Masuri luate de companii din SUA din cauza crizei: nu se mai cumpara cafea, vesela de plastic si apa pentru angajati, iar cosurile de gunoi au fost eliminate
Cafeaua gratis pentru angajati a fost eliminata, vom putea folosi doar pixuri cu mina de culoare rosie sau neagra si nu vor mai exista dozatoare pentru sucuri deoarece chiria acestora este costisitoare – sunt cateva dintre masurile luate de companii din Statele Unite pentru a face fata crizei economice. Acestea, bineinteles, in afara disponibilizarilor sau a restrangerii activitatii. Presa de peste Ocean si blogurile sunt inundate cu mesaje de la angajati ce dezvaluie masurile adoptate de conducerile unor companii.
Iata cateva dintre masurile luate, asa cum au fost ele descrise de angajati:
- Martha Stewart Living Omnimedia, compania fondata de celebra realizatoare de programe de televiziune, a decis ca angajatii sa nu mai foloseasca decat pixuri cu culoare rosie sau neagra, pentru a nu mai face risipa; de asemenea, pe niciun birou nu mai poate exista decat un cos de metal pentru obiecte de papetarie ce au fost aprobate inainte de catre conducere. Niciun angajat nu mai are voie sa aiba pe birou obiecte personale, precum cani de cafea sau poze de familie, despre care se sustine ca ar putea sa te faca sa irosesti timp pretios si sa pierzi din eficacitate
- Nielsen Business Media a hotarat ca angajatii sa nu mai foloseasca functia de „Reply All” a emailului. Aceasta a fost dezactivata pentru a reduce „dezordinea din casuta postala” si a creste eficienta angajatilor. Decizia a fost luata de catre Consiliul Executiv al companiei Nielsen (NEC) care a organizat un eveniment intitulat „Act Now!”, conceput pentru a elimina birocratia si ineficienta
- o companie a renuntat la serviciul de ID la telefon (identificarea apelantului) pentru a salva 10 dolari pe luna
- o companie a decis sa instaleze in bai cosuri pentru reciclat hartie. Un angajat de la o alta firma sustine ca in bai nu mai exista hartie igienica de cateva saptamani si ca fiecare isi aduce propiul sul de-acasa. Altul sustine ca nu mai exista apa calda sau caldura la baie de cateva saptamani
- o firma de avocatura a renuntat sa mai comande sapun de maini la toalete; situatii identice se regasesc la alte sute de firme
- o alta companie a promis angajatilor ca nu va face concedieri, in schimb niciun angajat nu va primi mariri da salarii. Acestia vor primi bonusuri retroactive daca situatia companiei se va imbunatati
- conducerea unei firme nu a mai pus pe lista de achizitii canile, farfuriile, vesela de plastic, rezervele de cafea sau apa plata imbuteliata. In plus, dulapiorul cu medicamente a fost desfiintat pentru a se face economie
- directorul unei scoli elementare le-a transmis angajatilor ca nu mai au voie sa foloseasca apa imbuteliata, care va putea fi consumata doar de catre elevi
- o companie a eliminat toate cosurile de gunoi din birouri iar angajatii au fost instiintati ca trebuie sa-si arunce resturile de mancare intr-o singura pubela, aflata in sala de recreere
- un angajat al postului de televiziune FoxNews din Los Angeles sustine ca a trebuit sa plateasca din propriul buzunar noile carti de vizita
- unele firme au renuntat la dozatoarele pentru sucuri si apa din cauza faptului ca nu mai doreau sa plateasca chiria acestora
- angajatii unei firme din New Jersey trebuie sa ia acasa si sa scaneze documentele, dupa ce scannerul companiei s-a stricat si au fost anuntati ca nu exista bani pentru repararea lui
- unele aparate de telefon de la Departamentul de Stat au lipite pe ele mesaje de genul „fara apeluri in exterior”
- la Harvard Music, angajatii sunt incurajati sa scaneze documentele in loc sa le copieze. In plus, au fost sfatuiti sa foloseasca Skype pentru a suna in exterior iar la toaleta au fost postate afise ce sustin ca „Dark is sexier”
- la University of Iowa Hospitals and Clinics, administratia a anuntat ca nu mai ofera servicii de curatenie si ca angajatii (doctori, asistente) trebuie sa scoata singuri cosurile cu gunoi din birouri pana la ghena cladirii
- un document intern distribuit angajatilor de la Harper’s Bazaar le cere acestora sa reduca cu 20% numarul curierilor folositi, sa nu mai faca copii color, sa foloseasca doar metroul si taxiul in deplasarile prin Manhattan (si nu serviciile unor companii de inchiriat masini) sau sa recurga la posta electronica pentru mesajele interne. In plus, conducerea a anuntat ca va reduce numarul de abonamente la reviste si ca se va achizitiona un singur exemplar din anumite reviste, care va putea fi studiat, pe rand, de catre angajati.
Surse: CNN, New York Post, Facebook, Yahoo
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro