Noul film al unei francize celebre a capotat la box office, deși regizorul său i-a implorat pe spectatori să îi acorde măcar o șansă
„Kraven the Hunter”, noul film din universul cinematografic extins al Spider-Man, a avut un debut catastrofal la box office, arătând că „oboseala” față de producțiile cu supereroi și antagoniștii lor încă persistă, în pofida unor succese recente, relatează revista Variety.
Noul film produs de Sony, cu actorul britanic Aaron Taylor-Johnson în rolul temutului dușman al lui Spider-Man, a debutat pe locul al treilea la box office-ul nord-american, cu încasări de doar 11 milioane de dolari din 3.211 de săli de cinema. Încasările au fost mai slabe chiar și decât așteptările oricum scăzute ale analiștilor.
Kraven the Hunter a înregistrat astfel cel mai slab weekend de debut dintre filmele cu supereroi Marvel produse de Sony, depășind recordul negativ stabilit în luna februarie de Madame Web, care a avut încasări de 15,3 milioane de dolari în primele sale 3 zile în cinematografe.
Noul film a înregistrat de asemenea unele dintre cele mai slabe recenzii din istoria francizei Spider-Man, atât din partea criticilor, cât și a publicului larg. Lungmetrajul regizat de cineastul american J.C. Chandor (Margin Call, All Is Lost, A Most Violent Year) are o rată a aprobării de doar 15% din partea criticilor de film pe agregatorul de recenzii Rotten Tomatoes, în timp ce firma de cercetare a pieței CinemaScore, care îi întreabă pe spectatori ce părere au avut despre un film la ieșirea din sălile de cinema, i-a acordat nota „C”.
O astfel de primire sugerează că, în absența unui miracol de Crăciun, Kraven nu va reuși să compenseze debutul dezastruos în restul lunii decembrie.
De ce sunt filmele Spider-Man produse de Sony, nu Marvel
Filmul este produs sub egida Sony, care a cumpărat în 1999 drepturile de adaptare cinematografică a benzilor desenate Spider-Man direct de la regretatul Stan Lee, cu un deceniu înainte ca franciza Marvel creată de acesta să fie cumpărată de gigantul Disney.
Kraven the Hunter este al treilea film Sony legat de Spider-Man din acest an, după Madame Web și Venom: The Last Dance, lansat în octombrie. În pofida debutului slab al celui de-al treilea și ultim film Venom cu Tom Hardy, acesta s-a dovedit imun la critici și un succes comercial, chiar dacă nu la nivelul anterioarelor două lungmetraje.
Exceptând trilogia Venom, Sony încă nu a reușit să înregistreze niciun succes notabil cu filmele bazate pe antagoniști secundari ai lui Spider-Man. Studioul a mai eșuat în 2022 cu Morbius, un thriller inspirat de vampiri în care apreciatul actor Jared Leto a fost în rolul unui alt inamic faimos al lui Peter Parker.
Eșecul Morbius a fost cu atât mai dureros pentru Sony întrucât el a apărut în cinematografe într-o perioadă când supereroii dominau box office-ul, spre deosebire de situația din ultimii doi ani, când Disney a înregistrat succese sporadice cu franciza sa Marvel și Warner Bros. a încasat eșec după eșec cu filmele sale DC, bazate pe cealaltă mare franciză de benzi desenate apărute în SUA.
„Pe măsură ce genul filmelor cu supereroi a scăzut în popularitate în ultimii cinci ani, Morbius, Madame Web și Kraven conduc cursa spre fundul clasamentului”, a declarat pentru Variety David A. Gross, care conduce firma de consultanță cinematografică Franchise Entertainment Research. „Bugetul pentru Kraven a fost redus pentru a se alinia realităților pieței, dar este încă prea mare pentru un rezultat de acest fel”, a adăugat el.
Lungmetrajul „Kraven the Hunter” a costat peste 100 de milioane de dolari
Deși a fost aprobat cu un buget de producție de 90 de milioane de dolari, filmarea Kraven The Hunter a costat în cele din urmă peste 110 milioane, cheltuielile crescând din cauza grevelor scenariștilor și actorilor care au paralizat Hollywood anul trecut.
Filmul cu clasificare R în SUA (destinat preponderent publicului adult) explorează originile lui Sergei Kravinoff, alter ego-ul personajului din benzile desenate, inclusiv relația dificilă cu tatăl său, un lord al crimei interpretat de Russell Crowe, și dorința sa de a deveni cel mai mare vânător din lume.
Parcă anticipând dezastrul de acum, regizorul filmului Kraven the Hunter a declarat într-un interviu acordat luna trecută că lungmetrajul reprezintă o oportunitate pentru fanii Spider-Man de a „șterge cu buretele” eșecurile precum Morbius și Madame Web.
Vorbind cu ComicBook.com, J.C. Chandor, i-a îndemnat pe fani să dea o șansă acestui film, în ciuda amintirilor recente legate de celelalte lungmetraje.
Regizorul noului film a amintit că nu toate producțiile cu supereroi au fost eșecuri în ultimul timp
„Nu vreau să intru prea mult în detalii, dar iată ce pot spune: ca cineast, obiectivul meu principal, mai ales, să fiu sincer, în ultimii câțiva ani, când voi sunteți atât de implicați în acest univers… Unii fani, mulți fani, au fost dezamăgiți de anumite decizii și rezultate [ale Universului Spider-Man al Sony],” a spus Chandor, pierzându-și șirul ideilor. El a revenit însă apoi la subiect:
„Pe de altă parte, alte filme au avut un succes extraordinar. Deci, rata succesului a fost mixtă. Oamenii trebuie să ne acorde o șansă, să vină și să sprijine acest film și, literalmente, să încerce să șteargă cu buretele alte lucruri care s-au întâmplat. Să dea o șansă filmului nostru”. Întrebat la ce se pot aștepta fanii care merg să vadă Kraven the Hunter în cinematografe, el a răspuns:
„Cred că își vor da seama că am făcut tot ce am putut pentru a le oferi o poveste destul de distractivă. Veți vedea, la finalul filmului, că există potențial pentru multe lucruri care să urmeze”.
„Dar scopul meu a fost să izolez povestea noastră, să o protejez și să spun o poveste bine făcută. Și apoi vom avea ocazia să facem o mulțime de lucruri interesante”, a adăugat regizorul în vârstă de 51 de ani.
Ca întotdeauna, poți găsi mai multe informații noi din lumea filmelor și serialelor, dar și alte știri interesante, în rubrica Nerd Alert de weekendul acesta: