Sari direct la conținut

Primii pași pentru modernizarea liniilor de tramvai degradate din București, o investiție de peste 1 miliard lei – decizie CGMB

HotNews.ro
Bulevardul basarabia, Foto: Hotnews
Bulevardul basarabia, Foto: Hotnews

Primăria Capitalei va moderniza toate liniile de tramvai aflate în stare avansată de degradare. Consiliul General a aprobat vineri indicatorii tehnico-economici pentru ultimele linii rămase, între care cea de pe bd. Basarabia și bd. Mărășești, valoarea investiției fiind de circa 217 milioane lei. În iunie s-au mai aprobat investiții de peste 860 milioane lei, în total urmând să fie modernizați 52 de km de linie de tramvai.

”Avem ultimul set de indicatori tehnico-economici pentru modernizarea liniilor de tramvai. Cu totul sunt 16 tronsoane, totalizând 52 km, care mai sunt de modernizat din rețeaua existentă. În proiectul de rectificare găsim si modificarea listei de investiții, astfel încât în zilele următoare să putem declanșa licitația pentru toate aceste tronsoane începând cu liniile 40, 55 și 5 și continuând cu celelalte. În cursul lunii august vom ieși în SEAP cu toate liniile de tramvai care mai sunt de modernizat”, a anunțat primarul general, Nicușor Dan, la începutul ședinței de Consiliu General.

În detaliu, proiectele aprobate vineri de Consiliul General vizează modernizarea următoarelor tronsoane:

  • Modernizare linia de acces în Depoul Titan, pe strada Nicolae Teclu

Valoarea proiectului este de circa 20 milioane lei. Durata de realizare a investiției este 9 luni.

”Obiectivul principal urmărit este asigurarea accesului și retragerii vagoanelor de tramvai în bune condiții de siguranță în depoul Titan. Liniile de tramvai ale căror tramvaie se retrag în acest depou sunt: tramvaiele 14, 19, 23, 17, 40 și 46. Modernizarea liniei de tramvai va genera un nivel de zgomot și vibrații mai mici ca urmare a soluțiilor propuse în prezentul proiect”, se arată în referatul de aprobare semnat de primarul Nicușor Dan.

  • Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Basarabia, de la intersecția cu B-dul. 1 Decembrie 1918 până la terminal Republica

Valoarea proiectului este de circa 70 milioane lei. Durata de realizare a investiției este 18 luni.

”Pe Bulevardul Basarabia, de la intersecția cu B-dul. 1 Decembrie 1918, până la bucla de întoarcere Republica, circulă linia de tramvai 46, care face legătura între Gara de Nord și terminalul Platforma Industrială Republica. Necesitatea și oportunitatea lucrării este impusă de starea tehnică precară a liniei de tramvai pe tronsoanele propuse. Aceasta are o influență negativă asupra materialului rulant existent, nu mai permite funcționarea în condiții de siguranță pentru călători, iar în viitor nu va permite introducerea tramvaielor moderne, ceea ce ar împiedica dezvoltarea unui sistem de transport public de călători atractiv și eficient”, se arată în referatul de aprobare semnat de primarul Nicușor Dan. După modernizare, viteza de deplasare va crește cu 30%.

  • Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Mărășești, între Bulevardul Dimitrie Cantemir și Strada 11 Iunie

Valoarea proiectului este de circa 39 milioane lei. Durata de realizare a investiției este 9 luni.

”Necesitatea și oportunitatea lucrării este impusă de starea tehnică precară a liniei de tramvai pe tronsoanele propuse pentru modernizare. Aceasta are o influență negativă asupra materialului rulant existent, nu mai permite funcționarea în condiții de siguranță pentru călatori, iar în viitor nu va permite introducerea tramvaielor moderne, ceea ce ar împiedica dezvoltarea unui sistem de transport public de călători atractiv și eficient”, se arată în referatul de aprobare semnat de primarul Nicușor Dan. După modernizare, viteză de deplasare va crește cu 30%.

  • Reabilitare sistem rutier pe Strada Dristorului, între B-dul. Camil Ressu și Strada Baba Novac

Valoarea proiectului este de circa 12 milioane lei. Durata de realizare a investiției este 9 luni.

”Obiectivul principal urmărit este modernizarea infrastructurii/ suprastructurii liniei de tramvai amplasate în zona carosabilă (pe un singur sens), pe Strada Dristorului, care realizează legătura între Șoseaua Mihai Bravu și B-dul. Camil Ressu, asigurând astfel întoarcerea tramvaielor în caz de avarie pe tronsoanele adiacente”, se arată în referatul de aprobare semnat de primarul Nicușor Dan. După modernizare, viteza de deplasare va crește cu 30%.

  • Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Timișoara între Strada Valea Cascadelor și terminal CET Vest

Valoarea proiectului este de circa 76 milioane lei. Durata de realizare a investiției este 18 luni.

”Necesitatea și oportunitatea lucrării este impusă de starea tehnică precară a liniei de tramvai pe tronsoanele propuse pentru modernizare. Aceasta are o influență negativă asupra materialului rulant existent, nu mai permite funcționarea în condiții de siguranță pentru călători, iar în viitor nu va permite introducerea tramvaielor moderne, ceea ce ar împiedica dezvoltarea unui sistem de transport public de călători atractiv și eficient”, se arată în referatul de aprobare semnat de primarul Nicușor Dan.

În cazul introducerii unei linii noi de tramvai (cu vagoane de tramvai de 27 m) și o viteză de exploatare de circa 15km/h, ca urmare a modernizării caii de rulare tramvai pe Bulevardul Timișoara, de la intersecția cu Str. Valea Cascadelor până la bucla de întoarcere CET Vest, vom avea un flux de călători la orele de vârf, de 1123 călători/ pe oră/ sens, se mai arată în proiectul de hotărâre.

La finalul lunii iunie, Consiliul General a aprobat modernizare mai multor bucăți din liniile tramvaielor 3, 14, 16, 36, 44, 45, 46, iar investiția se ridică la peste 860 milioane lei:

  • bucata de pe Str. Paleologu, Str. Armand Călinescu, Str. Vasile Lascăr, Str. Lizeanu și Intrarea Vagonului. Valoarea investiției este de 102. 595. 762, 35 lei cu TVA. Durata de realizare a investiției este de 18 luni (din care 12 luni durata de executie). Pe strazile Armand Calinescu, Vasile Lascar si Lizeanu circula linia de tramvai 16.
  • bucata de pe B-dul. Gheorghe Duca, Str. Alexandru Ioan Cuza, Calea Griviței și B-dul. Dinicu Golescu. valoarea investiției este de 134. 892. 604, 68 lei cu TVA. Durata de realizare a investiției este de 18 luni (din care 12 luni durata de executie). Pe arterele B-dul loan Cuza, de la intersecția cu str. Buzesti până la intersecția cu B-dul. Gheorghe Duca, B-dul. Gheorghe Duca si Calea Grivitei pana la intersectia cu str. Buzesti circula liniile de tramvai 45 si 46.
  • bucata de pe Bulevardul Ferdinand I, între Șoseaua Mihai Bravu și Strada Traian. Valoarea investiției este de 39.816.741 lei cu TVA. Durata de realizare a investiției este de 18 luni (din care 12 luni durata de executie). Bulevardul Ferdinand I este deservit de linia de tramvai 14, care face legatura între Soseaua Mihai Bravu si Strada Traian.
  • bucata de pe Bulevardul Dimitrie Pompeiu, Șoseaua Petricani, Bulevardul Lacul Tei, Strada Maica Domnului, Strada Reînvierii și Strada Turmelor. Valoarea investiției este de 317.047.633 lei cu TVA. Durata de realizare a investiției este de 18 luni (din care 12 luni durata de executie). Pe arterele Strada Maica Domnului de la intersectia cu Strada Reînvierii, pe Bulevardul Lacul Tei, pe Soseaua Petricani si pe Bulevardul Dimitrie Pompeiu până la bucla de întoarcere Platforma Industrială Pipera, circulă liniile de tramvai 16 si 36.
  • bucata de pe Bulevardul Expoziției, Strada Aviator Popișteanu, Strada Puțul lui Crăciun, Strada Dornei și Strada Clăbucet. Valoarea investiției se ridică la 118.729.357 lei cuTVA. Durata de realizare a investiției este de 18 luni (din care 12 luni durata de execuție). Bulevardul Expozitiei este deservit de linia de tramvai 3 care face legătura între Piața Montreal și Str. Aviator Popișteanu.
  • bucla Gara de Est pe arterele B-dul. Gării Obor, B-dul. Ferdinand (între Gara Obor și Șos. Pantelimon), Șos. Pantelimon, Str. Baicului. Valoarea investiției este de 152.109.748 lei cu TVA. Durata de realizare a investiției este de 18 luni (din care 12 luni durata de executie). Șoseaua Pantelimon între B-dul. Ferdinand I și Sos. lancului este deservită de liniile de tramvai 14 si 36.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro