Sari direct la conținut

George Simion a depus plângere penală împotriva lui Nicolae Ciucă după investigația Snoop privind cartea liderului PNL

HotNews.ro
George Simion la o manifestație AUR, Foto: Inquam Photos / George Călin
George Simion la o manifestație AUR, Foto: Inquam Photos / George Călin

Președintele AUR, George Simion, a sesizat joi procurorii de la Parchetul General privind suma de două milioane de euro din bani publici cheltuită de PNL privind promovarea cărții „Un ostaș în slujba țării”, dezvăluire făcută miercuri de Snoop.ro.

„Am depus plângerea penală. Avem un număr de înregistrare. Sperăm ca investigaţia să ducă la identificarea făptaşilor din PNL responsabili pentru aceste răspunsuri la birourile electorale. Readuc aminte că într-o situaţie similară s-a aflat şi trezorierul PSD, domnul Drăghici (nr. condamnat la 6 ani de închisoare după ce a folosit subvenţii de la partid pentru vacanțe exotice). Aştept să văd preţul cu care se va vinde această carte, dacă i s-a făcut reclamă cu două milioane de euro, să vedem rentabilitatea, să încercăm să identificăm cât de buni afacerişti sunt cei de la PNL”, a spus George Simion, la ieșirea de la Parchetul General.

El a mai subliniat că AUR a avut la rândul său panouri cu mesaje electorale, „dar în niciun caz nu ne-au dus la un astfel de cuantum”. „Pentru Nicolae Ciucă şi eventualii său complici la această faptă. Cerem investigarea banilor din subvenţii”, a subliniat George Simion.

Două milioane pentru promovarea cărții lui Ciucă

Siteul de investigații Snoop.ro a cercetat situația panourilor care au umplut țara pentru marketingul cărții lui Nicolae Ciucă, „Un ostaș în slujba țării”.

Într-un răspuns oficial către ziariști, PNL a recunoscut că publicitatea cărții, care a intrat în a patra lună, costă  510.000 de euro pe lună, aici intrând chiria expunerii publicitare, TVA și taxele locale. Partidul a mai achitat din bani publici încă 450.000 de euro pentru producerea și montarea panourilor care promovează cartea lui Nicolae Ciucă. Cu totul, deja a costat 2 milioane de euro și merge la 4 milioane până în noiembrie. 

„Paginile acestei cărți sunt despre mine. Nu despre funcțiile pe care le-am ocupat, nu despre imaginea mea publică, nu sunt bilanț și nici program electoral. Sunt gândurile mele despre ce a însemnat tranziția de la om de armată la om politic. Sunt despre viața mea, cea din spatele pupitrului, a microfonului sau a televizorului. Pentru că s-a vorbit mult despre faptul că “nu sunt din filmul acesta”, al politicii românești. Și e adevărat. Nu sunt un om politic tipic. Și veți vedea în această colecție de gânduri și povești de viață care e crezul meu”, susținea Nicolae Ciucă în luna mai. El a anunțat lansarea acestei cărți autobiografice în plină campanie electorală pentru alegerile locale și în contextul în care PNL îl pregătește drept candidat pentru alegerile prezidențiale.

Promovarea cărții lui Ciucă, de 400 de ori mai scumpă decât cărțile lui Iohannis

După ce Snoop a dezvăluit că PNL a plătit 2 milioane de euro din bani publici pentru afișajul outdoor al cărții încă neapărute a lui Nicolae Ciucă pe 400 de panouri din întreaga țară, HotNews a vrut să afle ce bugete de promovare au avut și alți prezidențiabili care au publicat cărți. Sumele dezvăluite de edituri sunt incomparabil mai mici decât banii plătiți de PNL. 10.000 de euro o carte promovată, 30.000 de euro către autor pentru trei cărți, în cazul președintelui României.

Preşedinte Klaus Iohannis şi-a pus semnătura pe trei volume: „Pas cu pas” (2014), „Primul pas” (2015), „Eu.Ro. Un dialog deschis despre Europa” (2019), toate publicate la editura Curtea Veche Publishing.

Pentru toate cele trei volume semnate de Klaus Iohannis, bugetul de promovare a fost de 10.000 de euro, de 400 de ori mai mic decât cel de azi al cărții lui Ciucă, susţine Irén Arsene, directoarea generală a Curtea Veche Publishing. Potrivit acesteia, fondurile pentru promovarea cărţilor scrise de şeful statului au fost asigurate de către editură.

INTERVIURILE HotNews.ro