Primăria Capitalei a primit 6 oferte la licitația pentru achiziția a 100 de autobuze electrice
Primăria Capitalei a primit 6 oferte la licitația pentru achiziția a 100 de autobuze electrice, urmând ca în perioada următoare să desemneze un câștigător. Companiile care au depus oferte sunt: BMC Truck & Bus, Solaris Bus&Coach, Karsan Otomotiv Sanayi Ve Ticaret, Mercedes- Benz Trucks & Buses Romania, New Kopel Car Import și Otokar Europe.
Urmează etapa de evaluare a ofertelor. Valoarea estimată a contractului este de 304.670.300 lei fără TVA, iar finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operațional Regional (POR) 2014-2020.
”A fost finalizată etapa de depunere a ofertelor în cadrul procedurii de achiziție a unui număr de 100 de autobuze electrice și a infrastructurii de încărcare necesară acestora, pentru modernizarea transportului public în comun din Capitală, astăzi fiind ultima zi pentru depunerea acestora”, a scris primarul Nicușor Dan pe pagina de Facebook.
Noile autobuze electrice vor fi din gama de 12 metri lungime și vor avea autonomie de minim 200 km între două încărcări succesive, tracțiune complet electrică, realizată autonom cu Sistem Reîncărcabil de Stocare a Energiei Electrice (SRSEE), baterii de acumulatori, podea complet coborâtă pe toată lungimea vehiculului, trei uși duble și aer condiționat.
Aceasta este a patra licitație organizată de Primăria Capitalei pentru achiziția autobuzelor electrice, primele 3 fiind anulate.
Consilierul general USR Nicorel Nicorescu a declarat la lansarea celei de-a patra licitații că municipalitatea a decis eliminarea din documentaţie a unei precizări tehnice „care bloca” participarea furnizorilor, cea referitoare la supercapacitori pentru înmagazinarea energiei de frânare.
„PMB a relansat procedura publică pentru achiziţia autobuzelor electrice. După o serie de eşecuri, PMB a decis eliminarea unei precizări tehnice care bloca participarea furnizorilor: ”autobuzul va fi dotat şi cu supercapacitori pentru înmagazinarea energiei de frânare”. Companiile nu au omologată această facilitate, deci nu pot ataşa documente care să certifice această capacitate constructivă, dar o pot prezenta ca un avantaj tehnic în continuare, nefiind obligatorie. Sper ca procedura nouă să fie un succes şi maxim până la sfârşitul acestui an să avem un câştigător”, a scris acesta, pe Facebook.