Cum schimbă Liceul Româno-Finlandez mentalitățile elevilor, profesorilor și ale părinților din România
Alina Dumitrache a început proiectul Liceului Româno-Finlandez din 2010, după ce a fost impresionată de o vizită în Finlanda, în 2008, unde a văzut cum educația se poate face complet diferit față de ce văzuse din experiența ei de profesoară în România. Acolo a observat un sistem performant, cu copilul în centrul educației, axat pe comunicare, comunitate și practică, pe care l-a adaptat și l-a aplicat pe curriculumul din România. De atunci, liceul din Militari a tot crescut, iar acum sute de elevi se pot lăuda cu o educație și o mentalitate diferită datorită lui, cu mulți dintre elevi alegând să rămână profesori acolo. StartupCafe.ro a stat de vorbă Alina Dumitrache, directoarea Liceului Româno-Finlandez, ca să afle ce înseamnă cu adevărat educația finlandeză adaptată la România.
Care este ideea de la care a plecat Liceul Româno-Finlandez?
Acum 14 ani am pornit de la ideea că vrem o grădiniță în care copiii să se simtă bineveniți. Și iată, 14 ani mai târziu de fapt, acea grădiniță s-a transformat în liceu, pentru că întotdeauna acea primă generație a deschis și următorul nivel: primar, gimnazial și, ulterior, liceu. Ne bucurăm că, în continuare, primul lucru pe care-l vezi când intri în școală e că aici sunt copii care se simt bine.
Citește continuarea interviului pe StartupCafe.ro
Articol susținut de Liceul Româno-Finlandez