Sari direct la conținut

Enescu bate Capitala Culturala

Ziarul de Sibiu

Pentru turistul „ratacit” prin Viena, publicitatea stradala pentru Romania nu ii va indica ca destinatie Sibiul, capitala culturala europeana, ci mai degraba Festivalul International „George Enescu”.

Chiar la intrarea in Viena, lucrurile par serios pornite pe promovarea Sibiului. Cu doi kilometri inainte de intrarea in capitala austriaca, un panou imens este impartit in doua – jumatate o imagine cu Palatul Brukenthal, care invita la Sibiu in 2007, iar cealalta jumatate face reclama Festivalului George Enescu de la Bucuresti, prin intermediul fotografiei compozitorului.

Aceeasi fotografie si acelasi mesaj pentru evenimentul de la Bucuresti injumatateste si panoul de la iesirea din Viena catre Graz.

De data aceasta, reclama pentru Festivalul „George Enescu” imparte panoul cu o fotografie cu un apus in muntii Romaniei – „Rum?nien – das Land der Natur und Kultur” (Romania – taramul naturii si culturii) este mesajul care face reclama Romaniei.

Chiar daca prin Viena nu gasesti tocmai usor vreun tramvai sau vreun alt mijloc de transport care sa faca reclama Sibiului, relativ aproape de centrul orasului, la 20 minute de mers pe jos, poti gasi Biroul de promovare si informare turistica al Romaniei, pe W?hringerstra?e 6-8. Programul este, insa, mai greu de urmarit.

De la 9 la 12 si de la 14 la 17, de luni pana miercuri, de la 9 la 12, joia, si tot de la 9 la 12 si de la 14 la 17, vinerea. Sambata si duminica este inchis. „Din motive tehnice”, intre 13 si 22 iunie, acest birou este inchis, insa.

Vitrina principala a Biroului este ocupata de materialele promotionale ale aceluiasi Festival George Enescu – o vioara, portativul unei simfonii, o fotografie cu George Enescu si un afis mare, cu o imagine din interiorul Ateneului, tot cu trimitere la Festivalul de muzica de la Bucuresti.

Sectorul rezervat Sibiului – capitala culturala europeana este un sfert de panou de perete din dreapta usii, pe care este lipit un pliant in limba romana si limba engleza, cu o invitatie a primarului Klaus Johannis la Sibiu, o harta a centrului istoric si 10 fotografii cu cladiri importante din oras.

Prin sticla usii, pe biroul inchis din „motive tehnice”, dupa cum scrie pe usa, se poate vedea si un stegulet ce poarta sigla Sibiului, Capitala Culturala Eurpeana.

Cu toate acestea, din patru vienezi opriti aleatoriu in apropierea Biroului de informare turistica, doi dintre ei stiau ceva despre Sibiu. „Am vazut ceva pe Euronews, daca nu ma insel. Oricum, era un reportaj sau ceva de genul acesta”, si-a amintit austriacul de varsta medie.

Restul panourilor din apropierea centrului turistic, poarta cam acelasi mesaj – Romania, natura, cultura, iar in partea din stanga jos au sigla Sibiului, capitala culturala europeana.

Potrivit reprezentantilor Asociatiei Sibiu 2007, in aceasta a doua parte a anului, la capitolul promovare, vor mai fi lansate cateva clipuri de promovare a unor evenimente din cadrul programului cultural din acest an. Videoclipurile vor rula pe Antena 1 Sibiu.

Ministrul, multumit

In prima jumatate a lunii trecute, ministrul Culturii, Adrian Iorgulescu, a anuntat ca promovarea Programului „Sibiu Capitala Culturala Europeana”, in a doua parte a anului va fi „diferita si mai expresiva”, fata de ce s-a difuzat pana in prezent.

“Sunt unele lucruri bune pe care le-au facut (n.r.reprezentantii GAV/Scholtz&Friends), cred ca trebuie sa mai schimbam putin structura si continutul clipurilor”, a declarat ministrul Culturii, care s-a declarat multumit de pe urma campaniei de promovare ce a costat 3,22 milioane de lei, fara TVA.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro