Sari direct la conținut

Întârzieri, viteze mici și „saună” în vagoane – călătoria cu trenul în România este și mai grea în aceste zile, din cauza caniculei

HotNews.ro
Tren al CFR Calatori, Foto: Vlad Barza / HotNews.ro
Tren al CFR Calatori, Foto: Vlad Barza / HotNews.ro

Trenurile din România întârzie în mod normal mii de minute pe zi, dar în aceste zile este și mai rău, din cauza restricțiilor de viteză impuse din cauza caniculei. Au fost și trenuri ce au întârziat și peste patru ore. Restricțiile de viteză reprezintă o măsură de siguranță care este luată în fiecare an, când temperaturile trec de 35 °C la umbră.

Din cauza restricțiilor temporare impuse vor fi zone unde trenurile nu vor avea mai mult de 15-20 km/h și se pot acumula și întârzieri de ordinul zecilor de minute.

Toate sistemele feroviare din lume aplică restricții de viteză pe timp de caniculă, din motive de siguranță, însă în România aceste restricții se adaugă unora deja existente, tipice unui sistem slab finanțat, unde viteza medie a trenurilor de pasageri este de 45 km/h.

Cel mai bun sfat este ca în aceste zile să evitați călătoriile lungi cu trenul, dacă nu sunt neapărat necesare. Un drum Constanța – Timișoara sau Iași – Galați poate dura și cu 2-3 ore mai mult decât în mod normal, dacă se defectează locomotiva.

Ajută mult dacă tastați numărul trenului care vă interesează pe pagina Trenul meu și puteți vedea dacă vine la timp.

CFR Călători le recomandă pasagerilor să nu plece la drum fără apă la ei, dar și „să aibă medicația necesară afecțiunilor pe care le au, în caz de nevoie”.

Pe tabela Gării de Nord sunt afișate 12 trenuri la Sosiri și 12 trenuri la Plecări. Destul de rar se întâmplă să nu fie nici măcar un tren întârziat, însă miercuri au fost și intervale din zi în care la toate cele 12 rubrici de la Sosiri au fost întârzieri, Și la Plecări au fost întârzieri, dar nu la mai multe de 3-4 trenuri dintre cele 12 afișate. La ora publicării acestui articol, nouă dintre cele 12 trenuri de la Sosiri aveau întârziere.

O întârziere uriașă a avut trenul internațional București – Budapesta, care a făcut 15 ore pe cei 615 km dintre București și Curtici (258 minute întârziere). Locomotiva s-a defectat imediat după plecare, iar cea de ajutor a venit după două ore și jumătate. Trenul plecase din București la ora 18.15, iar de la Ploiesti Vest a ajuns să plece nu la 18.53, ci la ora 22.26….

Tot peste patru ore a avut și un tren Pitești – București, în timp ce joi au fost întârzieri de până la 29 de minute și la câteva dintre trenurile către Aeroportul Otopeni. Un sfat ar fi să luați un tren mai devreme, dacă aveți un avion de prins.

Pe ruta București – Pitești au fost întârzieri importante și în cursul dimineții de joi, chiar și de 50 de minute.

Au fost aplicate restricții de viteză în rețeaua CFR SA, în unele cazuri și cu 30 km/h sub viteza normală, fiindcă la nivelul șinei pot fi 50-55 °C temperatură.

Evident că sunt multe probleme cu instalația de aer condiționat care numai dacă este în bună stare poate face față bine temperaturilor mari și numărului mare de pasageri. La trenurile cele mai vechi nu prea se pune problema de aer condiționat funcțional, ci cel mult de ventilație.

INTERVIURILE HotNews.ro