărilor la cei 47,07 km. Termenul va curge după semnarea contractului, dacă nu vor exista contestații după acest anunț de atribuire.
Lotul 3 din Drumul Expres Oradea – Arad va avea 47,07 km lungime, dar va presupune și un drum de legatură de aproape 3 kilometri cu zona industrială Arad Vest.
Pe acest lot vor fi realizate 6 noduri rutiere și 29 de structuri – poduri și pasaje.
HARTĂ INTERACTIVĂ – Traseul DEx16 Oradea – Arad
Cei aproape 120 de km de drum expres de la Oradea la Arad, împărțiți în trei loturi, au fost scoși la licitație pentru proiectare și execuție în 2024.
HotNews.ro a realizat o hartă interactivă cu traseul noii șosele de mare viteză, precum și poziționarea nodurilor și a drumurilor de legătură, inclusiv șoseaua de legătură de circa 10 km tot la standard de drum expres, care va începe de la Salonta și va ajunge până la granița cu Ungaria.
Deși este vorba de un drum expres, conform normativului românesc de drumuri această șosea de mare viteză este comparabilă cu o autostradă: viteza maximă admisă este de 120 de kilometri pe oră, nu are intersecții la nivel, ci noduri complet denivelate și fără conflicte de trafic, nu trece prin localități și are garduri de protecție de-a lungul său.
Spre deosebire de o autostradă, drumul expres are benzile puțin mai înguste (3,5m vs. 3,75m), iar în loc de bandă de urgență (2,5m) are un acostament mai lat ce poate fi sau nu asfaltat (care începe de la 1,5m lățime).
Cele trei loturi ale Drumului Expres 16 Oradea – Arad
DEx16 – Lotul 1
- Lungime: 33,7 km + drumul de legatură la DN79 – Salonta (5,3 km)
- Valoarea estimată: 2,748,510,672 lei fără TVA.
- Pe acest lot vor fi realizate 32 de structuri (poduri și pasaje).
- Termen: 24 de luni de la emiterea ordinelor de începere
DEx16 – Lotul 2
- Lungime: 39,7 km + drumul de legatură până la granița cu Ungaria (10 km) la standard de drum expres.
- Valoare estimată: 3.881.991.100 lei fără TVA.
- Pe acest lot va exista și ramura de legătură cu Ungaria (10km). Va cuprinde și punctul de trecere a frontierei, care este realizat pe teritoriul României, precum și 2 spatii de servicii S3 (unul pe Breteaua 1 la Km 6+725 și al doilea pe Breteaua 2 la Km 3+025).
- Termen: 24 de luni de la emiterea ordinelor de începere.
DEx16 – Lotul 3
- Lungime: 47,07 km + drumul de legatură cu zona industrială AradVest (2,9 km)
- Valoarea estimată: 3,547,944,598 lei fără TVA. (Notă: valoare de atribuire: 2,97 mld lei)
- Pe acest lot vor fi realizate 29 de structuri (poduri și pasaje)
- Termen: 24 de luni de la emiterea ordinelor de începere
Specificațiile DEx16:
- Lățimea platformei între marginile terasamentului – 21.50m;
- Lățimea părții carosabile – 4 x 3.50m;
- Zona mediană – 1 x 3.00 m;
- Benzi de încadrare – 2 x 0.75 m;
- Acostamente consolidate – 2 x 1.50 m;
- Fâșie parapet de siguranță – 2 x 1.70 m;
- Pante transversale pe carosabil – 2.5%;
- Pante transversale pe acostamente consolidate – 4%;
- Panta taluzului de rambleu – 2:3.