Bucurestiul va avea un administrator public care va coordona aparatul de specialitate al primarului general, institutiile si serviciile publice de interes local si firmele nou infiintate de municipalitate
Bucurestiul va avea un administrator public, functia fiind infiintala la nivelul Primariei Capitalei, printr-o hotarare aprobata marti de Consiliului General al Municipiului Bucuresti. Postul va fi ocupat prin concurs, iar administratorul public va coordona aparatul de specialitate al primarului general, institutiile si serviciile publice de interes local, precum si societatile comerciale infiintate de Consiliul General al Municipiului Bucuresti.
Administratorul public va primi un salariu de baza cel putin cat al secretarului general al Primariei Capitalei si cel mult indemnizatia primarului general.
„Multitudinea si complexitatea problemelor cu care se confrunta municipiul Bucuresti impun profesionalizarea sistemului decizional si executiv de la nivelul administratiei, institutia administratorului public devenind, in acest context, o componenta importanta a managementului public modern, la nivel executiv”, se arata in expunerea de motive a proiectului de hotarare.