Sari direct la conținut

HARTĂ INTERACTIVĂ Autostrada spre sudul Litoralului. Pe unde va trece „Alternativa Techirghiol”, noul drum care va ocoli aglomerația din Eforie / Nod spectaculos cu A4 și A2

HotNews.ro
Alternativa Techirghiol - Autostrada spre Sudul Litoralulu, Foto: Hotnews
Alternativa Techirghiol - Autostrada spre Sudul Litoralulu, Foto: Hotnews

Încă din 2016 se discută despre un nou drum de mare viteză spre sudul litoralului – o autostradă numită „Alternativa Techirghiol” care să continue actuala autostradă ce ajunge la sud de Constanța în zona Agigea, care să ocolească lacul Techirghiol și să evite aglomerația ce se creează an de an în sezonul estival în zona stațiunilor Eforie Nord și Eforie Sud. După ani de promisiuni, urmat de ani de studii, abia acum avem în sfârșit traseul stabilit, iar șeful de la Autostrăzi promite licitarea execuției anul următor.

Alternativa Techirghiol înseamnă o autostradă de aproape 29 de kilometri care se va desprinde din actuala autostradă A4 (Centura Constanței) chiar din zona actualului nod cu Autostrada Soarelui A2.

HotNews.ro a obținut de la CNAIR traseul stabilit pentru această nouă șosea de mare viteză și o prezintă sub forma unei Hărți Interactive cu traseul georeferențiat, în detaliu.

HARTĂ INTERACTIVĂ – Traseul autostrăzii spre Sudul Litoralului

  • Folosește zoom-in și zoom-out pentru a parcurge traseul autostrăzii pe hartă. Click pe traseu pentru detalii.
  • Vrei să vezi harta mai mare, într-un tab separat? Click aici să vezi harta mai mare.

Autostrada spre sudul litoralului va continua apoi cu un pasaj în zona Cumpăna peste canalul Dunăre – Marea Neagră, va ocoli lacul Techirghiol pe la Vest și va evita astfel zona stațiunilor Eforie Nord și Eforie Sud. Conform studiului de fezabilitate, traseul autostrăzii va presupune și un drum de legătură de circa 4 kilometri cu zona Eforie Nord.

Apoi noua autostrada va continua spre sud-vest, va avea un nod rutier cu DN38 în zona Techirghiol, va ocoli lacul, zona Tuzla și Costineștiul și se va termina după 23 August cu un nod rutier și pasaj pe actualul DN39 în zona drumului care duce spre Mangalia și a șoselei care se desprinde spre salba de stațiuni Olimp, Neptun, Jupiter, Cap Aurora, Venus și Saturn.

Traseul stabilit acum vine în urma unui contract pentru elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect tehnic semnat din iulie 2019 cu firma Consitrans pentru circa 5,37 milioane de lei. SF-ul propriu-zis a început în februarie 2020.

Pistol (CNAIR): „Lansarea licitației pentru construcție va fi demarată anul viitor”

„În prezent Studiul Geotehnic se apropie de finalizare, iar în scurt timp vor fi încheiate și investigațiile geotehnice pentru gropile de împrumut”, spune directorul Companiei de Autostrăzi, Cristian Pistol.

Potrivit acestuia, certificatul de urbanism urmează să fie revizuit în scurt timp de Consiliul Județean Constanța, iar în paralel, Consitrans va realiza și Proiectului Tehnic de Execuție și documentația pentru obținerea Autorizației de Construire.

„Lansarea licitației pentru construcția “Alternativei Techirghiol” va fi demarată anul viitor, după finalizarea serviciilor de proiectare”, spune Pistol.

Conform informațiilor CNAIR, noua șosea de mare viteză va avea o lungime de 28,83 și va avea o valoare de execuție estimată la circa 2,5 miliarde de lei (circa 510 milioane de euro).

Noul drum va avea 4 noduri rutiere (la Cumpăna, Agigea, DN 38 și DJ 394,), mai multe spații de servicii și parcări de scurtă durată, dar și un Centru de Întreținere și Control amplasat în cadrul Nodului Rutier cu DN 38.

Alternativa Tehirghiol – autostrada spre sudul litoralului

Lungime: 28,3 km

Valoare estimată execuție: 2,5 mld lei.

Noduri rutiere:

1 – Nod Rutier Cumpana (Inceput proiect)

2 – Nod Rutier Agigea

3- Nod Rutier DN 38

4 – Nod Rutier DJ 394

Spații de servicii:

2 – Tip S3 km (8+000)

2 – Tip S1 km (25+000)

2 – Parcări de scurta durata km (16+000)

CIC Amplasat in cadrul Nodului Rutier cu DN 38

Valoare SF+PT: 5,37 mil lei (fără TVA)

Consultant: Consitrans

Semnat: 2019 (început feb 2020)

Nou pod peste canalul Dunăre – Marea Neagră

Dintre lucrările prevăzute pe acest proiect, cele mai impozante vor fi executate în zona Cumpăna.

Pe de-o parte avem un nou pod care va traversa canalul Dunăre-Marea Neagră și pe cealaltă avem un nod rutier complex în zona autostrăzilor A2 și A4.

De fapt, zona nodului rutier cu A4 și A2 va fi unul dintre cele mai complexe noduri rutiere din țară.

Dincolo de intersecția cu cele două autostrăzi amintite, nodul rutier va avea o nouă conexiune și cu DN39E (Cumpăna).

Noul nod rutier complex cu A4-A2 și DN39E la Cumpăna

Ca o particularitate, pentru noul nod o parte din actuala autostrada A4 va fi suprimată pe un sens pe o distanță de circa 2 kilometri. Este vorba despre sensul dinspre Sud spre Nord, unde traficul va fi redirecționat pe noi bretele care se vor separa pe rând spre A2 și spre A4.

Nodul rutier practic se va întinde pe distanțe mari, bretelele vor fi lungi și cu multe supratraversări.

Din punct de vedere al infrastructurii rutiere, zona sud-vestică a Constanței va fi una dintre cele mai aglomerate din țară. Vorbim de un nod rutier DN3 cu A4, apoi nodul rutier A2-A4, apoi nodul rutier complex Alternativa Techirghiol-A2/A4-DN39E după care urmează imediat intersecția A4 cu DN39 la Agigea.

Un dezavantaj al acestor lucrări rutiere masive este că între bretelele nodului rutier va exista mult spațiu „mort”, mult teren scos din circuitul agricol.

Aceste spații ar putea fi însă valorificate în diferite moduri, spre exemplu prin perdele forestiere, parcuri fotovoltaice sau alte infrastructuri conexe care să valorifice spațiul.

VEZI ȘI:

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro