HARTĂ INTERACTIVĂ Traseul modificat al autostrăzii A1 Pitești – Sibiu, așa cum va fi scos la licitație. Cum s-au schimbat secțiunile, unde vor fi tunelurile și câte noduri rutiere au mai rămas
Autostrada A1 Pitești – Sibiu (122 km), unul dintre cele mai importante proiecte rutiere din România, a este scoasă la licitație pe bucăți, însă traseul este diferit față de ce se știa până acum. „Noul” traseu are mai multe tuneluri, mai puține noduri rutiere și combină elemente din traseul calculat în 2008 cu cel redesenat în 2015-2016.
Compania de Drumuri a anunțat recent că vrea să liciteze și execuția ultimelor două secțiuni – tronsoanele montane, cele mai dificile – în baza studiilor vechi, criticate dur de către experții Comisiei Europene care consideră că un astfel de proiect dificil are nevoie de un nou studiu de fezabilitate făcut ca la carte, cu o analiză geotehnică adecvată. HotNews.ro publică în format interactiv traseul nou, secțiunile, nodurile rutiere și tunelurile autostrăzii A1 Pitești – Sibiu, așa cum au fost ele scoase la licitație.
Informația pe scurt:
- Compania de Autostrăzi publică două anunțuri de intenție (n.r. care anunță că vor fi publicate în viitorul apropiat licitațiile propriu-zise) pentru Secțiunile 2 și 3 – secțiunile montane, practic cele mai dificile din tot proiectul (circa 68 de km).
- Cele două secțiuni vor avea 9 tuneluri cu lungime totală de aproape 7 km și peste 100 de structuri. Secțiunile vor fi licitate în baza unor studii vechi de peste 10 ani, criticate de către experții Comisiei Europene care cer pentru un astfel de proiect complicat un nou studiu cu o analiză geotehnică în detaliu.
- Celelalte secțiuni au fost deja licitate sau pregătite de licitație, însă traseul și elementele autostrăzii s-au schimbat față de ce se știa până acum.
- „Noul” traseu are două tuneluri în plus, mai puține noduri rutiere, iar ruta aleasă combină atât traseul din 2008, cât și cel selectat în urma unei analize din 2015.
- HotNews.ro a transpus pe o hartă interactivă traseul autostrăzii Pitești – Sibiu, pornind de la un document oficial al Companiei de Autostrazi.
HARTĂ INTERACTIVĂ – Noul traseul al autostrăzii A1 Pitești – Sibiu:
În noiembrie 2016 Compania de Autostrăzi anunța că a stabilit un traseu final pentru autostrada A1 Pitești – Sibiu. Traseul fusese stabilit în decursul revizuirii Studiului de Fezabilitate (contract reziliat ulterior în 2017) și includea elemente comune cu traseul din SF-ul din 2008. Astfel, traseul de circa 122 de km avea pe parcurs 7 tuneluri și 10 noduri rutiere.Vezi aici cum arăta vechiul traseu stabilit în 2016.
Acum, însă, odată ce Compania de Autostrăzi a scos deja la licitație unele secțiuni și a anunțat că va scoate la licitație și restul de loturi, traseul final este unul modificat. Astfel, numărul de noduri rutiere a scăzut la 8, iar numărul de tuneluri a crescut – s-au mai adăugat încă două tuneluri scurte în zona unde traseul va ocoli localitatea Boița, la ieșirea din Valea Oltului.
Compania de Drumuri a transmis HotNews.ro „noul” traseu al autostrăzii Sibiu – Pitești. Poate fi descărcat de aici. (.pdf, ~7,77 MB)
Traseul ar mai putea suferi mici modificări pe parcursul realizării proiectului tehnic, după cum au precizat pentru HotNews.ro reprezentanții CNAIR.
>> Click pe traseu pentru informații despre secțiuni, valori estimate, stadiu.
>> Click pe tuneluri și pe noduri pentru detalii
>> Folosește Mouse-ul sau butoanele de zoom ( + și – ) pentru a mări sau micșora traseul
Notă: deși în mare parte traseul transpus pe harta interactivă respectă destul de fidel amplasarea sa în teren, pot exista zone unde ruta autostrăzii sau tunelurile să se afle într-o marjă de eroare de 100-200m
Vrei să vezi harta mare, într-un tab separat? Click aici.
–
Secțiunile montane – cele mai dificile din proiect, scoase la licitație în baza unor studii vechi, criticate de experții europeni
Pe 21 aprilie Compania de Autostrăzi a publicat în noul sistem electronic de achiziții publice (SICAP) două anunțuri de intenție pentru proiectarea și execuția a două secțiuni din autostrada A1 Pitești – Sibiu. Anunțurile de intenție atrag atenția constructorilor că autoritatea contractantă vrea, cândva în viitorul apropiat, să lanseze o licitație pentru aceste secțiuni. Aceste anunțuri de intenție nu reprezintă licitația în sine, ci ar trebui practic să scurteze termenele licitației ce va fi publicată în viitor.
1. Proiectare și Execuție Autostrada Sibiu – Pitești: Secțiunea 1 Sibiu – Boița (1 km, Lot 2 Km 13+170 – Km 14+150); Secțiunea 2 Boița – Cornetu (30,35 km, Km 14+150 – Km 44+500)
Valoarea estimată: 4.179.507.370,00 RON fără TVA
Viteza de proiectare pentru cele 2 secțiuni este de 100-120 km/h
Lucrări principale:
– Structuri: 51 structuri cu o lungime totală de aproximativ 10.91 km
– Tunele: 9 tunele cu o lungime de 4.95 km
– Lucrări consolidare: aproximativ 14.000 ml lucrări de consolidare versanți/susținere corp autostradă
Termene: Proiectare – 18 luni; Execuție: 59 luni
2. Proiectare și Execuție Autostrada Sibiu – Pitești: Secțiunea 3 Cornetu – Tigveni km 44+500 – km 81+900
Valoarea estimată: 4.759.706.250,00 RON fără TVA
Viteza de proiectare pentru cele 2 secțiuni este de 100-120 km/h
Lucrări principale:
– Structuri: 55 structuri cu o lungime totalĂ de aproximativ 15.77 km
– Tunele: 1 tunel cu o lungime de 1.70 km
– Lucrări consolidare: aproximativ 5650 ml lucrĂri de consolidare versanți/ susținere corp autostradă
Termene: Proiectare – 18 luni; Execuție: 59 luni
În martie Compania de Drumuri a anunțat că a pregătit licitația și pentru secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș, dar nici până în ziua de azi nu a fost publicată în SEAP. Surse apropiate situației au precizat pentru HotNews.ro că documentația a fost respinsă cel puțin o dată de către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP). Secțiunea 4 vizează doar 10 km, deși în planurile inițiale aceasta avea 18 km.
În iunie 2017 Compania de Drumuri scotea la licitație proiectarea și execuția loturilor de capăt Sibiu-Boița (13 km) și Pitești-Curtea de Argeș (30 km), însă nici până azi nu a decis căștigătorul. Ofertele au fost depuse încă din luna octombrie 2017.
Cele două loturi au fost scoase la licitație, însă, în baza unui studiu de fezabilitate revizuit în 2015. De altfel, doar pentru cele două loturi s-a reușit revizuirea – contractul a fost reziliat în 2017 după doi ani în care lucrurile au tot fost tergiversate.
Pentru restul tronsoanelor Compania de Drumuri a decis să meargă mai departe în baza SF-ului vechi, din 2008, în ciuda criticilor vehemente exprimate de către experții Comisiei Europene.
Într-un raport încă din 2013, pe care HotNews.ro l-a publicat în detaliu aici, experții JAPSERS au subliniat nevoia unui studiu de fezabilitate făcut ca la carte, cu o analiză geotehnică fundamentată pe câteva mii de foraje. Totul astfel încât proiectul Pitești – Sibiu, cel mai complicat proiect rutier de care se va apuca țara noastră, să nu se blocheze pe parcurs și să fie evitate pe cât mai mult posibil eventualele probleme de teren.
–
Citește și: