Sari direct la conținut

FOTO Cum arată fișa de feedback pe care elevii o pot completa pentru profesorii lor la finalul anului școlar 

FOTO Cum arată fișa de feedback pe care elevii o pot completa pentru profesorii lor la finalul anului școlar 
Elevi în sala de clasă. Sursa foto: Shutterstock

În noul Statut al Elevului, publicat luni în Monitorul Oficial, este precizat că elevii au dreptul să ofere feedback profesorilor la finalul fiecărui an școlar, prevedere preluată din vechiul statut. În document este prevăzut și un model al fișei de feedback pe care elevii o pot completa pentru fiecare profesor pe care l-au avut la clasă. 

Posibilitatea ca elevii să ofere feedback profesorilor era prevăzută și în vechiul Statut al Elevului, însă abia în anul 2021 Ministerul Educației a stabilit metodologia prin care se putea oferi feedback-ul semestrial (la acel moment, anul școlar era organizat în două semestre, nu pe module, ca în prezent). 

Modelul fișei de feedback inclus de Ministerul Educației în noul Statut al Elevului este același celui oferit în anul 2021. 

Fișa de feedback: cum îi pot evalua elevii pe profesorii lor 

În fișa de feedback, pe care elevii o pot completa la fiecare final de an școlar, aceștia trebuie să noteze clasa în care sunt, numele profesorului și disciplina pe care o predă. Feedbackul este anonim, deci elevul nu trebuie să își scrie numele. 

Elevii pot evalua activitatea profesorilor oferind note de la 1 la 5 în dreptul anumitor afirmații, precum: „Ritmul de parcurgere a materiei este potrivit pentru mine”. 

Elevii pot oferi și sugestii profesorului privind defășurarea orei. 

Feedback-ul oferit de elevi profesorilor trebuie discutat la clasă 

In Statutul Elevului este precizat că procedura prin care elevii pot oferi feedback profesorilor lor va fi stabilită de fiecare consiliu de administrație (forul de conducere al școlii) în parte. 

Totodată, feedback-ul dat de elevi profesorilor lor trebuie discutat la clasă. 

„z) dreptul de a oferi feedback, la finalul anului școlar, cadrelor didactice care predau la clasă, prin fișe anonime sau prin intermediul unor chestionare online anonime securizate, elaborate conform modelului din anexa care face parte integrantă din prezentul statut, în baza unei proceduri stabilite de consiliul de administrație. Rezultatele feedbackului sunt discutate cu profesorul de la clasă la începutul anului școlar următor, în vederea îmbunătățirii activității de la clasă”, se arată în Statutul Elevului. 

Noul Statut al Elevului a intrat oficial în vigoare luni, după ce a fost publicat în Monitorul Oficial. Documentul vine cu mai multe noutăți, printre care și prevederile conform cărora dacă un elev deranjează o oră de curs acesta poate fi dus într-o altă sală până la încheierea orei respective, sub supravegherea unui alt profesor. De asemenea, elevilor le pot fi confiscate telefoanele până la finalul zilei de cursuri.

INTERVIURILE HotNews.ro