Încă un retailer major se plânge de creșterea alarmantă a furturilor din magazine
H&M a devenit miercuri ultimul mare lanț de retail care trage un semnal de alarmă cu privire la furturile din magazinele sale, notând că acestea au devenit o problemă în special în Statele Unite și că va angaja mai mulți agenți de securitate pentru a combate situația, relatează Reuters.
„Statele Unite sunt cele care ies în evidență”, a declarat pentru Reuters Helena Helmersson, CEO-ul H&M, al doilea cel mai mare retailer de îmbrăcăminte din lume.
Însă Adam Karlsson, directorul financiar al H&M, a subliniat într-o ședință cu investitorii că furturile din magazine devin „o problemă tot mai mare în numeroase piețe”.
Agenția Bloomberg nota în urmă cu o zi că retailerii americani au ajuns să închidă unele magazine, reducă programul de muncă și schimbe selecția de produse ca răspuns la un val de infracțiuni tot mai îndrăznețe.
Îngrijorările legate de siguranța angajaților sunt și ele în creștere, jumătate din respondenții unui sondaj efectuat de Federația Națională de Retail (NRF) din SUA afirmând că hoții au devenit „mult mai agresivi” anul trecut comparativ cu 2021.
Printre cele mai afectate orașe sunt Los Angeles, Houston, New York și Seattle, potrivit organizației patronale.
„Cu mult mai importante decât impactul financiar al acestor infracțiuni, violența și îngrijorările legate de siguranță continuă să fie propritatea pentru toți vânzătorii cu amănuntul, indiferent de dimensiunea lor sau domeniul de activitate”, a declarat David Johnston, vicepreședinte al NRF.
„Epidemie” de furturi din magazine și în Marea Britanie
Comentariile făcute de către reprezentanții magazinelor de peste Atlantic vin după ce mai devreme în cursul lunii septembrie CEO-ul lanțului John Lewis a avertizat că Marea Britanie se confruntă cu o „epidemie” de furturi, acesta cerând autorităților britanice să ia măsuri mai ferme împotriva hoților.
„A devenit o epidemie. Din nefericire, anul trecut am văzut de două ori mai multe infracțiuni” de acest fel, a declarat pe 12 septembrie Sharon White, președintele lanțului care deține mai multe branduri în portofoliul său, printre care și supermarketurile Waitrose.
George Weston, CEO-ul Associated British Foods, care deține și cunoscutul lanț de magazine de îmbrăcăminte Primark, a afirmat la rândul său că situația a dus la necesitatea creșterii cheltuielilor cu numărul de agenți de pază, camerelor de luat vederi și camere de umăr pentru angajați.
Ken Murphy, CEO-ul Tesco, a anunțat că cel mai mare lanț de supermarketuri din Marea Britanie a început să ofere camere de umăr angajaților care au nevoie de ele. Murphy a lansat de asemenea un apel la schimbarea legislației britanice pentru a incrimina abuzurile cărora le cad victime angajații din retail și violența îndreptată împotriva lor drept o infracțiune distinctă.
Furtul din magazine a devenit de asemenea o problemă în Statele Unite, Marea Britanie și în alte țări europene în contextul în care criza costului de trai a erodat puternic veniturile consumatorilor.