Ce se schimbă în noul Mers al Trenurilor – Cele mai rapide trenuri vor face 118 minute între București și Constanța. Între Capitală și Galați se reia circulația prin Făurei
CFR Călători informează că începând cu data de 9 decembrie va intra în vigoare noul Mers al Trenurilor 2018-2019, care va fi valabil până la data de 14 decembrie 2019. Printre noutăți se numără introducerea unui tren între Brașov și București la prânz, dar și a unui tren între Cluj și Viena. Trenul Dacia (IR 346/ IR 347) București – Viena va reveni pe ruta consacrată, respectiv prin Sighișoara, dar din cauza șantierelor de pe Coridorul IV timpii de parcurs până la Arad cresc cu 10 minute. CFR mai spune că se reia circulația între București și Galați pe ruta Făurei – Urziceni, ceea ce scurtează distanța cu 30 km și timpul de mers cu aproximativ 20-40 minute.
Trafic intern
Trenuri noi
Este introdus în circulaţie un tren nou InterRegio (IR 1634) pe ruta Brașov (pl. 11.20) – Ploiești Vest (sos.13.20) – București Nord (sos. 14.04), cu opriri în toate stațiunile montane.
Asigurarea legăturii directe între Iași și Constanța cu trenurile InterRegio 1861/1862 (via Vaslui, Bârlad, Mărășești, Focșani, Buzău, Țăndărei). În perioada mini-vacanței de 1 Mai și a sezonului estival se asigură legătura directă Iași – Constanța – Mangalia.
Suplimentarea numărului de trenuri
A fost reconsiderată oferta feroviară între București și Galați/Brăila prin suplimentarea numărului de trenuri și redistribuirea acestora pentru preluarea traficului pe cele două rute (prin Urziceni, respectiv prin Buzău).
De asemenea, a fost suplimentat numărul de conexiuni directe pe ruta București – Pitești – Curtea de Argeș prin introducerea în circulație a unei perechi de trenuri Regio (9531/9532) pe ruta Pitești – Curtea de Argeș ce se atașează la trenurile IR 1781/ IR 1790 care circulă de la/la București Nord.
A fost redimensionat numărul de trenuri Regio directe pe ruta Suceava – Dornești – Rădăuți – Putna Hm. Astfel, în zilele lucrătoare vor circula 3 perechi de trenuri, iar în zilele de sâmbătă și duminică 2 perechi de trenuri.
Reluare trafic
Pe ruta Timișoara – Remetea Mică și retur se va relua circulația cu trei perechi de trenuri pentru a veni în sprijinul cererii de trafic din zonă.
Se reia circulația între București și Galați pe ruta Făurei – Urziceni, ceea ce scurtează distanța cu 30 km și timpul de mers cu aproximativ 20-40 minute față de ruta actuală prin Buzău – Ploiești. În acest fel se asigură și conectarea zonelor din sud-est cu Aeroportul Internațional Henri Coandă (Otopeni) și creșterea numărului de legături dintre București și Aeroport.
Durate reduse de călătorie spre Constanța
Duratele de parcurs pentru trenurile de pe ruta București Nord – Constanţa au fost reduse în medie la aproximativ 2 ore și 15 minute pentru trenurile IR cu opriri în stațiile principale și la 1 oră și 58 de minute pentru trenurile fără oprire.
Trafic internațional
Legături noi
Este introdus în grafic un tren nou – trenul Transilvania, pe ruta Cluj Napoca – Viena care circulă zilnic, astfel:
– Ir 143 Cluj-Napoca (07:35) – Budapesta (14:20/14:40) – Viena (17:21)
– IR 144 Viena (10:42) – Budapesta (13:19/13:40) – Cluj-Napoca (22:25).
Este creată o nouă legătură directă între Budapesta și București (via Craiova, Timișoara, Arad, Curtici) cu trenul IR 72/ IR 73 – Traianus, astfel:
– IR 72 București Nord (pl. 5.20) – Budapesta Keleti (sos. 18.50 )
– IR 73 Budapesta Keleti (pl. 7.10) – București Nord (sos. 23.22)
Trenuri care revin pe ruta consacrată
Trenul Dacia (IR 346/ IR 347) București – Viena va reveni pe ruta consacrată, respectiv prin Sighișoara, dar parcursul între București și Arad va fi mai lung decât până acum cu un minut la dus și 12 minute la întors, Cum lucrările continuă pe coridorul IV, trenul face 9 ore între Brașov și Arad. Totuși, se văd primele rezultate ale lucrărilor și trenurile ating și 120 km/h între Sighișoara și Blaj, iar cei 174 km dintre Simeria și Sighișoara sunt parcurși în două ore și 50 de minute.
Orașul Sibiu este conectat cu Budapesta prin două perechi de trenuri directe IR 74/IR 75 și IR 473/IR 472, atât cu parcurs de zi, cât și cu parcurs de noapte. Pentru călătoria de la Sibiu la Viena cu trenul Dacia este asigurată legătura în Mediaș cu trenul R 2567 (Sibiu pl. 17.12 – Mediaș sos. 18.51).
Trenul Harghita (IR 366/ IR 367) Brașov – Budapesta Keleti revine pe ruta consacrată Brașov – Deda – Dej – Cluj – Budapesta. Legătura cu Târgu Mureș va fi asigurată cu grupa directă de vagoane în perioadele 21.12.2018 – 05.01.2019, 18- 22.04.2019, 01.06 – 07.09.2019 și 31.10 – 03.11.2019 pentru dus, și pentru întors 22.12.2018 – 06.01.2019, 19-23.04.2019, 02.06 – 08.09.2019, 2-4.11.2019, iar în restul perioadelor cu trenuri la legătură în Cluj Napoca (trenurile IR 1748/1749 Târgu Mureș – Cluj Napoca).
Transport biciclete
Șase trenuri Regio care vor circula pe ruta Bucureşti – Braşov şi retur vor avea în compunere vagoane adaptate pentru transportul bicicletelor.
La toate trenurile se pot transporta gratuit bicicletele pliabile la clasa 1 şi a 2-a sau schiuri la vagoanele de clasa a 2-a, ca bagaj de mână, în limita spaţiului disponibil bagajelor de mână, cu condiția să nu incomodeze pe ceilalți călători (o bicicletă pliabilă sau o pereche de schiuri de persoană).
La trenurile Interregio, călătorii care doresc să circule cu biciclete nepliabile/nedemontabile o pot face dacă în compunerea trenului există un vagon dotat constructiv cu spaţiu special amenajat pentru fixarea şi transportul bicicletelor.
Trenuri către aeroport
Zilnic, legătura feroviară București – Aeroport și retur va fi asigurată cu 17 trenuri (9 pe sensul de dus /8 pe sensul de întoarcere). De precizat aici că trenurile ajung la halta P O Aeroport de unde pasagerii trebuie să ia microbuzul.