Sari direct la conținut

Locurile de muncă în plină pandemie: specialiștii sunt tot mai căutați, cu accent pe competențele digitale

Smile Media
Diversitate culturală într-o companie globală, Foto: Societe Generale Global Solution Centre
Diversitate culturală într-o companie globală, Foto: Societe Generale Global Solution Centre

Nu ne surprinde faptul că foarte multe companii caută în continuare angajați cu competențe digitale, iar cei specializați pe zona de IT rămân în continuare la mare căutare, chiar și în aceste vremuri de incertitudini. Sigur, asta nu înseamnă că nu mai avem nevoie de instalatori, electricieni, zugravi etc și că se mută totul în digital. Dar tendințele, dacă mai era nevoie să reamintim acest lucru, tind spre o tipologie de angajat care nu știe doar să deschidă un calculator, un browser și un Excel.

Angajații viitorului trebuie să vină cu un bagaj de cunoștințe solide în zona digitală, cu abilități cât mai diversificate. Evident, pe domeniile de nișă, unde sunt puțini specialiști, angajații sunt mai bine răsplătiți și apreciați. Când vorbesc de nișă, ne referim poate la programarea roboților soft, la programatori în limbaje de programare mai puțin folosite sau big data analysts.

Abilitățile digitale – un lucru care trebuie să fie nativ

Dar să revenim la discuția despre majoritate. Dacă acum 5-10 ani era de ajuns să îți pui în CV la competențele digitale că știi să lucrezi în suita Office, astăzi asta este deja un lucru de la sine înțeles. Același lucru se aplică și când vine vorba de limbile străine, engleza fiind deja aproape ca limba maternă în mariile corporații, deci nu mai este un factor diferențiator.

Mai ales că printre cei mai mari angajatori din România (vorbim doare despre companiile private) sunt mari corporații globale. Asta înseamnă că un angajat din România poate avea acces la un know-how global, la campanii de training ținute de specialiști din afară, cu alte cuvinte, să obțină acel plus pe care nu l-ar putea avea doar lucrând la nivel local.

Și asta funcționează în ambele sensuri, într-o companie globală, unde schimbul de informații și cunoștințe se întâmplă constant: oameni care vin în România să învețe lucruri noi și români care merg în alte țări, în cadrul companiei, pentru a deprinde noi experiențe.

Dar ce înseamnă, de fapt, o companie globală

Sigur, definiția simplă ar fi: o companie care are birouri și angajați pe mai multe continente. Mie îmi place să discut pe cifre, dar înainte să pun un pic de context. În decembrie 2020, Societe Generale European Business Services (SG EBS) devine Societe Generale Global Solution Centre (SG GSC) ca rezultat al unui proces intern de reorganizare care a implicat centrul de servicii din România. Prezența la nivel global îi va aduce centrului din România oportunități de dezvoltare pentru angajați, dar și o optimizare a serviciilor oferite.

Bun, contextul poate nu vă spune nimic, dar îl pot traduce mai simplu: angajații din România vor avea, practic, acces la o rețea extinsă în 61 de țări. Posibilitățile unui angajat de creștere și acumulare de cunoștințe devin nelimitate. Că vorbeam de cifre, Societe Generale, grupul financiar-bancar din care centrul de servicii face parte, joacă un rol vital în economia europeană de 150 de ani. Cu peste 133.000 de angajați, cu sediul în 61 de țări, Societe Generale deservește zilnic 30 de milioane de clienți din întreaga lume.

Acum puntem să ne imaginăm cum arată o companie globală, în cadrul căreia poți crește ca angajat, totul ținând doar de ambițiile persoanle. Și ca să întăresc această informație, vă dau un exemplu rapid, în Societe Generale Global Solution Centre – peste 300 angajați au schimbat jobul cu alte oportunități din cadrul companiei.

Vorbind despre digitalizare, în cadrul Societe Generale Global Solution Centre este implementat Amber, un chatbot care are ca scop măsurarea constantă a motivației anagajaților, departamentul de HR colectează constant informații referitoare la motivația angajaților.

Să concluzionăm cam ce înseamnă pentru această companie lucrul la nivel global:

  • Angajații se pot implica în proiecte internaționale;
  • Angajații pot lucra cu parteneri de pe 5 continente;
  • Există colegi din diverse țări și de pe diverse continente alături de care angajații descoperă diferite culturi, diversitate culturală – 10.000 de colegi care lucrează din toate colțurile lumii;
  • S-a format o comunitate incluzivă care lucrează la dezvoltarea de proiecte și de soluții (financiare/ hr/ IT etc) sustenabile – cu grijă față de mediu, de oameni, de consumul de resurse.

Pentru mai multe informații, accesați site-ulSociete Generale Global Solution Centre

​Articol susținut de Societe Generale Global Solution Centre

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro