Sari direct la conținut

Rețeaua de transport de hidrogen între Franța și Germania este pe drumul cel bun, dar cererea rămâne scăzută

HotNews.ro
Centrală pe hidrogen, Foto: Jan Woitas / DPA / Profimedia
Centrală pe hidrogen, Foto: Jan Woitas / DPA / Profimedia

Operatorii de gaze GRTgaz și Creos au anunțat miercuri că vor investi împreună pentru a pune în funcțiune prima rețea transfrontalieră de transport de hidrogen cu emisii reduse de dioxid de carbon între Franța și Germania, pentru a aproviziona o oțelărie din Saarland, până la sfârșitul anului 2027, potrivit AFP.

Operatorul francez al sistemului de transport de gaze GRTgaz și Creos, filiala germană a companiei luxemburgheze GRTgaz, vor investi 110 milioane de euro pentru a construi această „conductă de hidrogen”, cunoscută sub numele de mosaHYc, prima rețea comună de transport de hidrogen care leagă Franța și Germania: 70 de milioane de euro pentru Creos în Saarland și 40 de milioane de euro pentru GRTgaz în regiunea Grand Est.

Proiectul a fost posibil datorită semnării unui contract cu producătorul de oțel din Saarland, ROGESA Roheisengesellschaft Saar, parte a grupului SHS, care dorește să își decarbonizeze oțelăria din Dillingen „prin trecerea producției de oțel de la furnale pe cărbune la un proces de producție de hidrogen”, a explicat Anthony Mazzenga, directorul de dezvoltare al GRTgaz, în cadrul unei prezentări de presă.

În ciuda unei piețe a hidrogenului care se clatină din cauza cererii insuficiente a clienților, GRTgaz raportează „semnale pozitive”. „Vedem că viitorii noștri clienți fac progrese în ceea ce privește proiectul și ne cer să mergem mai departe cu studiile noastre”, a declarat Mazzenga.

Inițiativa a fost recunoscută de Uniunea Europeană ca „proiect de interes comun”, un statut care deschide calea către subvenții europene și facilități administrative pentru investiții legate de decarbonizare.

Este programată să intre în funcțiune în a doua jumătate a anului 2027. Din cei aproximativ 90 de kilometri, 70 de kilometri vor proveni dintr-o conversie a conductelor de gaze naturale. Practic, această conversie constă în „modificarea proprietăților mecanice ale oțelului în prezența hidrogenului”, a explicat Mazzenga.

Această rețea va lega primul său consumator industrial – ROGESA, din Dillingen – de producătorii de hidrogen situați de-a lungul traseului său, care va trece prin Völklingen, Saint-Avold, Carling, Bouzonville, Perl (la frontiera luxemburgheză), Sarrelouis și Dillingen.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro