Sari direct la conținut

Ce pedeapsă a primit elevul din București care și-a înjunghiat profesoara de japoneză în timpul orei

HotNews.ro
Poliția Română, Foto: © Vlad Ispas | Dreamstime.com
Poliția Română, Foto: © Vlad Ispas | Dreamstime.com

Tribunalul București a decis joi, 11 iulie, condamnarea elevului de la Colegiul „Ion Creangă”, care în urmă cu un an a atacat cu un cuțit o profesoară în sala de clasă, la 7 ani de detenție într-un centru de minori. Hotărârea instanței nu este definitivă.

Adolescentul, în prezent în vârstă de 17 ani, a fost găsit vinovat pentru trei infracțiuni: tentativă la omor calificat, tulburarea ordinii și liniștii publice și port fără drept de obiecte periculoase.

Pentru că este minor, elevul nu va fi încarcerat într-o închisoare obișnuită, ci într-un centru de detenție destinat condamnaților care nu au împlinit vârsta de 18 ani. Pe lângă condamnarea de 7 ani, judecătorii l-au obligat să achite 50.000 de euro daune morale profesoarei de japoneză, precum și a cheltuielilor de judecată.

Sentința pronunțată de Tribunalul București nu este definitivă. Odată cu pronunțarea ei, instanța a decis menținerea măsurii arestului la domiciliu față de tânăr, măsura urmând a fi verificată periodic, la 60 de zile.

Elevul se află în arest la domiciliu din luna iunie anul trecut. El a fost arestat preventiv doar două luni după atacul asupra profesoarei. Atât perioada arestului preventiv, cât și cea a arestului la domiciliu va fi scăzută din condamnare.

Cazul, fără precedent în învățământul românesc, s-a înregistrat la Colegiul „Ion Creangă” din Capitală pe 5 aprilie anul trecut, la clasa a X-a G. Profesoara împărțea foile cu teste pentru elevi, iar în momentul în care a ajuns la banca lui Y.E., acesta s-a ridicat și din spate a lovit-o cu un cuțit în gât, provocându-i o plagă înjunghiată în regiunea cervicală anterioară. 

Atacul premeditat al unui elev silitor

Potrivit procurorilor, adolescentul a premeditat fapta, interesându-se înainte de atac ce pedeapsă ar primi dacă ar înjunghia o persoană. După ce a fost înjunghiată, profesoara și-a menținut calmul, le-a cerut elevilor să stea liniștiți în bancă. Ulterior, au fost alertate autoritățile. Profesoara a fost transportată la spital, iar atacatorul a fost reținut de polițiști.

Întrebat de anchetatori care a fost motivul pentru care a atacat-o pe profesoară, elevul le-a răspuns: „așa am simțit că trebuie să fac”.

Datele din dosar arată că înainte de începerea orei de japoneză, elevii clasei a X-a G au discutat pe grupul de WhatsApp, dacă nu ar fi mai bine să chiulească pentru a scăpa de testul la japoneză.

„Ar merita să o omor?”, a scris Y.E. pe grup, spre stupefacția colegilor. „Băi, cum adică, mă?”, i-a replicat un coleg. Y.E. nu a mai răspuns, iar când profesoara s-a apropiat de banca lui și-a pus planul în aplicare.

Adolescentul era perceput de profesori drept un elev „cuminte, care stătea și citea în pauze”. Nu era considerat un copil-problemă, din contră, unul silitor, cu rezultate școlare foarte bune. El se transferase la Colegiul „Ion Creangă” în clasa a X-a, deoarece era pasionat de limba japoneză.

Pentru a-și ajuta copilul să-și îndrepte comportamentul pe toată durata arestului la domiciliu părinții acestuia au solicitat judecătorilor permisiunea de a părăsi arestul pentru a urma ședințe de terapie cu un psiholog în clinici de specialitate, conform unui program stabilit de psihologi. Părinții au solicitat judecătorilor și să-i permită adolescentului să meargă din nou la școală, însă această cerere a fost respinsă de instanță.

INTERVIURILE HotNews.ro