Pe unde trec autostrazile
Din multitudinea de promisiuni mai mult sau mai putin realiste, Planul de amenajare a teritoriului judetean (PATJ) include trei autostrazi, un drum rapid intre Sibiu si Copsa Mica si o cale ferata de 250 km/h.
Planul de amenajare a teritoriului judetean a fost facut public ieri si va fi supus dezbaterii Consiliului Judetean saptamana viitoare.
Elaborarea lui a fost facuta pe baza Planului National de Amenajare Teritoriala si a fost elaborat in trei faze, in care au fost luate in calcul infrastructurile tehnice ale teritoriului, diagnosticul si prioritatile locale, precum si strategia de amenajare a teritoriului judetean.
Cu toate ca documentul este unul extrem de voluminos, si are, deja, asumate cateva etape, PATJ va putea fi oricand schimbat in viitor in cazul unor solutii mai bune sau a unor interventii de natura politica.
In felul in care va fi propus acum consilierilor judeteni pentru adoptare, PATJ include trei traseul aproximativ a celor trei autostrazi care vor tranzita judetul. Prima, si pe care s-a batut cea mai multa moneda, facand parte din Coridorul IV Pan-European, intra in judet pe la Miercurea Sibiului, ocoleste Sibiul pe varianta ocolitoare, iar printre Avrig si Talmaciu iese inspre Pitesti.
Prioritatea acestei autostrazi este discutabila, din moment ce saptamana trecuta ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, anunta ca pe tronsonul cuprins intre Sibiu si Pitesti nu intentioneaza sa investeasca bani publici.
In fine, cea de-a doua autostrada, Bechtel, va traversa nordul judetului, printre Dumbraveni si Sarosul pe Tarnave, iesind din judet in apropiere de Iacobeni si Bradeni. Ultima autostrada anuntata este cea intre Sibiu si Brasov, care ar urma sa iasa din judet in zona din apropiere de Arpasu de Jos.
Ca noutate, PATJ aduce reabilitarea magistralei de cale ferata 300, care atinge si Copsa Mica. Aceasta cale ferata ar urma sa fie reabilitata pentru viteze mari, de peste 160 de kilometri la ora. La fel, si calea ferata ce leaga Sibiul de Valcea su de Miercurea Sibiului ar trebui sa fie reabilitata.
In fine, PATJ aduce in discutie si o cale ferata directa de mare viteza pe care sa se circule cu viteze de peste 250 de kilometri pe ora.