Sari direct la conținut

Eșec usturător pentru autostrada A1 – „gaura” lipsă dintre Lugoj și Deva: După 9 ani de bâlbe și 3 ani de licitații, singura ofertă depusă este neconformă

HotNews.ro
Eșec usturător pentru autostrada A1 – „gaura” lipsă dintre Lugoj și 
Deva: După 9 ani de bâlbe și 3 ani de licitații, singura ofertă depusă 
este neconformă

Compania de Autostrăzi va fi obligată să refacă licitația pentru proiectarea și execuția secțiunii lipsă din Autostrada Lugoj-Deva (A1) – cei 9 km de autostradă lipsă de pe întreaga A1 de la Sibiu la granița de Vest, inclusiv porțiunea cu tuneluri dintre Margina și Holdea. Motivul? La licitația lansată încă din 2019 a fost depusă o singură ofertă, dar care acum a fost catalogată drept „neconformă”.

  • „Oferta tehnică depusă pentru proiectarea și execuția secțiunii E și finalizarea secțiunii D ale lotului 2 din autostrada Lugoj – Deva este neconformă”, a anunțat joi seara CNAIR.

Compania de Autostrăzi precizează că va relua licitația pentru contractul de „Proiectare si execuție lucrări pentru obiectivul major de investiții Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220 – Secțiunea E și finalizare Secțiunea D” deoarece oferta tehnică depusă de ASOCIEREA MAPA INSAAT VE TICARET A.S. – CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia) este neconformă.

„În urma derulării procesului de evaluare, CNAIR a constatat faptul că propunerea tehnică depusă de către asocierea turcă este neconformă, în baza prevederilor legale aplicabile în domeniul achizițiilor publice”, susține CNAIR.

  • „În regim de urgență, CNAIR va face toate demersurile necesare pentru reluarea rapidă a noii proceduri de atribuire pentru acest contract”, anunță CNAIR.

Licitația pentru tunelurile lipsă de pe A1 Lugoj – Deva, lansată încă din 2019, după ani de tergiversări

Procedura lansată de CNAIR pentru A1 Lugoj – Deva datează încă din 2019 și era de tipul „licitație restrânsă”, iar valoarea estimată a contractului este de 1.363.135.841,00 Lei fără TVA (circa 285 de milioane de euro).

Traseul are o lungime de 9.13 km, din care 2,13 km de tunel. Termenul de finalizare prevăzut este 10 luni proiectare și 28 de luni execuție conform factorilor de evaluare din Documentația de Atribuire.

Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea, execuția și finalizarea lucrărilor pentru obiectivul major de investiții Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220, Secțiunea E și finalizare Secțiunea D în lungime de aproximativ 9,13 km, din care 2,13 km de tunel forat. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 m.

Tunelurile „uitate” de pe autostrada A1 Lugoj – Deva

Licitația pentru realizarea secțiunii cu tuneluri de pe autostrada Lugoj – Deva a fost lansată tocmai în iunie 2019, însă ea a venit după ani de zile de tergiversări, amânări și promisiuni.

Despre nevoia tunelurilor se știa încă din 2013, la un an după ce toate loturile fuseseră deja contractate, iar din 2015 tot a fost promisă o licitație pentru construirea lor.

Conform condițiilor din Acordul de mediu, în 2013, a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E2 în contextul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului.

Cele două tuneluri au fost impuse prin acordul de mediu după ce loturile 2, 3 și 4 din A1 Lugoj – Deva au fost contractate în baza unor documentații care prevedeau săpături în acele locuri.

Unde vor fi tunelurile (lungimi estimative) – conform unei schițe aprobate în CNAIR în 2016:

Bucata cu tuneluri, „gaura” din Sibiu – Nădlac care va da bătăi de cap șoferilor mult timp de acum înainte

Bucata cu tuneluri reprezintă practic o „gaură” de circa 13 km în toată autostrada de la Sibiu până la Nădlac mai ales după ce Loturile 3 și 4 din Lugoj – Deva au fost deschise traficului în 2019.

În 2013, după ce au fost contractate loturile 2, 3 și 4 din A1 Lugoj – Deva, Acordul de Mediu a fost modificat și a impus realizarea unor tuneluri între Holdea și Margina, în locul unor săpături uriașe care practic ar fi despicat muntele în două. Cum contractele erau deja semnate, Compania de Drumuri avea de scos bucata cu tuneluri separat și să lanseze separat o procedură pentru proiectarea și execuția tunelurilor.

Au urmat, însă, ani la rândul de bâlbâieli și răzgândiri birocratice. Încă din 2015 șeful de atunci, Narcis Neaga (n.r. care a mai trecut o dată între timp pe la șefia Companiei), promitea că la final de an va scoate la licitație tunelurile de pe A1 Lugoj – Deva.

Unde sunt tunelurile pe traseul autostrăzii:

CITEȘTE ȘI:

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro