Revista presei locale din Romania, 27.09.2007
Constanta-Revolta in porturi
Lucratorii portuari sunt pregatiti sa organizeze marsuri si mitinguri de protest si chiar, pentru prima data de la infiintarea portului Constanta, sa suspende contractul colectiv de munca pentru cateva zile.
Actiunile lor vin ca urmare a faptului ca Ordonanta 22/1999, privind administrarea porturilor si cailor navigabile, precum si desfasurarea activitatilor de transport naval in porturi si pe cai navigabile, a fost adoptata la inceputul acestei luni, fara ca niciuna dintre obiectiile sindicalistilor sa fie luata in considerare, ba chiar dimpotriva.
Modificarea Ordonantei 22 a fost unul dintre obiectivele principale ale Federatiei Nationale a Sindicatelor Portuare din Romania.
In primavara anului trecut, FNSP a reusit sa-i aduca in port pe Alexandros Galiatatos, la acea vreme ministrul secretar de stat in Ministerul Transporturilor, si sa semneze un protocol cu reprezentantii ministerului pe 9 mai 2006, cu numai o zi inainte de declansarea grevei generale in porturile romanesti.
„Acestia au recunoscut munca la negru din port si au declarat ca vor lua toate masurile pentru eradicarea acestui fenomen”, a precizat Costel. De asemenea, in protocol s-a precizat ca modificarea Ordonantei 22 se va face tinand cont de propunerile FNSP. De aceasta intelegere s-a ales insa praful.
De atunci si pana in prezent, sindicalistii au incercat pe toate caile, inclusiv prin intalniri directe cu reprezentantii ministerului, respectiv cu directorul Directiei Navale, serban Cucu, sa discute modificarea acestei ordonante.
A avut loc chiar si o intalnire, in februarie anul curent, cu toti directorii porturilor dunarene si cu conducerea Portului Constanta, in care s-a convenit modificarea si imbunatatirea in cadrul larg a ordonantei. Atunci, sindicalistilor li s-a promis ca modificarea actului normativ va avea loc in pauza parlamentara.
Cu toate acestea, forma finala a fost adoptata in data de 5 septembrie, fara ca niciun membru al sindicatului sa fie consultat.
Autostrada Est-Vest, conturata
Conducerea Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale a stabilit ieri la Iasi traseul viitoarei autostrazi care va lega Moldova de restul Europei. Autostrada Targu Mures-Iasi va avea intre 310 si 320 de kilometri si urmatorul traseu: Targu Mures-Ditrau-Poiana Largului-Targu Neamt-Sabaoani-TIrgu Frumos-Iasi.
„Aceasta este varianta optima din punct de vedere al afectarii mediului inconjurator cat si cea mai apropiata de numeroase centre generatoare de trafic. Functional am inceput impartirea autostrazii in trei tronsoane de aproximativ 100 kilometri fiecare: Targu Mures-Ditrau, Ditrau-Targu Neamt si Targu Neamt-Iasi.
Alba-Ministrul educatiei dat in judecata
Inspectorul General Scolar al judetului Alba, Cornel Sandu, a actionat in instanta Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului, din cauza calificativului care i-a fost acordat dupa evaluarea facuta de o echipa de la minister, venita in control la Alba dupa instalarea noului ministru Cristian Adomnitei.
Cornel Sandu (membru PD) a declarat, ieri, ca a depus, luni, doua actiuni la Curtea de Apel Alba, una privind suspendarea, iar cealalta privind anularea calificativului.
Calificativul acordat sefului ISJ Alba a fost „nesatisfacator”, punctajul calculat de echipa ministerului fiind de 68,5 puncte, in timp ce adjunctii Elena Ignat si Marcel Stan au fost notati cu „bine”.
„Mi se pare cel putin ridicol calificativul primit, in conditiile in care adjunctii obtin «bine» si din 5.000 de cadre didactice din judet nu am cunostinta sa mai fie vreunul cu «nesatisfacator».
Si asta in conditiile in care in toate statisticile ministerului, judetul Alba sta bine, la toti coeficientii importanti: bani cheltuiti, numar de reclamatii, desfasurarea examenelor nationale si asa mai departe”, a declarat Cornel Sandu.
Bistrita-Prima iarna fara termoficare centralizata
In sezonul rece care urmeaza, Uzina Termica a Bistritei va ramane inchisa pentru prima data de la darea ei in folosinta, la inceputul anilor ’80. Simbol al vechii zone industriale, turnul uzinei a intrat in conservare odata cu falimentul sistemului centralizat de termoficare, constatat in mod simbolic de o hotarare de consiliul local adoptata in aceasta vara.
Alesii bistritenilor au incercat sa gaseasca solutii si pentru cei aproximativ 1.000 de fosti clienti ai societatii de termoficare, Proditerm, care nu si-au instalat o centrala termica individuala.
Doua hotarari de consiliu local, adoptate in 9, respectiv 30 august, au stabilit cumpararea, pe cheltuiala municipalitatii de calorifere electrice, boilere, respectiv centrale termice pentru cei care nu si le pot permite si care nu au cu ce-si incalzi locuintele.